Modny i uwielbiany, ale nie tak praktyczny. Debiutuje nowy Mercedes-Benz GLC Coupé

1 rok temu
Zdjęcie: Mercedes-Benz GLC Coupé (2023)


Rodzina SUV-ów z gwiazdą powiększyła się właśnie o modną i stylową nowość. Do oferty dołączył Mercedes-Benz GLC Coupé najnowszej generacji. Na tę wersję nadwozia czekało wielu cierpliwie klientów i nie mamy cienia wątpliwości, iż ó wersja będzie częstym widokiem na drogach. Poprzednią odsłonę ze smukle opadającym dachem wybierał co drugi klient Mercedesa GLC.

Zgodnie z tradycją najpierw na rynku pojawił się wariant z pełnym i dużym kufrem, a gdy emocje opadły, elegancki i modny Mercedes-Benz GLC Coupé wjeżdża na rynek, by ponownie podgrzać atmosferę. o ile myślicie, iż nowych GLC jeździ już po drogach całkiem sporo, to poczekajcie, aż w salonach pojawi się odmiana z opadającym dachem – co drugi klient GLC wybiera właśnie to nadwozie, a więc jeszcze wiele przed nami.

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe wjeżdża na rynek

Nowy SUV z opadającym dachem, podobnie jak jego bliźniak, występuje wyłącznie z 4-cylindrowymi silnikami wspieranymi przez 48-woltową instalacją elektryczną. Wersji napędowych będzie więcej, niż palców na obu rękach, wobec czego każdy znajdzie coś dla siebie. Mowa tu zarówno o benzyniakach oraz dieslach, jak i hybrydach plug-in z benzyną i hybrydach plug-in z dieslem. W późniejszym czasie oferta wzbogaci się również o odmiany AMG.

WersjaSilnikMoc0-100 km/h
GLC 200 4MATICbenzynowy, 1999 cm3204 KM i 320 Nm7,9 s
GLC 300 4MATICbenzynowy, 1999 cm3258 KM i 400 Nm6,3 s
GLC 220 d 4MATICdiesel, 1999 cm3197 KM i 440 Nm8,1 s
GLC 300d 4MATICdiesel, 1999 cm3269 KM i 550Nm6,4 s
GLC 300 e 4MATICbenzynowy + elektryczny, 1999 cm3313 KM i 550 Nm6,7 s
GLC 400 e 4MATICbenzynowy + elektryczny, 1999 cm3381 KM i 650 Nm5,6 s
GLC 300 de 4MATICdiesel + elektryczny, 1999 cm3335 KM i 750 Nm6,4 s

Czym nowe GLC różni się od poprzednika?

Względem poprzednika nowa generacja pozostało smuklejsza, co przełożyło się na lepszy współczynnik oporu powietrza (Cd 0,27 zamiast 0,30). Efektem będzie niższe zużycie paliwa i odczuwalnie mniejszy szum przecinającego wiatru. Nowa generacja to także większy bagażnik. Jego pojemność sięga od 545 litrów (o 45 l więcej niż w poprzedniku) do 1490 litrów (+90 l) w miękkich hybrydach oraz od 390 do 1335 litrów w hybrydach plug-in.

Resztę nowości znamy z nowej odsłony SUV-a czy Klasy C. Mowa tu m.in. o zupełnie cyfrowym kokpicie z dwoma dużymi wyświetlaczami, opcjonalnych reflektorach DIGITAL LIGHT, tylnej osi skrętnej (do 4,5 stopia) dostępnej za dopłatą, czy dedykowanym trybie do jazdy w terenie, który z zestawem kamer 360 stopni pozwala wyświetlić, co dzieje się przed samochodem i pod przednim zderzakiem, gdy podjeżdżamy pod wzniesienie. Do jazdy w terenie przyda się także pakiet z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC z regulacją wysokości oraz skrętną tylną osią. Polskie ceny nowego GLC Coupe powinniśmy poznać już niebawem.

Idź do oryginalnego materiału