Najtańsza nowoczesna Skoda. Ładne egzemplarze z 2022 r. dostępne już za 30 tys. złotych

3 godzin temu

Skoda w ostatnich latach znacząco podniosła ceny swoich samochodów, choć należy przyznać, iż za wyższymi cenami idzie także dużo lepsza jakość. jeżeli macie ograniczony budżet i szukacie samochodu na rynku aut używanych, odpowiedzią może być Fabia. Model ten od wielu lat jest najtańszy w portfolio czeskiego producenta, a dziś choćby 3-letnie egzemplarze można kupić wyjątkowo tanio.

Skoda Fabia – wciąż najtańsza w ofercie

fot. Skoda

Czeski producent zaprezentował trzecią generację Fabii w 2014 roku i była ona prawdziwie przełomowa. Po raz pierwszy Skoda skorzystała z tak dobrych jakościowo materiałów, wnętrze było też bardzo przemyślane i świetnie spasowane. Za lepszą jakością musiała jednak iść wyższa cena. Choć z dzisiejszej perspektywy wydaje się, iż ceny podstawowej Fabii III wciąż były na wybitnie niskim poziomie.

Wkrótce po premierze Fabii trzeciej generacji Skoda opublikowała cennik, który rozpoczynał się od 39 900 złotych. W tej cenie dostawaliśmy jednak absolutnie podstawowe wyposażenie (a raczej jego brak) oraz 1-litrowy, 3-cylindrowy silnik o mocy 60 koni mechanicznych. Mało kto decydował się na takie połączenie. Choć klienci dobierali do swoich Fabii dodatkowe wyposażenie, cena rzadko kiedy przekraczała 50 000 złotych.

Obecnie ceny w salonach są już dużo wyższe. Oczywiście, Fabia znacznie urosła, ma lepsze silniki i dużo bogatsze wyposażenie w podstawie. Jednakże, czwarta generacja zaczyna się dopiero od 71 000 złotych. Podstawowy silnik 1.0 MPI generuje o 20 koni mechanicznych więcej i nie musimy już płacić dodatkowo za klimatyzację. Jednakże, i tym razem mało kto decyduje się na podstawę, więc ceny niezłych egzemplarzy z łatwością podskoczą do 80-85 000 złotych.

fot. Skoda

Na rynku aut używanych trafiają się niezłe okazje

Oczywiście, zakup nowej Fabii wiąże się dziś z niemałym kosztem. Jednakże, jak pokazują dziennikarze z portalu Auto Bild, na rynku aut używanych nie brakuje ciekawych ofert. w tej chwili najstarsze egzemplarze IV generacji, a więc auta z 2021 i 2022 roku kosztują już choćby 26 000 złotych. Musimy jednak w takim przypadku liczyć się z ogromnym przebiegiem i dość dużym zużyciem.

Niemieccy dziennikarze przetestowali egzemplarz z 2022 roku. Ich Skoda Fabia miała przebieg 131 000 kilometrów, a samochód wystawiony był za 39 000 złotych. To około połowę taniej, niż musimy zapłacić w salonie. Testując samochód byli oni zadowoleni z poprawy jakości, jaka wiąże się głównej ze zmianą platformy na nowszą MQB A0.

fot. Skoda

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Jednakże, mimo iż Skoda cechuje się wyższą jakością i lepszymi materiałami, wciąż nie należy kupować jej w ciemno. Przede wszystkim warto sprawdzić komorę silnika – większość aut jeździła głównie po mieście. Warto sprawdzić także ewentualne wycieki oleju oraz stan skrzyni DSG. Niemcy zwracają także uwagę na silnik 1.0 MPI, który przy odrobinie większym załadunku zaczyna mieć duże problemy. Turbodoładowna wersja ma lepszą dynamikę i wciąż niezłe spalanie na poziomie 5,8 l/100 kilometrów.

Idź do oryginalnego materiału