Mini Cooper EV i Mini Countryman EV oficjalnie

profiauto.pl 1 rok temu

Mini dawkowało informacje na temat nowego Coopera EV. Wszystko jednak już wiadomo – nowa w pełni elektryczna generacja modelu oficjalnie zadebiutowała na targach IAA Mobility w Monachium. Poznaliśmy również nowego elektrycznego Countrymana.

Mini Cooper EV i Countryman EV to nowe otwarcie w historii marki

Powstały całkowicie od podstaw, bazują na nowej platformie i mają napęd elektryczny. Ich premiera w pierwszej kolejności świadczy o tym, jak bardzo ważna dla brytyjskiej marki należącej do BMW jest elektromobilność. Wersje spalinowe bowiem zadebiutują nieco później.

Mini Cooper EV wygląda bardzo znajomo

Wyzwaniem dla projektantów było zachowanie charakterystycznego designu przy jednoczesnym wprowadzeniu nowych elementów. A tych w Mini nie brakuje. Reflektory z przodu zachowały swój okrągły kształt, ale zyskały dwa paski. Nie ma świateł przeciwmgielnych ani plastikowych nakładek. Nowością jest osłona chłodnicy z listwą zamiast typowego grill.

Najwięcej zmian znajdziemy jednak z tyłu, gdzie pojawiły się trójkątne lampy połączone czarną blendą. prawdopodobnie minie trochę czasu, gdy przyzwyczaimy się do nowej stylistyki. Co istotne, projektanci mieli na względzie aerodynamikę auta. Osiągnięty współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,28, co jest znakomitym wynikiem.

Wnętrze poznaliśmy już wcześniej

Bardzo minimalistyczna deska rozdzielcza wyróżnia się dotykowym ekranem OLED umieszczonym centralnie. Służy do obsługi multimediów i innych funkcji w pojeździe. W kokpicie zastosowano materiały pochodzące z recyklingu, w tym dzianiny, którymi obszyto m.in. deskę rozdzielczą i boczki drzwi.

Mini Cooper będzie dostępny w dwóch wersjach: E i SE

Pierwsza posiada akumulator o pojemności 40,7 kWh, który zapewnia zasięg na poziomie 305 km. Druga może pochwalić się większa baterią – jej pojemność to 54 kWh, co ma przekładać się na pokonanie na jednym ładowaniu choćby 402 km. W obydwu przypadkach istnieje możliwość ładowania prądem stały o mocy 75 kW. Naładowanie akumulatora od 10 do 80% zajmie nie więcej niż 30 minut.

Obok Mini Coopera swój debiut miał również Mini Countryman

Elektryczny crossover trzeciej generacji jest o 130 mm dłuższy i 60 mm wyższy od poprzednika. Ma dokładnie 4433 mm długości, 1843 mm szerokości i 1656 mm wysokości. Na rynek trafi w dwóch odmianach. Countryman E z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 201 KM i zasięgiem 462 km (bateria 54 kWh) stanowi podstawową wersję. Alternatywą dla niego będzie Countryman SE ALL4 z dwusilnikowym układem napędowym o łącznej mocy 313 KM i zasięgiem 433 kilometrów (bateria 64 kWh).

Zarówno Mini Cooper EV, jak i Countryman EV trafią do sprzedaży w przyszłym roku.

Zdjęcia: Mini

Idź do oryginalnego materiału