Nie mógł znaleźć samochodu swoich marzeń, więc sam go zbudował: 911 Speedster

biotworzywa.com.pl 1 miesiąc temu

W historii 911 Speedster nastąpiła luka. Nie było Speedstera czwartej generacji, poza kilkoma unikalnymi modelami. Projektant Luca Trazi postanowił wypełnić tę lukę i zbudować Speedstera dla czwartej generacji. Musiał to zrobić. To był jego wymarzony samochód. Trazzi, zapalony kolekcjoner Speedsterów, udał się do fabryki Porsche z książką projektową pełną szkiców. Wiedział dokładnie, czego chce.

Od 1954 roku Porsche oferuje wersje Speedster 911. Dwumiejscowa konstrukcja, wysoki pokład tylny, krótka przednia szyba i adekwatności jezdne, które zadowolą entuzjastów prędkości. Taka jest esencja ekskluzywnych Speedsterów.

W przypadku czwartej generacji 911, 993 był jedynym modelem, w którym brakowało Speedstera, więc Luca Trazzi, entuzjasta Porsche, projektant i kolekcjoner Speedstera, zdecydował się zbudować własny. To, co wyszło ze studia Porsche Sonderwunsch, było czymś całkowicie opartym na jego prośbach. Samochód będzie wystawiony na wystawie The Quail, A Motorsports Gathering.

Rozglądałem się, ale nie mogłem znaleźć mojego wymarzonego samochodu. Postanowiłem więc sam go zbudować„Trazi wyjaśnił to posunięcie. Ale nie był pierwszym, który to powiedział. Urodzony w Weronie i mieszkający w Mediolanie projektant faktycznie zacytował to samo od Ferdinanda Porsche w 1948 roku, kiedy budował roadstera 356 nr 1.

Zdjęcie: Porsche

Ale Tarazi musiał uzbroić się w cierpliwość. Budowa jego wyjątkowego samochodu trwała ponad trzy lata. Prace rozpoczęły się od zera, w oparciu o 911 Carrea Cabriolet Type 993 z 1994 roku.

Luca Trazzi od początku wiedział dokładnie, czego chce

Luca Trazzi od dziecka lubił serię Porsche Speedster. To był samochód plakatowy dla małego włoskiego chłopca. To wyjaśnia jego dążenie do zbudowania własnego samochodu marzeń. Wspomina, iż ​​musiał bardzo ciężko pracować, aby móc sobie pozwolić na swoje pierwsze Porsche. Był to Speedster 1600 Super z 1955 roku.

Od tego momentu jego obsesja na punkcie Speedsterów nabrała rozgłosu. Nie było drogi powrotnej. To właśnie skłoniło go do zaprojektowania 911 Speedster, którego Porsche nigdy wcześniej nie budowało, przy pomocy projektantów samochodów. Było to także nowe doświadczenie dla zespołu Sonderwunsch. W końcu był to ich pierwszy fabryczny samochód zbudowany dla klienta.

Zanim zaproszono go do fabryki na dyskusję, Luca Trazzi posiadał już własną książkę projektową pełną szkiców i szkiców. Wiedział dokładnie, czego chce.

Zdjęcie: Porsche

Była to pierwsza z długiej serii wizyt w fabryce. Był przy tym, gdy jego Speedster był kąpany w farbie katodowej w fabrycznej lakierni przed poddaniem go cyklowi manualnego malowania. To klient nadał specjalnie opracowanej żółtej farbie nazwę Otto Yellow. Otto to imię jego czworonożnego towarzysza.

Trazi przeprojektował tylne nadwozie samochodu, które obejmuje również czarne stożkowe lusterka zewnętrzne, nawiązując do klasycznego designu z lat 60. Ale jest wyposażony w te same czteropunktowe światła do jazdy dziennej, co dzisiejsze modele Porsche. Jednocześnie na nowo zinterpretowano konstrukcję kierunkowskazów, tylnych świateł i listwy tylnych świateł.

Samochód stoi na 18-calowych felgach z lekkich stopów w stylu Turbo z czarnym wykończeniem i kontrastującymi żółtymi paskami. Czarna skóra z żółtymi ozdobnymi szwami tworzy na pokładzie sportową atmosferę, którą podkreślają elementy z włókna węglowego na desce rozdzielczej, konsoli środkowej, hamulcu ręcznym, dźwigni zmiany biegów i poduszkach siedzeń. Na zagłówkach znajduje się również wyszywane logo Speedster.

Po raz pierwszy w Porsche 911 Type 993 karbonowe progi drzwi są podświetlone. Do oświetlenia zespół Porsche użył żółtego światła Otto. Samochód jest wyposażony w system Porsche Classic Communication Management (PCCM), który został zmodyfikowany tak, aby pasował do klasycznego wyglądu dwumiejscowego samochodu.

Dawcą silnika było także 911 Carrera RS Type 993

Układ napędowy 911 Carrera RS Type 993 zdobi także wyjątkowego Speedstera. Model napędzany był chłodzonym powietrzem, sześciocylindrowym silnikiem typu bokser, będącym wówczas najmocniejszym spośród silników Porsche.

Zdjęcie: Porsche

Silnik o pojemności 3,8 litra generuje moc około 296 KM (300 KM) i moment obrotowy 262 lb-ft (355 Nm). Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów przenosi moc na tylne koła, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 97 km/h w 4,7 sekundy. Wskazówka prędkościomierza osiąga prędkość maksymalną 278 km/h.

Porsche trzyma na razie specyfikacje nowego samochodu w tajemnicy. Nowy Speedster otrzymuje także układ kierowniczy i hamulcowy z Carrery RS.

Jedno jest pewne: projektantowi Luca Trazi z pewnością spodobałoby się stworzenie własnego samochodu, jedynego na świecie. Wiadomo, iż nikt nie będzie mógł tego kupić. Ale za odpowiednią kwotę Porsche zbuduje taki egzemplarz, choćby jeżeli jego ukończenie zajmie trzy lata.

Idź do oryginalnego materiału