Miejski SUV BYD pobił kolejny nowy rynek. W Chinach już świętują sukces

1 dzień temu

Chiński gigant BYD pozostaje w czołówce chińskich producentów zarówno w Chinach, jak i za granicą. Udało mu się w 2024 r pokonać innego giganta, jakim jest SAIC. W tym roku producent kontynuuje swoją światową ekspansję. Styczeń zaczął od wprowadzenia swojego topowego SUV-a na nowy rynek.

BYD Atto 3 zalicza efektowny debiut na Korei Południowej

Na konferencji prasowej organizowanej przez BYD 16 stycznia br. producent oficjalnie ogłosił swój plan podbicia rynku Korei Południowej. Choć nie jest tam zupełnie obcy, bo oferuje tam inne produkty niż samochody osobowe, to musi zainwestować w salony i centra serwisowe. Zgodnie z zapowiedzią na pierwszy ogień do oferty trafił SUV Atto 3.

Ten w pełni elektryczny model pojawia się w ofercie na rynek Korei Południowej w dwóch poziomach wyposażenia: Standard oraz Plus. Każdą z nich wyposażono w baterie LFP o pojemności 60,48 kWh, w związku z tym Atto 3 pokonuje na jednym ładowaniu dystans do 321 km (CLTC). Ponadto na uzupełnienie zapasów energii od 20% do 80% w wystarczy mu zaledwie 30 minut.

Konfiguracja z silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW pozwala przyspieszyć do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy. Takie parametry spotkały się z dużym zainteresowaniem ofertą BYD w Korei Południowej. Zwłaszcza iż chiński producent oferuje go w przedsprzedaży z atrakcyjnym cennikiem.

źródło: BYD Auto

Od 16 stycznia na chińskiego SUV-a złożono ponad 1000 zamówień

Chiński gigant zaliczył do udanych premierę Atto 3. Pierwszy model wprowadzony na rynek 16 stycznia zebrał w Korei Południowej już ponad 1000 zamówień. Oczekuje się, iż samochód trafi do klientów w połowie lutego. Otrzymał już wszystkie niezbędne certyfikaty.

Cena Atto 3 zaczyna się od 31 000 000 KRW (ok. 87 000 zł). Dla porównania, w Chinach BYD Atto 3 (znany jako BYD Yuan Plus) to wydatek 119 800 juanów (ok.66 000 zł) za model podstawowy.

Większość z ponad tysiąca zamówień na Atto 3 dotyczy wersji Plus. W porównaniu do standardowej wersji otrzymuje ona dodatkowo takie elementy jak:
– 8-głośnikowy system dźwiękowy Dirac HD,
– wentylowane siedzenia,
– elektrycznie sterowaną tylną klapę.

Pod względem wielkości nadwozia, jego długości, szerokości, wysokości i rozstawu osi Atto 3 przewyższa głównych konkurentów, tj. Hyundai Kona Electric i Kia EV3. Oprócz tego, iż oferuje bardziej przestronną i komfortową przestrzeń wewnątrz, to jest niezwykle ekonomiczny.

Oprócz Atto 3 południowokoreańska spółka zależna BYD planuje wprowadzić na tamtejszy rynek modele BYD Seal oraz Sealion 7. Oczekuje się, iż zadebiutują w pierwszej połowie 2025 roku. Wcześniej producent planował łączną sprzedaż 4 modeli w Korei Południowej na poziomie 10 000 pojazdów. Z tego sprzedaż Atto 3 obejmie 4020 egz, Seal 2010 egz, Dolphin 1390 ezg. oraz Sealion 2580 ezg.

Okres gwarancji w Korei Południowej przedłużono do 160 000 kilometrów ( w ciągu 8 lat). Obejmuje 4 bezpłatne przeglądy rocznie. To znacznie zwiększy zaufanie konsumentów do zakupów u chińskiego giganta.

źródło: Weibo, BYD Auto Korea

Idź do oryginalnego materiału