Robin Zeng, założyciel największej na świecie firmy produkującej akumulatory do pojazdów elektrycznych, twierdzi, iż dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, duży zakład na technologię ogniw cylindrycznych 4680 „zawiedzie i nigdy nie odniesie sukcesu”. Zeng, prezes chińskiej firmy Contemporary Amperex Technology (CATL), opowiada Reutera iż kiedy Musk odwiedził Chiny w kwietniu, „Odbyliśmy bardzo poważną debatę i pokazałem mu to. On milczał. Nie wie, jak zrobić baterię.
Ogniwa „stołowe” 4680 Tesli, które są stosowane w niektórych jej samochodach, w tym w Cybertrucku, mają mieć „pięć razy” więcej mocy energetycznych i firma ogłoszony we wrześniu wyprodukował ich 100 milionów. Niedawne raport przez Informacje powiedział, iż Musk dał zespołowi pracującemu nad akumulatorami ostateczny termin na uporanie się z kosztami i innymi problemami.
Tymczasem akumulatory CATL można znaleźć we wszystkich pojazdach, od Tesli w Chinach po pojazdy elektryczne Forda w Ameryce Północnej, takie jak Mustang Mach-E i F-150 Lightning. Firma specjalizuje się w akumulatorach litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), które generalnie nie mają tak dużego zasięgu, jak różne cylindryczne jednostki ogniwowe stosowane w wielu pojazdach Tesli.
Chociaż Zeng nie był pod wrażeniem wiedzy Muska na temat baterii, uważał, iż jest dobry w chipach, oprogramowaniu, sprzęcie i „sprawach mechanicznych”.
Zeng skomentował również, iż problemem Muska są „nadmierne obiecujące” ramy czasowe, co często mu się zdarza zwykleszczególnie w odniesieniu do technologii w pełni autonomicznej jazdy. „Może coś potrzebuje pięciu lat. Ale on mówi, iż dwa lata. Zdecydowanie zapytałem go dlaczego. Powiedział mi, iż chce naciskać na ludzi.