MG nie zwalnia tempa. Zapowiada MG ZS Hybrid+

maciektestuje.pl 3 tygodni temu

ZS to jeden z trzech modeli MG, które zadebiutowały w grudniu 2023 r. Dotychczas był oferowany z dwoma silnikami benzynowymi. Teraz producent zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży nowej odsłony tego samochodu: MG ZS Hybrid+ z układem hybrydowym o łącznej mocy 196 KM.

Kilka dni temu, opisując nową generację MG HS, wspomniałem, iż MG zapowiada niedługo premierę nowego modelu ZS. Z informacji w mediach wynika, iż będzie on dostępny także z napędem hybrydowym (zapewne będzie to 195-konna jednostka napędzająca model MG3).

I tak się właśnie stało. MG poinformowało, iż jeszcze w tym roku gama modeli dostępnych w Polsce powiększy się o MG ZS Hybrid+.

MG ZS Hybrid+ – co będzie go napędzać?

Pod maską hybrydowego MG znajdzie się hybrydowy układ składający się z:

  • półtoralitrowego silnika benzynowego o mocy 102 KM
  • silnika elektrycznego rozwijającego moc 136 KM i z momentem obrotowym 250 Nm.

Łączna moc hybrydowego układu wyniesie 196 KM i zapewni przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 s. Średnie spalanie wyniesie 5,0 – 5,1 l/100 km, a pojemność akumulatora trakcyjnego 1,83 kWh.

MG ZS Hybrid+ – jak będzie wyglądać?

Ze zdjęć udostępnionych przez importera wynika, iż auto jest podobne do nowego MG HS i miejskiego modelu MG 3. Zyska szerszy grill i wąskie reflektory.

MG ZS Hybrid+ – wymiary

Importer w informacji prasowej nie podał co prawda wymiarów nowego modelu. Jeden z serwisów, który pisał o tym samochodzie, podał, że:

  • długość auta wyniesie 4 430 mm,
  • rozstaw osi 2 610 mm
  • a pojemność bagażnika 443 litry.

Oznacza to, iż hybrydowe MG będzie nieco większe od w tej chwili sprzedawanego modelu. prawdopodobnie niedługo importer ujawni specyfikację tego samochodu i wówczas będzie o nim wiadomo więcej.

Cena i wyposażenie

To, ile trzeba będzie zapłacić za MG HS Hybrid+ także pozostaje na razie tajemnicą. Można się tylko spodziewać, iż auto będzie droższe od MG 3, z którym dzieli układ napędowy. Angielska strona internetowa MG podaje, iż wyjściowa cena auta na tamtym rynku zaczyna się od 21 995 funtów, czyli 112 159 zł (według średniego kursu NBP z 29 sierpnia 2024).

Na rynku brytyjskim dostępne są dwie wersje wyposażenia: SE i Trophy. Już tańsza z nich oferuje w standardzie m.in.:

  • dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 12,3 cala,
  • MG Pilot (system, który m.in. wykrywa zagrożenia i monitoruje pas ruchu),
  • kamerę cofania,
  • Apple CarPlay i Android Auto,
  • fabryczną nawigację.

W Polsce natomiast samochód ma być dostępny, jak pisze importer, w trzech bogato wyposażonych wersjach.

MG HS Hybrid+ będzie konkurował z takimi samochodami jak Toyota Yaris Cross, Renault Captur, Mitsubishi ASX, czy Nissan Juke. Jak wypadnie w tym porównaniu? Czas pokaże. Ja natomiast wpisuję go na listę aut, które w nadchodzących miesiącach będę chciał przetestować i opisać.

Idź do oryginalnego materiału