Najtańszy SUV BMW wjechał tu jak schabowy u babci. choćby Dacia Sandero ze swoją ceną nie ma takiego brania

3 godzin temu

Nowy, mały SUV BMW, czyli model X1 okazuje się strzałem w dziesiątkę bawarskiej marki. Samochód notuje znakomite wyniki sprzedaży, zarówno w wariancie spalinowym, jak i elektrycznym. Przykładem tego jest chociażby rynek belgijski, gdzie zamówień jest tak dużo, iż takich liczb nie ma choćby tania Dacia Sandero.

Belgia to dość duży rynek motoryzacyjny, patrząc na powierzchnię tego kraju. Najnowsze dane FEBIAC pokazują, iż od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano tam 323 868 nowych samochodów. Bywało lepiej, bo po trzech kwartałach 2024 r. wynik był lepszy o 9,2 proc. Wrzesień był kolejnym miesiącem na minusie, choć niewielkim (-0,5 proc.). Wówczas dopisano do bazy 31 519 nowych aut.

Dlaczego SUV BMW sprzedaje się tu najlepiej?

W Belgii nic nie sprzedaje się lepiej niż BMW X1, które po 9 miesiącach ma aż 11 249 rejestracji. Najtańszy SUV BMW przez cały czas jest pewnym liderem, mimo iż zamówienia spadły o 21,5 proc. Co ciekawe, ponad połowa z nich (54 proc.) dotyczy elektrycznego wariantu iX1. Tajemnicą sukcesu jest tutaj spektakularny sukces w zamówieniach flotowych. To właśnie firmy, które napędzają rynek, wywindowały BMW X1 na pierwsze miejsce.

BMW X1. // fot. materiały prasowe

Drugie miejsce zajmuje tania Dacia Sandero (8 247 szt.), lider rejestracji indywidualnych. Gdyby rozgraniczyć ranking na rodzaj paliwa, to spalinowe Sandero (7 265 szt.) przewodziłoby w rankingu przed elektrycznym BMW iX1 (6 123 szt.). Belgijskie podium kompletuje kolejny tani pojazd, czyli Citroen C3 (6 979 szt.). W tym przypadku najczęściej sięga się po wersję spalinową (5 898 szt.).

Mini Cooper (5 856 szt.) wskoczył tam na 4. miejsce przed Dacię Duster (5 719 szt.). Blisko nich trzyma się też najpopularniejsza pełna hybryda w Belgii, czyli Toyota Yaris (5 593 szt.). Hitami lokalnych dealerów są też Renault Clio (4 907 szt.) i Peugeot 2008 (4 853 szt.). Pierwszą dziesiątkę uzupełniają auta premium: BMW Serii 4 (4 705 szt.) i Audi Q6 (4 663 szt.). Z Top 10 wypadła Tesla Model Y (4 533 szt.), której sprzedaż załamała się o 56 proc.

Bawarczycy rozsiedli się na fotelu lidera

Po trzech kwartałach BMW przewodzi w rankingu marek z liczbą 34 739 rejestracji. Obrona tytułu bestsellerowego producenta nie jest jednak pewna. Wszystko przez wygrany przez Volkswagena wrzesień, który pozwolił zbliżyć się do lidera (31 158 szt.). O najniższy stopień podium rywalizują tam Mercedes (24 415 szt.) z Audi (22 511 szt.). Niedaleko jest też Dacia (20 616 szt.), ale jej najbliższym rywalem jest raczej bratnie Renault (19 725 szt.). W Belgii Peugeot (18 742 szt.) sprzedaje się lepiej niż Toyota (15 364 szt.), a Skoda (13 170 szt.) ma więcej klientów od Kii (12 512 szt.).

Idź do oryginalnego materiału