Nowe motopodsumowanie. Nowe modele, auta wchodzące do salonów, dane rynkowe, technika, statystyki, wszystko w kompaktowej niemęczącej formie.
Volkswagen otworzył zamówienia na nowego Volkswagena Tiguana
U dilerów Volkswagena można już zamawiać najnowszą, trzecią generację modelu Tiguan. Auto jest standardowo wyposażone w skrzynię biegów DSG, a ceny zaczynają się od 153 390 zł. Tyle kosztuje auto w wersji wyposażenia Life, z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 130 KM. Z okazji premiery będzie można kupić także wyjątkową odmianę Special Edition, która wyróżnia się bogatym wyposażeniem, m.in. reflektorami LED Plus, tylnymi lampami LED z efektem 3D i oświetleniem ambientowym w 10 kolorach. W pakiecie są także aluminiowe felgi i lakier metalizowany. Taka odmiana jest droższa od wersji Life o zaledwie 800 zł, a nabywca zyskuje wyposażenie o wartości 22 380 zł. Nowy Tiguan będzie dostępny także w wielu wariantach finansowania, m.in. Leasingu Jak Abonament – przy założeniu 10% wpłaty wstępnej i umowie na 48 miesięcy z limitem 15 tys. km rocznie miesięczna rata wyniesie 1376 zł netto. Odmiany eHybrid, o mocy systemowej 204 i 272 KM pojawią się w sprzedaży nieco później, początkowo Tiguan będzie dostępny z trzema silnikami do wyboru – 1.5 eTSI o mocy 130 i 150 KM oraz 2.0 TDI 150 KM. Gamę uzupełnią jednostki 2.0 TSI o mocy 204 i 265 KM, a także 2.0 TDI o mocy 193 KM – będą standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MOTION.
Cupra Ateca 2.0 TSI (fot. Dariusz Hałas / iMagazine.pl)
Cupra Ateca VZ nowym Autem Tygodnia w iMagazine.pl
Kolejny tydzień, zatem nie mogło zabraknąć recenzji kolejnego nietuzinkowego pojazdu. Cupra Ateca to kompaktowy, rodzinny SUV o wielu obliczach. Testowaliśmy 300-konną wersję, która może pełnić rolę zarówno fukcjonalnego rodzinnego auta, jak i samochodu gwarantującego sportowe zachowanie i precyzyjne, dynamiczne prowadzenie. Więcej o modelu Cupra Ateca VZ w odrębnym materiale:
Auto tygodnia #31 – Cupra Ateca VZ
Nowa Škoda Superb kombi już w polskim cenniku
Najnowsza generacja Škody Superb kombi jest już dostępna w polskim cenniku marki i w polskojęzycznym konfiguratorze. W ofercie póki co mamy dwa rodzaje napędu: 1.5 TSI mHEV (miękka hybryda) oraz 2.0 TDI (diesel). W obydwu przypadkach kierowca dysponuje mocą 150 KM. Każdą z wersji silnikowych można zamówić w dwóch wariantach wyposażenia: tańszym Selection oraz droższym L&K (czyli Laurin&Klement). Ceny zaczynają się od 175 850 zł za miękkohybrydowe Selection, do 222 900 zł za wersję L&K z dieslem pod maską. Oczywiście kwoty nie uwzględniają wyposażenia opcjonalnego. Pobawiłem się chwilę konfiguratorem. Doposażony Superb kombi przebija ćwierć miliona zł.
Pracownicy Volkswagen Poznań przekazali na cele charytatywne już ponad milion złotych
Winda dla szpitala, w którym leczone są dzieci cierpiące na choroby onkologiczne, specjalistyczny sprzęt do rehabilitacji, wycieczki do Wielkiej Krainy Elfów i zoo, a także mieszkania treningowe dla dorosłych wychowanków Ośrodka Wsparcia Dzieci i Rodziny, czy igrzyska dzieci i młodzieży niepełnosprawnej – między innymi te inicjatywy zostały zrealizowane dzięki akcji „1+1=3. Razem znaczy więcej”. Do tej pory pracownicy Volkswagen Poznań przekazali już milion złotych na cele charytatywne. Program ten funkcjonuje w spółce Volkswagen Poznań już od 2009 roku. Na czym polega? Pracownicy przystępujący do programu wyrażają zgodę na comiesięczne potrącanie z ich wynagrodzenia zadeklarowanej kwoty. Jest to 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł lub 20 zł, które przekazywane są bezpośrednio na konto wybranej większością głosów organizacji. Głosowanie wśród pracowników odbywa się raz w roku. Na podstawie wyników wybierana jest ta organizacja, do której przez kolejnych 12 miesięcy jest kierowana nasza pomoc – tłumaczy Piotr Olbryś, przewodniczący zakładowej „Solidarności”, która jest współorganizatorem tego programu w Volkswagen Poznań. I dodaje: – Samo uczestnictwo w programie jest oczywiście dobrowolne. Dlatego tym bardziej chciałbym podziękować wszystkim pracownikom, którzy zdecydowali się wesprzeć tą cenną inicjatywę. Dzięki niej potrzebujący otrzymują od nas realną pomoc.
10 lat Jeepa Renegade
Stellantis przypomniał okrągłą rocznicę powstania modelu Jeep Renegade. W ciągu dekady rynkowej kariery tego niedużego, ale zwinnego Jeepa, do klientów trafiło niemal 2 miliony egzemplarzy. Jeep Renegade był też pierwszym Jeepem, który montowany był we Włoszech, w fabryce w Melfi. Układy napędowe dostępne w modelu Renegade to dziś przede wszystkim promowany przez markę napęd 4xe plug-in hybrid. Jednocześnie marka przypomniała, iż już niebawem ruszą w Europie zamówienia na Jeepa Renegade MY24.
Moo Young Kim nowym prezesem Hyundai Motor Poland
Hyundai Motor Poland ma nowego prezesa. Wraz z początkiem roku to stanowisko objął Pan Moo Young Kim, który będzie także odpowiadał za klaster obejmujący Słowację i Czechy. Dotychczasowy prezes, Pan Sun Yong Hwan, został awansowany do struktur Hyundai Motor Europe. Hyundai Motor Poland zakończył ubiegły rok z rekordowym wynikiem sprzedaży na poziomie 26 931 rejestracji i utrzymał piąte miejsce wśród największych importerów nowych aut osobowych w Polsce. Bestsellerem marki jest model TUSCON. W 2023 roku polskie salony opuściło ponad 10 000 sztuk tego SUV-a. W najbliższych miesiącach Hyundai w wprowadzi do polski całkowicie nową generację flagowego SUV-a SANTA FE, nowy sportowy model elektryczny o mocy 650 KM – IONIQ 5N oraz dużego vana – STARIĘ. Duże odświeżenie czeka między innymi modele TUCSON, i30 i BAYON.
Hyundai Santa Fe (fot. Hyundai)
Widziałem nowego Hyundaia Santa Fe i Ioniq 5 N – efekt wow gwarantowany
A skoro wspomnieliśmy o zmianach na szczytach koreańskiej marki w Polsce, to wspomnę, iż miałem okazję obejrzeć z bliska dwa najnowsze modele Hyundaia: nowego, 5. generacji Hyundaia Santa Fe oraz sportowego, wyczynowego wręcz ponad 600-konnego, elektrycznego Hyundaia Ioniq 5 N. Zachęcam do zapoznania się z obszerniejszym materiałem dotyczącym tej polskiej premiery:
Nowy Hyundai Santa Fe i Ioniq 5 N – Koreańczycy poszli na maksa
Opel Corsa najlepiej sprzedającym się małym autem u naszych zachodnich sąsiadów
Opel Corsa z powodzeniem obronił tytuł najpopularniejszego małego samochodu w Niemczech. Według oficjalnych danych opublikowanych przez Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA), w 2023 roku Corsa była najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie B już trzeci rok z rzędu. Liczba nowych rejestracji, która wyniosła łącznie prawie 54 000 zapewniła małemu miejskiemu modelowi z Rüsselsheim pierwsze miejsce w swoim segmencie. Jest to wzrost o około 7 procent w porównaniu z 2022 r. Powyższy wynik oznacza również, iż liczba rejestracji Opla Corsa jest najwyższa od 2016 roku. Jak wynika z przedstawionych wstępnych wyników wewnętrznych, co czwarta nowo zarejestrowana Corsa to Opel Corsa Electric z napędem elektrycznym. W Polsce sprzedaż Corsy była w 2023 roku sporo niższa, sprzedano 2823 egzemplarze, co i tak oznacza, iż to Corsa była u nas najpopularniejszym modelem Opla.
Polskie ceny nowej Škody Scala i Škody Kamiq
Cztery lata po premierze, w sierpniu 2023 r., kompaktowy model Scala oraz miejski SUV Kamiq zyskały nowe oblicze. Nieco zmodyfikowano nadwozia obu modeli, auta otrzymały też nowe wnętrza, a także ulepszenia technologiczne, takie jak np. opcjonalne reflektory TOP LED Matrix. Zarówno model Scala, jak i Kamiq, bazują na platformie MQB-A0. Gama silników obejmuje trzy jednostki TSI evo2. Podstawowym silnikiem jest trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 70 kW (95 KM) z manualną 5-biegową skrzynią biegów. Jednostka 1.0 TSI o mocy 85 kW (115 KM) jest natomiast dostępna z manualną skrzynią 6-biegową lub automatyczną, 7-biegową DSG. To samo dotyczy topowego, czterocylindrowego silnika 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM). Ceny Škody Scala startują od 87 200 zł za bazowy wariant Essence 1.0 TSI 70 kW z manualem 5-biegowym. Topowa wersja Scala Monte Carlo ze 150-konnym benzyniakiem i skrzynią DSG kosztuje 128 700 zł. W przypadku modelu Kamiq cennik otwiera bazowa konfiguracja 1.0 TSI 5b manual Essence za 87 700 zł, natomiast topowa wersja Kamiq Monte Carlo 1.5 TSI 150 KM DSG to wydatek od 127 750 zł.
Audi: Pierwsze miejsce wśród marek premium w Polsce w 2023 roku
W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 26 tys. nowych modeli Audi w Polsce, co daje najlepszy wynik wśród marek premium. Jest to wzrost o 35 proc. w stosunku do 2022 roku. Imponujący wzrost odnotowały również modele elektryczne Audi – ich sprzedaż w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy wzrosła o 51 proc. Najchętniej kupowanym nowym modelem Audi w Polsce było Audi A3. Do klientów trafiło 4261 egzemplarzy tego auta. Najpopularniejszym samochodem elektrycznym niemieckiej marki w naszym kraju był w ubiegłym roku Audi Q4 e-tron – sprzedano 896 egzemplarzy tego elektrycznego SUV-a.