Mustang Mach-E Rally

1 rok temu

Zaprezentowany po raz pierwszy bez kamuflażu na targach IAA Mobility w Monachium, Mustang Mach-E Rally, którego przedstawiono światu na Goodwood Festival of Speed na początku tego roku, dołącza do rodziny Mustangów Mach-E. Nadaje on modelom elektrycznym zupełnie inny kierunek – pierwszy w historii inspirowany rajdami model elektryczny Forda przenosi swobodę i euforia prowadzenia Mustanga na szutrowe drogi.

„Zaledwie rok temu był to tylko pomysł. To, co widzicie dzisiaj, jest świadectwem pasji i wielkiej kreatywności naszego zespołu działu Model e” – powiedziała Donna Dickson, główny inżynier projektu Mustang Mach-E. „Zawsze poszukiwaliśmy nowych obszarów w których moglibyśmy zwiększać osiągi. Połączenie rajdowo zestrojonego zawieszenia, dwusilnikowego elektrycznego układu napędowego i niecodziennego wzornictwa sprawia, iż Mustang Mach-E Rally okazał się zupełnie innym rodzajem wyczynowego modelu, który będzie interesował klientów goniących za innymi sportowymi doznaniami.”

Oparty na wersji GT

Mustang Mach-E Rally to rozwiązania techniczne znane z modeli elektrycznych, zastosowane w kompletnie nowej, niewykorzystanej dotąd przestrzeni. Maszyna może pochwalić się tuningowaną wersją napędu z Mustanga Mach-E GT. Wykorzystuje dwusilnikowy zespół napędowy, który zapewnia co najmniej 880 Nm momentu obrotowego i 358 kW mocy. Mustang Mach-E Rally jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności użytkowej 91 kWh.

Samochód porusza się na specjalnie opracowanym zawieszeniu, które zostało podniesione o 20 milimetrów w stosunku do podwozia Mustanga Mach-E GT. Wyposażone je w specjalnie dostrojone sprężyny, amortyzatory MagneRide, i 385-milimetrowe przednie tarcze hamulcowe z lakierowanymi w kolorze czerwonym zaciskami Brembo.

Rajdowe felgi i osłony

Mustang Mach-E Rally jest odpowiednio wyposażony do ścigania się na odcinkach szutrowych. Na wytrzymałe, 19-calowe felgi aluminiowe w stylu rajdowym, nawiązujące do długiej historii modeli rajdowych Forda, założono opony Michelin CrossClimate2 w rozmiarze 235/55 R19. Zapewniają one większą przyczepność oraz także lepsze parametry na luźnych nawierzchniach.

Ze względu na szuter i piach, który będzie wyrzucany spod kół, model wyposażono w osłony silników przedniego i tylnego. Zamontowano także folię ochronną na listwach drzwi i nadkolach, aby ograniczyć ryzyko uszkodzenia lakieru. U dealerów dostępne są również chlapacze, które chronią przed kamieniami wyrzucanymi spod opon. Z przodu znajduje się również punkt z wbudowanym zaczepem do haka wyciągarki, gdyby przygody w terenie okazały się zbyt intensywne.

Nowy tryb jazdy: RallySport Drive

Mustang Mach-E Rally dysponuje pierwszym w historii Forda trybem jazdy RallySport Drive, który stworzono z myślą o jeździe po szutrach. Dostosowuje on parametry elektronicznych systemy sterowania, pozwalając na jazdę większym poślizgiem. Utrzymuje także liniową reakcję przepustnicy dla lepszej kontroli i ostrzejsze tłumienie amortyzatorów dla lepszego prowadzenia w zakrętach na luźnej nawierzchni. Kierowcy z pewnością docenią, iż nowy tryb jazdy oraz nowe opony ułatwiają Mustangowi Mach-E Rally radzenie sobie na śniegu i innych śliskich nawierzchniach.

Ford opracował nowy tor rajdowy w zakładach Michigan Proving Ground, aby testować Mustanga Mach-E. Tor został zaprojektowany przez weteranów rallycrossu, aby symulować to, czego model może doświadczyć w realnych warunkach. Inżynierowie i technicy wykorzystali następnie prototypy Mustanga Mach-E Rally do przeprowadzenia 800-kilometrowych testów. W trakcie nich symulowano próby wytrzymałościowe w rajdach crossowych, aby mieć pewność, iż samochód spełni założenia projektowe.

Tylny spojler

Mustang Mach-E Rally wyróżnia się także efektownym tylnym spojlerem, który nawiązuje do podobnego elementu w Focusie RS. Dodano kontrastujące akcenty, w tym górne i dolne listwy nadwozia, przedni splitter, stalowy dach lakierowany w kolorze czarnym. Dodano także charakterystyczny, zwracający uwagę na przeznaczenie modelu front z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi o rajdowym rodowodzie. Każdy Mustang Mach-E Rally otrzymuje standardowo także dwa pasy na masce, które uzupełniają paletę wyrazistych lakierów. Model można zamówić w kolorach Grabber Blue, Shadow Black, Eruption Green i przyciągającym wzrok Grabber Yellow. Dostępne odpłatnie jako opcja są również lakiery Star White oraz nowy Glacier Grey.

Wnętrze

We wnętrzu komfort i funkcjonalność łączą się z wzornictwem harmonizującym ze stylem kultowych białych felg. Białe akcenty znajdziemy na desce rozdzielczej, dolnych ramionach kierownicy i w kontrastujących przeszyciach na panelach drzwi. Kierowcy zasiądą w zaprojektowanych przez Forda, sportowych fotelach. Wyróżniają się one napisem „Mach-E Rally” wytłoczonym na powierzchni obicia i błyszczącymi, białymi plecami.

„Mustang Mach-E Rally odzwierciedla dziesięciolecia naszego doświadczenia w światowych rajdach samochodowych” – powiedział Jim Farley, dyrektor generalny Forda. „Ten model przenosi także Mustanga tam, gdzie jeszcze nie był – na szutrowe, nieutwardzone drogi. Dzięki inspiracji prawdziwych sportowych zapaleńców powstał model, który zapewnia niespotykane dotąd wrażenia z jazdy i czystą frajdę z prowadzenia.”

Mustanga Mach-E Rally będzie można zamówić na początku 2024 roku, a dostawy do klientów rozpoczną się niedługo potem.

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału