
Najnowsza Dacia Bigster już okazała się hitem. Zamówienia na ten model o 40% przekroczyły oczekiwania producenta. I to pomimo faktu, iż na prawdopodobnie najbardziej pożądaną odmianę tego SUV-a (z imponującym zasięgiem przy dobrej cenie) zamówienia otwarto dopiero teraz.
Dacia już może obwieścić światu sukces Bigstera, czyli największego modelu w swojej gamie. Także dlatego, iż ten SUV to więcej niż tylko „rozciągnięty” Duster – Rumuni zadbali, aby ich najnowsze dziecko przypadło do gustu klientom poszukującym bardziej dojrzałego samochodu.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-dacia-bigster-2025-pierwsza-jazda-wymiary-silniki-dane-techniczne-ceny,aid,5076Bigster ma więc inną gamę silnikową, lepiej wyciszone nadwozie czy elementy wyposażenia, niedostępne w Dusterze. To choćby klimatyzacja dwustrefowa, elektrycznie sterowany fotel kierowcy czy centralne nawiewy dla pasażerów kanapy.

W efekcie zamówienia na ten samochód już o 40% przekroczyły początkowe założenia tego producenta. Co więcej, w naszym kraju dla 63% klientów Bigster jest pierwszą Dacią w życiu, a największą popularnością cieszy się najdroższy model, a więc w pełni hybrydowy, wyceniony od 124 000 zł.
https://magazynauto.pl/testy/dacia-duster-eco-g-100-4x2-journey,aid,4308Dwupaliwowy układ napędowy
Ale teraz Rumuni „wyciągają rękę” do klientów poszukujących bardziej budżetowych odmian tego samochodu i właśnie ogłosili początek sprzedaży wersji mild hybrid-G 140. Takie auto kosztuje od 101 200 zł i dysponuje przede wszystkim możliwością zasilania przez LPG.
Do jego napędu służy 1,2-litrowy, 3-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem i 48-woltowym kładem miękkiej hybrydy. „Ten innowacyjny system wspomaga silnik podczas ruszania z miejsca i przyspieszania, co nie tylko poprawia dynamikę jazdy, ale także obniża zużycie paliwa i emisję CO₂ o około 10% w porównaniu do tradycyjnych silników spalinowych o tej samej mocy” – informuje rumuński producent.

Dacia Bigster mild hybrid-G rozwija 140 KM przy 5500 obr./min oraz 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2100 obr./min. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 10,0 s i przestaje się rozpędzać przy prędkości 180 km/h.
Imponujący zasięg
Ale najważniejsze jest to, iż dysponuje dwoma zbiornikami paliwa o pojemności 50 l (dla benzyny) i 49 l dla LPG. Obecność tego drugiego nieco ogranicza przestrzeń w bagażniku. O ile standardowy, 140-konny Bigster dysponuje pojemnością 667-1937 l, o tyle odmiana z instalacją LPG – 609-1877 l.
Niestety, producent aktualnie nie podaje informacji na temat zużycia paliwa i gazu – pozostaje one w trakcie homologowania. W przypadku standardowego Bigstera mild hybrid 140 wynosi ono jednak 5,5 l benzyny na 100 km. Jej zbiornik wystarcza więc tutaj na pokonanie dystansu 900 km.

A LPG? Tutaj podpowiedź przychodzi od Dustera, gdzie odmiana Eco-G 100 na pokonanie 100 km potrzebuje o około 1,5 l więcej LPG niż benzyny. Przy założeniu, iż Bigster zasilany tym gazem zużywa 7,0 l/100 km, zasięg wynosi 700 km.
Łącznie kierowca tego SUV-a może liczyć na 1600 km bez konieczności uzupełniania obu paliw.
Cztery wersje wyposażenia
Dacia Bigster mild hybrid-G 140 występuje w 4 odmianach wyposażenia. Podstawowa, czyli Essential, to wydatek 101 200 zł. Za Expression trzeba zapłacić 108 700 zł, Extreme kosztuje 117 400 zł, a Journey – 117 000 zł.

Specyfikacja wariantu Essiental obejmuje m.in.:
- klimatyzację manualną
- tempomat
- tylne czujniki parkowania i kamerę cofania
- 17-calowe obręcze aluminiowe
- komplet systemów wsparcia wymaganych przepisami
- reflektory LED
- regulowane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne
- cyfrowy zestaw wskaźników (7")
- system multimedialny (10,1")
- elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
- kierownicę pokrytą skórą ekologiczną
Przewidywany czas realizacji dostaw to jesień bieżącego roku.