Za nami pierwsze półrocze 2025 roku. To dobry czas na podsumowanie sytuacji rynku samochodów w Polsce. Prawdą jest, iż Toyoty nie udało się nikomu pobić, ale analiza sprzedażowych statystyk wyłoniła wielką gwiazdkę. Nie jest SUV-em, ale jest tak samo praktyczny i miażdży konkurencję wydajnością.
Skoda Octavia nie jest SUV-em a potrafiła odnaleźć dla siebie niszę na rynku
Czeska produkcja i niemiecka jakość postawiły Skodę Octavia powyżej modnych SUV-ów. Wielu uznaje ją za najlepszą alternatywę dla Toyoty Corolla, która od początku roku nie pozwala sobie odebrać sprzedażowego podium w Polsce.
Czeskiej marce udało się niewątpliwie umieścić najlepsze cechy SUV-a w modelu, który nim nie jest. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, Octavia oferuje wydajność i praktyczność, które nie mają sobie równych. Druga pozycja w sprzedażowym rankingu w 2025 roku oznacza, iż Czesi wykonali bardzo dobrą robotę. Teraz płyną na fali popularności i dzieli ich od podium japońskiej marki 15 150 egzemplarzy.
Skoda Octavia jest jedną z najlepszych opcji dla Toyoty Corolla na rynku, co potwierdza ranking sprzedaży opublikowany przez Samar. Model traci w nim względem hitu Toyoty 1796 zarejestrowanych egzemplarzy. Ponadto sprzedając się od początku roku w licznie w ilości 9579 egzemplarzy, daje Czechom wiele powodów do radości.
Niedawno zmodernizowana Octavia może się pochwalić jakością bliską niemieckich marek premium, ale jednocześnie pozostaje niezawodna i rozsądna cenowo. W wersji rodzinnej staje się jedną z najlepszych alternatyw dla wszystkich SUV-a i japońskiej Toyoty Corolla. Pozostając w cieniu popularności modelu Toyoty, cenionego m.in. przez taksówkarzy Skoda Octavia znalazła dla siebie niszę na rynku.
Modna, niedawno zmodernizowana Skoda Octavia ma promocyjny cennik
W ofercie czeskiego bestselleru nie ma wersji hybrydowych z własnym doładowaniem. Skoda Octavia może mieć jednak etykietę eko za sprawą silnika 1,5 TSI m-HEV (115 KM lub 150 KM) i pochwalić się łącznym zużyciem paliwa na poziomie 4,9 l/100 km.
Ponadto w katalogu modelu są oszczędne wersje z silnikami wysokoprężnymi o dwóch poziomach mocy, które zużywają kilka ponad 4,3 – 4,5 l/100 km. To wariant w sam raz dla kierowców, którzy zwykle pokonują wiele kilometrów autostradami i trasami szybkiego ruchu. Miasto to rewir, gdzie hybrydy MHEV są lepszym wyborem oprócz wariantów czysto benzynowych, które Octavia także ma w ofercie. Ile trzeba wydać na hit Skody?
Cena wyjściowa Skody Octavii zaczyna się teraz od 108 300 zł. Względem ceny katalogowej najtańszy poziom wyposażenia Essence oszczędza 4000 zł. Czesi jednak oferują taniej każdą specyfikację niezależnie od rodzaju nadwozia, napędu i rodzaju skrzyni biegów. W efekcie wyższy poziom wyposażenia Selection jest dostępny od 125 600 zł (z silnikiem 1,5 TSI) i 160 400 zł (z silnikiem 2,0 TSI i DSG) o mocy 204 KM. Warianty z etykietą eko we wspomnianym poziomie wyposażenia zaczynają się odpowiednio od 132 100 zł i 138 700 zł. Ponadto rodzinne kombi dzięki 4-cyfrowej zniżce można już kupić od 112 400 zł. Warto wiedzieć, iż można kupić także ze zniżką ciekawie wyposażoną Octavię Edition 130 albo znaleźć w ofertach dealerów egzemplarze z rocznika 2024.
Skoda Octavia o większym komforcie, większej przestronności i większej ładowności, to idealny model dla osób poszukujących samochodu o niskim zużyciu paliwa, innego niż SUV. jeżeli chodzi o wyposażenie, to już najtańsza Skoda Octavia może pochwalić się takimi funkcjonalnościami jak:
– skórzana 2-ramienna wielofunkcyjna kierownica,
– cyfrowy zestaw wskaźników,
– przednie i tylne reflektory LED BASIC,
– tempomat,
– Climatronic – automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z regulacją elektroniczną,
– elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne i podgrzewane lusterka boczne,
– Attention and Drowsiness Assist – funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy,
– Lane Assist, Front Assist.
Jedną z najciekawszych opcji jest Skoda Octavia z napędem 4×4 z obniżoną ceną
Skoda Octavia może mieć napęd na wszystkie koła. jeżeli zdecydujemy się na taką wersję, to możemy ją postawić w garażu już za 160 400 zł. Wymaga ona konfiguracji modelu silnikiem o poj.2,0 l TSI o mocy 204 KM. To doskonała opcja zarówno pod względem mocy, jak i wydajności. Nie jest w żaden sposób hybrydyzowana, ale oferuje średnie zużycie paliwa poniżej 7 litrów. To jest racjonalna wartość, biorąc pod uwagę rodzaj silnika i moc ponad 200 KM. Ceniący oszczędność bez rezygnacji z dynamiki i bardzo kompletnego wyposażenia wersji Edition130 Selection zapłacą za napęd 4×4 161 200 zł. Taki zakup dzięki zniżce to teraz oszczędność 7 000 zł. Za rodzinne kombi w tej konfiguracji trzeba dopłacić odpowiednio 3200 zł.
Wisienką na torcie oferty topowego modelu Skody jest oczywiście wariant RS. W zależności od tego, czy zdecydujemy się na sedana, czy rodzinne kombi, to ze zniżką zapłacimy odpowiednio 167 300 zł lub 171 600 zł (kombi). W tej cenie dostajemy solidny samochód o mocy 265 KM z napędem na dwa koła i z automatyczną skrzynią DSG.
Czeski producent oferuje swój gwiazdorski model z 3-letnią gwarancją z limitem 60 000 km. Ponadto dwa pierwsze lata bez limitu kilometrów. Promocja na czeski model obowiązuje od 27 czerwca 2025 r. i obowiązuje do wyczerpania zapasów. Zniżką objęto modele wyprodukowane w 2025 roku. NIE PRZEGAP: Zje Toyotę RAV4 na śniadanie. Polacy uznali, iż to dużo ładniejszy SUV, a odnowiony jest lepszy praktycznie we wszystkim
Powyższa publikacja nie nosi znamion reklamy i nie stanowi płatnej promocji modelu Skoda Octavia.