8. Rajd Śląska wyłonił tegorocznych czempionów odświeżonego cyklu Millers Oils HRSMP. Poznajcie wszystkich, historycznych gladiatorów oesowej kampanii 2024!
Nasze mistrzowskie zestawienie rozpoczniemy naturalnie od zwycięzców „generalki” Millers Oils HRSMP 2024, Marcina Majchera i Daniela Leśniaka. Duet DIFF Rally Team rozpoczął od drugiego miejsca w Świdnicy, ustępując jedynie lokalnym matadorom – Bartkowi Madziarze i Mateuszowi Pawłowskiemu. Podobny przebieg miała też rywalizacja w Puławach – Legacy RS ponownie przegrało z rozpędzoną Imprezą „555”. Do kluczowego przełamania doszło na piekielnie trudnych, małopolskich odcinkach. Marcin i Daniel stanęli na najwyższym stopniu „pudła”, zbliżając się do fotela liderów. Sierpniowy Rajd Rzeszowski przemodelował tabelę – choć Majcher wylądował poza podium, awaria Madziary pozwoliła mu przejąć prowadzenie.
O losach mistrzowskich szarf decydować miał 8. Rajd Śląska. Majcher i Leśniak wygrali w imponującym stylu, deklasując swoich oponentów. Na sobotnią ceremonię mety wjechali już bogatsi o dwa medale – do wygranej „generalki” dołożyli także triumf w Open +2000.
Ostatecznie legendarne Subaru Legacy RS w barwach Millers Oils zapisało na swoje konto aż sto pięćdziesiąt dwa punkty. Srebro powędrowało do Madziary i Pawłowskiego (Impreza „555”, sto trzydzieści cztery „oczka”). Podium sezonu 2024 zamknęli Filip Stopa oraz Rafał Ślęczka (BMW M3, sto dwadzieścia pięć i pół punktu). Sklasyfikowano dziewiętnaście ekip.
Millers Oils HRSMP – zwycięzcy kategorii
Szarfy za wygraną w kategorii 2. powędrowały do Tymoteusza i Domosława Rogowskich. Załoga Łady 2103 w historycznych, „barumkowych” barwach prowadziła samotną walkę z oesami, nie mając żadnych, bezpośrednich rywali. Panowie zaliczyli trzy starty – Świdnicki, Nadwiślański i Małopolski (zawody nieukończone przez awarię zawieszenia). Klasa 3. padła łupem podopiecznych Motowizji, Krzysztofa Mikulskiego i Jerzego Skrzypka. Biało-czerwone Porsche 911 stanęło na najwyższym stopniu podium Rajdu Świdnickiego, jedyny „wypadek przy pracy” stanowił pechowy 9. Rajd Nadwiślański (wycofanie po usterce skrzyni biegów). W „czwórce” najlepsza była inna załoga bliźniaczej maszyny z Zuffenhausen – Piotr Zaleski oraz Piotr Szadkowski. Panowie pokonali Kacprzyka i Romańczyka (Lancia Delta Integrale).
Przeczytaj również: Marcin Majcher: „To była walka na miarę Millers Oils HRSMP!”
Nie lada emocji dostarczyła walka w kategorii 5. Filip Stopa i Rafał Ślęczka do ostatniego metra bili się z Bartłomiejem Madziarą i Mateuszem Pawłowskim. Ostatecznie załoga BMW E36 M3 okazała się lepsza o… pięć „oczek”. Z wygranej w Open -2000 cieszył się Łukasz Podczaszy (pilotowany przez Grzegorza Bobrowicza i Przemka Skrądzia). Zawodnik klubu Speedstar wykorzystał techniczne problemy Pawła Sitka i wytrzymał napór Pawła Szczotki. Tytuł Open +2000 powędrował naturalnie do zwycięzców „generalki” – Majchera i Leśniaka.
Klasyfikację generalną kampanii 2024 znajdziecie na stronie internetowej PZM. Po więcej informacji z „historycznych” tras cyklu Millers Oils HRSMP zapraszamy na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!