Najnowsze oprogramowanie tego SUV-a to dzieło Polaków. W naszym kraju nic nie sprzedaje się lepiej w tym segmencie

3 dni temu

Volvo XC60 ponownie zostanie najlepiej sprzedającym się samochodem klasy premium w Polsce. Oprogramowanie SUV-a stale rozwijają m.in. polscy programiści z krakowskiego Volvo Tech Hubu jako jedyny z segmentu przekroczył próg 6 tys. rejestracji. Liderem rynku jest jednak inna marka.

Na podium każda marka wywindowała SUV-a

Najnowsze dane o wynikach sprzedaży w Polsce przynosi wstępne podsumowanie roku, które przygotował Instytut Samar. Informacje z bazy CEPiK obejmujące okres 1 stycznia – 20 grudnia 2024 r. wskazują, iż tak jak w ubiegłym roku Polacy w klasie premium najczęściej sięgali po Volvo XC60. Do 20 grudnia naliczono 6 097 rejestracji, co jest zbliżonym wynikiem do ubiegłorocznego (6 133).

Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Drugi w rankingu modeli był Lexus NX, którego licznik na 11 dni przed końcem roku zatrzymał się na 5 660 szt. Podium skompletowało Audi Q5 z liczbą 4 873 rejestracji. Tuż za podium marka z Ingolstadt miała kolejnych przedstawicieli. Konkretnie: A4 (4 813 szt.), Q3 (4 221 szt.) i A3 (3 972 szt.). Najpopularniejszym modelem Mercedesa był GLC SUV (3 869 szt.), a BMW Seria 3 (3 736 szt.). Pierwszą dziesiątkę uzupełniły Volvo XC40 (3 644 szt.) oraz BMW X5 (3 455 szt.).

Lexus NX. // fot. materiały prasowe

W czołówce mamy choćby w pełni elektrycznego SUV-a

Więcej niż 3 tys. rejestracji w tym roku w polskiej klasie premium udało się jeszcze zapisać na konto BMW Serii 5 (3 221 szt.) i Mercedesowi GLC Coupe (3 084 szt.). W ostatnich dniach grudnia szansę na ten próg ma jeszcze BMW X3 (2 982 szt.). Za to nie ma ich raczej BMW X1 (2 921 szt.), czyli najmniejsza propozycja SUV-a od bawarskiej marki. Drugim najpopularniejszym Lexusem w Polsce był model RX (2 776 szt.), którego wybierano chętniej od Audi A6 (2 705 szt.).

Audi Q5 Sportback. // fot. materiały prasowe

Z kolei Lexus LBX (2 320 szt.) tuż przed końcem miesiąca o włos wyprzedza Mercedesy: Klasę E (2 319) i CLA (2 310). Dwudziestkę kompletuje najpopularniejszy samochód elektryczny, czyli Tesla Model Y (2 216).

Niemiecka trójca obstawiła podium

O ile ranking modeli otwierają przedstawiciele Volvo i Lexusa, to obu tych producentów nie ma na podium marek. Licząc sprzedaż wszystkich dostępnych modeli w Polsce, liderem klasy premium w tym roku jest Audi (28 498). Do 20 grudnia Mercedesowi naliczono 27 271 rejestracji, a trzeciemu BMW 26 677.

Mercedes-Benz GLC SUV. // fot. materiały prasowe

Volvo zajęło czwarte miejsce i może pochwalić się rekordem rocznej sprzedaży w Polsce. W zeszłym roku szwedzka marka odnotowała też rekordowe dla siebie na naszym rynku 12 542 rejestracje. W tym roku do 20 grudnia jest to 14 831 szt. i prawdopodobnie do 31 grudnia ten rezultat odrobinę wzrośnie. Godnym rywalem dla marki koncernu Geely była luksusowa marka Toyoty, czyli Lexus. Do wyprzedzenia Volvo jednak raczej trochę zabraknie, bo do 20 grudnia liczba rejestracji wyniosła 14 440.

BMW Serii 3. // fot. materiały prasowe

Tesla wyżej niż sądzicie

Szóste miejsce w Polsce zajęła Tesla (4 395). Producent wyłącznie samochodów elektrycznych zdołał uzyskać lepszy wynik od Porsche (4 058), Mini (2 398) czy Land Rovera (2 116). Powyżej tysiąca rejestracji w polskiej klasie premium miała w tym roku jeszcze tylko Alfa Romeo (1 474). Ostatnie dni grudnia zdecydują o tym, czy marka DS osiągnie próg pół tysiąca. Na razie wynik luksusowej marki koncernu Stellantis to 496 szt.

Tesla Model Y. // fot. materiały prasowe

Z marek kojarzonych z najbardziej luksusowych limuzyn i supersamochodów w Polsce dominują Jaguar (141), Ferrari (89) i Bentley (85). Do 20 grudnia w tym roku zarejestrowano 61 nowych Lamborghini i 48 Maserati. Aston Martin w ciągu roku zanotował 40 rejestracji o 8 więcej niż Alpine (32). W Top 20 są jeszcze Rolls Royce (19) i McLaren (11).

Idź do oryginalnego materiału