MG jest już rok na polskim rynku. Do gry wchodzi ZS Classic

15 godzin temu

Chińskie MG funkcjonuje na polskim rynku już od roku. Do tej pory najwięcej klientów skusiło się na HS-a. Za to drugi model pod względem sprzedaży, czyli ZS, otrzymał właśnie odświeżoną wersję.

MG na polski rynek weszło po prostu z drzwiami, z miesiąca na miesiąc zyskując w słupkach sprzedaży. W efekcie, w październiku tego roku ze sprzedażą 682 aut, znalazło się na 17. miejscu na rynku.

Początkowo ta brytyjska marka, należąca teraz do chińskiego koncernu SAIC, oferowała swoje pojazdy w 4 salonach. Obecnie ich sieć obejmuje już 24 punkty dealerskie, z których 23 dysponują własnymi serwisami. Na 2025 rok plan zakłada zwiększenie ich liczby do 40.

MG HS to najpopularniejszy model tego wytwórcy w Polsce. fot. Archiwum

Najpopularniejszy model MG w Polsce to pokaźny SUV HS, który od swojej premiery na polskim rynku sprzedał się w liczbie 1422 egzemplarzy. „Według danych z połowy listopada nowy MG HS znalazł się już na 11. miejscu pod względem sprzedaży w Polsce” – informuje ta chińska marka.

https://magazynauto.pl/testy/nowe-mg-hs-test-opinie-dane-techniczne-wymiary-zasieg-spalanie-bagaznik-cena-czy-warto-kupic,aid,4659

MG ZS Classic: więcej wyposażenia

MG sprzedaż w Polsce zaczynało z trzema modelami. Obok HS-a, były to ZS (SUV z pogranicza segmentów miejskiego i kompaktowego) oraz elektryczne 4. W drugiej połowie roku na rynek trafiły nowe wcielenia pierwszych dwóch modeli, a także imponujący sportowy Cyberster.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/mg-wprowadza-do-polski-dwa-mocne-hybrydowe-crossovery-rywale-powinni-sie-pakowac,aid,4528

Teraz MG uzupełnia swoją ofertę o ZS-a Classica. Tym samym daje sygnał, iż pomimo premiery następcy tego modelu, przez cały czas pozostanie on w sprzedaży. „Classic to specjalna edycja bestsellerowego modelu poprzedniej generacji, który został wzbogacony o dodatkowe technologie” – czytamy w informacji prasowej.

MG ZS Classic to taki sam model, jaki znamy do tej pory, tyle iż z lepszym wyposażeniem. fot. MG

Ten nieduży crossover z zewnątrz wygląda tak samo, jak jego wcześniejsze wcielenie. Za to wyróżnia się ulepszeniami w zakresie systemów wsparcia kierowcy. O ile poprzednik oferował wyłącznie asystenta martwego pola (w wariancie 1.0T), o tyle ZS Classic otrzymał pakiet systemów wsparcia.

Znajdziemy w nim teraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, utrzymywanie na pasie ruchu, aktywnego asystenta hamowania, monitorowanie uwagi kierowcy, rejestrator danych EDR oraz kamerę cofania.

MG ZS Classic jest wprawiane w ruch przez 1,5-litrowy, wolnossący silnik benzynowy o mocy 106 KM, przekazujący moment obrotowy (141 Nm przy 4500 obr./min) na przednie koła.

https://magazynauto.pl/testy/mg-zs-1-0t-gdi-aut-czy-nowy-chinski-suv-ma-wiecej-zalet-niz-tylko-dobra-cena-test,aid,3867

Dwa ZS-y na rynku

MG ZS Classic w Polsce jest dostępne w dwóch wersjach wyposażenia. To Excite, wycenione na 79 800 zł oraz Exclusive w cenie 86 200 zł.

„Model ZS Classic to doskonałe odzwierciedlenie misji marki MG, polegającej na dostarczaniu innowacyjnych, wysokiej jakości samochodów w przystępnych cenach. Przy niezmienionej cenie tego modelu Klient zyskuje teraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa, które zapewniają jeszcze większy komfort i pewność podczas codziennej jazdy”– informuje Alicja Olendzka-Płuciennik, Marketing and Product Manager SAIC Motor Poland.

Nowe MG ZS debiutowało w drugiej połowie tego roku. Na tle poprzednika m.in. urosło o 11 cm na długość. fot. mG

Nowa odsłona ZS-a dysponuje hybrydowym układem napędowym o mocy 197 KM i kosztuje od 98 900 zł. W przyszłym roku mają do niego dołączyć kolejne silniki. Z pewnością jednym z nich będzie 3-cylindrowiec o pojemności 1.0 z turbodoładowaniem.

Idź do oryginalnego materiału