Największy na świecie producent baterii twierdzi, iż ogniwo 4680 Elona Muska „zawiedzie”

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Robin Zeng, założyciel największej na świecie firmy produkującej akumulatory do pojazdów elektrycznych, twierdzi, iż dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, duży zakład na technologię ogniw cylindrycznych 4680 „zawiedzie i nigdy nie odniesie sukcesu”. Zeng, prezes chińskiej firmy Contemporary Amperex Technology (CATL), opowiada Reutera iż kiedy Musk odwiedził Chiny w kwietniu, „Odbyliśmy bardzo poważną debatę i pokazałem mu to. On milczał. Nie wie, jak zrobić baterię.

Ogniwa „stołowe” 4680 Tesli, które są stosowane w niektórych jej samochodach, w tym w Cybertrucku, mają mieć „pięć razy” więcej mocy energetycznych i firma ogłoszony we wrześniu wyprodukował ich 100 milionów. Niedawne raport przez Informacje powiedział, iż Musk dał zespołowi pracującemu nad akumulatorami ostateczny termin na uporanie się z kosztami i innymi problemami.

Tymczasem akumulatory CATL można znaleźć we wszystkich pojazdach, od Tesli w Chinach po pojazdy elektryczne Forda w Ameryce Północnej, takie jak Mustang Mach-E i F-150 Lightning. Firma specjalizuje się w akumulatorach litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), które generalnie nie mają tak dużego zasięgu, jak różne cylindryczne jednostki ogniwowe stosowane w wielu pojazdach Tesli.

Chociaż Zeng nie był pod wrażeniem wiedzy Muska na temat baterii, uważał, iż jest dobry w chipach, oprogramowaniu, sprzęcie i „sprawach mechanicznych”.

Zeng skomentował również, iż problemem Muska są „nadmierne obiecujące” ramy czasowe, co często mu się zdarza zwykleszczególnie w odniesieniu do technologii w pełni autonomicznej jazdy. „Może coś potrzebuje pięciu lat. Ale on mówi, iż dwa lata. Zdecydowanie zapytałem go dlaczego. Powiedział mi, iż chce naciskać na ludzi.



Source link

Idź do oryginalnego materiału