Audi zapewnia swojemu całkowicie elektrycznemu sportowemu sedanowi E-tron GT wyższe osiągi, większy zasięg na akumulatorze i szybsze prędkości ładowania na rok modelowy 2025. Podwyższa także cenę wywoławczą.
Oferta obejmuje teraz nowy podstawowy model S E-tron GT, którego ceny zaczynają się od 125 500 USD przed opłatami za miejsce docelowe, co znacznie różni się od i tak już drogiej podstawy wynoszącej 100 000 USD sprzedawany od początku w 2022 roku. Dostępna jest także nowa wersja RS E-tron GT „Performance”, której ceny zaczynają się od aż 167 000 dolarów przed opłatami docelowymi. Sprawdziliśmy wersję z roku modelowego 2022który został wyceniony na ekstrawagancką kwotę 140 000 dolarów.
Jednak w tej cenie otrzymujesz najszybszy samochód Audi w historii, który jest również wyposażony w specjalny tryb wydajności RS. Ma moc 912 koni mechanicznych i przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 2,4 sekundy. To zbliża się do jego siostrzanego pojazdu z najwyższej półki, współdzielącego platformę Porsche Taycan Turbo GTcharakteryzujący się przyspieszeniem od 0 do 60 mil na godzinę w 2,1 sekundy.
Nowy E-tron GT jest teraz wyposażony w akumulator o pojemności 105 kWh (użytecznej 97 kWh), co stanowi ulepszenie w porównaniu z poprzednimi 93,4 kWh. Audi udało się nieznacznie zmniejszyć swoją wagę o 25 funtów. Nowy pakiet obsługuje szybsze ładowanie z mocą 320 kW, które na odpowiednich stacjach szybkiego ładowania prądem stałym może naładować od 10 do 80 procent w 18 minut. Zasięg nowego GT szacowany przez EPA wynosi 300 mil na jednym ładowaniu w porównaniu do 249 mil w modelu z 2024 r.
Nowe modele RS E-tron GT Performance są produkowane w małych partiach w Niemczech w zakładzie produkcyjnym Böllinger Höfe Audi Sport GmbH wraz z innymi wersjami wyposażenia. Można je już zamówić w USA.