Motopodsumowanie tygodnia #24 – tydzień debiutów: Volvo EX90, Audi Q8 e-tron, Bugatti W16 Mistral, Hyundai IONIQ 6 i terenowe… Lamborghini

2 lat temu

Sporo się działo, czas to uporządkować w naszym kolejnym motopodsumowaniu. Zapraszam.

Nowe Audi Q8 e-tron

Audi pochwaliło się nowym Audi Q8 e-tron, czyli w pełni elektryczną wersją topowego SUV-a niemieckiej marki. Skoro elektryk, to wszyscy pytają o zasięg, wersja Q8 e-tron ma mieć do 582 km zasięgu, a bardziej opływowy Audi Q8 e-tron Sportback do 600 km zasięgu. Długość niemal 5 metrów (4915 mm), trzy warianty układu napędowego od 250 kW i 664 Nm w Audi Q8 50 e-tron/Sportback, poprzez 300 kW i 664 Nm w Audi Q8 55 e-tron/Sportback, aż do trzysilnikowych Audi SQ8 e-tron/Sportback o mocy 370 kW i aż 973 Nm momentu obrotowego. Dwa rozmiary baterii: 89 kWh netto oraz 106 kWh netto. Moc ładowania od 150 kW do 170 kW zależnie od akumulatora. Cała seria elektrycznych Q8 e-tron na rynku pojawi się wiosną przyszłego roku.

Nowe Volvo EX90

Potężny, ponad 5-metrowy SUV Volvo otwiera nowy rozdział w historii marki. Imponuje nie tylko mocą w pełni elektrycznego napędu (nieco poniżej 520 KM), ale też mocą… obliczeniową pokładowych komputerów, wynoszącą 254 TFLOPS. Jest moc, a więcej o tym aucie przeczytacie w odrębnym materiale.

Nowy Seat MÓ 125 Performance

Tym razem jednak nie samochód, a skuter. Także elektryczny. Hiszpańska marka pochwaliła się udoskonaloną wersją modelu 125 z dopiskiem Performance. Jednoślad przeszedł rygorystyczne testy w Pirenejach bijąc rekord Guinessa w długości trasy pokonanej skuterem w ciągu doby. Model Seata uzyskał 1158 km. Napęd to silnik elektryczny o mocy 7,5 kW (11,5 kW chwilowej mocy szczytowej). Prędkość maksymalna to 105 km/h, a miejskie 50 km/h ten zgrabny elektryczny jednoślad uzyskuje po 2,9 s. Akumulator jest wymienny i łatwy w transporcie, ma pojemność 5,6 kWh, zapewnia zasięg do 137 km i można go ładować ze zwykłego gniazdka.

Volkswagen sprawdził jak właściciele elektryków ładują swoje auta

61 procent użytkowników Volkswagenów ID. w Polsce ma w miejscu zamieszkania instalację fotowoltaiczną co trzeci użytkownik Volkswagena ID. w naszym kraju ma 40-49 lat, a aż 86 procent to mężczyźni. Ponadto zaledwie dla co piątego ankietowanego ID. jest jedynym samochodem w rodzinie, w pozostałych przypadkach jest to drugie lub kolejne auto.

Nowe Bugatti W16 Mistral

Kolejna nowość, to Bugatti W16 Mistral, określany przez słynną supersportową markę jako „najbardziej ekstremalny roadster w historii Bugatti”. Dwumiejscowy hipersportowy i jednocześnie luksusowo wykończony roadster napędza słynny, szesnastocylindrowy silnik Bugatti, generujący monstrualną moc 1600 KM, co pozwala teoretycznie rozpędzić to auto do 420 km/h.

Powstanie tylko 99 egzemplarzy W16 Mistral. Każdy jeden jest wyceniony na 5 mln euro netto. Dostawy rozpoczną się w 2024 roku. Jak można się domyśleć, cała seria produkcyjna jest już wyprzedana.

Citroen przyjmuje zamówienia na nowego C4 X i elektrycznego e-C4 X

Ceny zaczynają się od 106 600 PLN brutto. Modele C4 X i elektryczny ë-C4 X to nowa, oferta w gamie Citroëna w Polsce. Producent sugeruje, iż to pojazd dla klientów, którzy szukają atrakcyjnej alternatywy dla kompaktowych sedanów i SUV-ów. Faktycznie, nowa C4, to auto, które trudno sklasyfikować, ale nie można mu odmówić oryginalności. Dostępne będą dwa silniki benzynowe PureTech i silnik wysokoprężny BlueHDi dla C4 X, a także silnik w 100% elektryczny dla ë-C4 X. Zamówione pierwsze egzemplarze trafią do salonów i klientów w pierwszym kwartale 2023 roku.

Nowe Lamborghini Huracán Sterrato to „terenowe” Lambo

No dobra, może nie jest aż tak terenowe jak np. Land Rover Defender, ale na pewno nie boi się progów zwalniających. W każdym razie to debiut pierwszego supersportowego samochodu terenowego z silnikiem V10 i napędem na wszystkie koła. O ile standardowy Huracan musi bardzo ostrożnie pokonywać choćby progi zwalniające, Sterrato ma ponoć nie bać się jazdy poza wyłącznie asfaltowymi szlakami. Oficjalny debiut tego szalonego pojazdu nastąpi 30 listopada.

Debiutuje nowy Hyundai IONIQ 6

Koreańczycy zaprezentowali oficjalnie najnowszy model ze swojej elektromobilnej gamy. Hyundai IONIQ 6 to pojazd wyróżniający się opływową sylwetką przypominającą klasyczne streamlinery. Długość 4855 mm, rozstaw osi 2950 mm, gabarytowo i wizualnie konkurent Tesli model 3. Dwie pojemności akumulatorów (53 kWh i 77,4 kWh) i pokaźna moc wynosząca w topowej, czteronapędowej konfiguracji 325 KM i 605 Nm momentu obrotowego, co pozwala przyśpieszyć do 100 km/h w czasie 5,1 s. Producent chwali się energooszczędnością deklarując zasięg choćby 614 km, który w trybie wyłącznie miejskim ma przekroczyć 700 km. No cóż, przekonamy się w swoim czasie. Zaletą jest instalacja 800 V co pozwala ładować się z maksymalną mocą choćby 239 kW.

Idź do oryginalnego materiału