Chińskie MG funkcjonuje na polskim rynku już od roku. Do tej pory najwięcej klientów skusiło się na HS-a. Za to drugi model pod względem sprzedaży, czyli ZS, otrzymał właśnie odświeżoną wersję.
MG na polski rynek weszło po prostu z drzwiami, z miesiąca na miesiąc zyskując w słupkach sprzedaży. W efekcie, w październiku tego roku ze sprzedażą 682 aut, znalazło się na 17. miejscu na rynku.
Początkowo ta brytyjska marka, należąca teraz do chińskiego koncernu SAIC, oferowała swoje pojazdy w 4 salonach. Obecnie ich sieć obejmuje już 24 punkty dealerskie, z których 23 dysponują własnymi serwisami. Na 2025 rok plan zakłada zwiększenie ich liczby do 40.
Najpopularniejszy model MG w Polsce to pokaźny SUV HS, który od swojej premiery na polskim rynku sprzedał się w liczbie 1422 egzemplarzy. „Według danych z połowy listopada nowy MG HS znalazł się już na 11. miejscu pod względem sprzedaży w Polsce” – informuje ta chińska marka.
https://magazynauto.pl/testy/nowe-mg-hs-test-opinie-dane-techniczne-wymiary-zasieg-spalanie-bagaznik-cena-czy-warto-kupic,aid,4659MG ZS Classic: więcej wyposażenia
MG sprzedaż w Polsce zaczynało z trzema modelami. Obok HS-a, były to ZS (SUV z pogranicza segmentów miejskiego i kompaktowego) oraz elektryczne 4. W drugiej połowie roku na rynek trafiły nowe wcielenia pierwszych dwóch modeli, a także imponujący sportowy Cyberster.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/mg-wprowadza-do-polski-dwa-mocne-hybrydowe-crossovery-rywale-powinni-sie-pakowac,aid,4528Teraz MG uzupełnia swoją ofertę o ZS-a Classica. Tym samym daje sygnał, iż pomimo premiery następcy tego modelu, przez cały czas pozostanie on w sprzedaży. „Classic to specjalna edycja bestsellerowego modelu poprzedniej generacji, który został wzbogacony o dodatkowe technologie” – czytamy w informacji prasowej.
Ten nieduży crossover z zewnątrz wygląda tak samo, jak jego wcześniejsze wcielenie. Za to wyróżnia się ulepszeniami w zakresie systemów wsparcia kierowcy. O ile poprzednik oferował wyłącznie asystenta martwego pola (w wariancie 1.0T), o tyle ZS Classic otrzymał pakiet systemów wsparcia.
Znajdziemy w nim teraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, utrzymywanie na pasie ruchu, aktywnego asystenta hamowania, monitorowanie uwagi kierowcy, rejestrator danych EDR oraz kamerę cofania.
MG ZS Classic jest wprawiane w ruch przez 1,5-litrowy, wolnossący silnik benzynowy o mocy 106 KM, przekazujący moment obrotowy (141 Nm przy 4500 obr./min) na przednie koła.
https://magazynauto.pl/testy/mg-zs-1-0t-gdi-aut-czy-nowy-chinski-suv-ma-wiecej-zalet-niz-tylko-dobra-cena-test,aid,3867Dwa ZS-y na rynku
MG ZS Classic w Polsce jest dostępne w dwóch wersjach wyposażenia. To Excite, wycenione na 79 800 zł oraz Exclusive w cenie 86 200 zł.
„Model ZS Classic to doskonałe odzwierciedlenie misji marki MG, polegającej na dostarczaniu innowacyjnych, wysokiej jakości samochodów w przystępnych cenach. Przy niezmienionej cenie tego modelu Klient zyskuje teraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa, które zapewniają jeszcze większy komfort i pewność podczas codziennej jazdy”– informuje Alicja Olendzka-Płuciennik, Marketing and Product Manager SAIC Motor Poland.
Nowa odsłona ZS-a dysponuje hybrydowym układem napędowym o mocy 197 KM i kosztuje od 98 900 zł. W przyszłym roku mają do niego dołączyć kolejne silniki. Z pewnością jednym z nich będzie 3-cylindrowiec o pojemności 1.0 z turbodoładowaniem.