W ciągu ostatnich dwudziestu lat motoryzacja zmieniła się nie do poznania. Dość powiedzieć, iż w jednym z państw europejskich auta elektryczne stanowią już niemal 100 procent sprzedaży. Producenci wycinają ze swojej oferty auta budzące emocje i zawężają dostępną gamę silnikową. Mazda MX-5 to w tej chwili jedyny przystępny cenowo roadster i jeden z niewielu samochodów z otwieranym dachem. Podczas gdy europejskie koncerny rezygnują ze sprzedaży takich aut, chiński MG Motor wprowadził do sprzedaży w Polsce MG Cyberster – elektrycznego roadstera.
Elektryczny roadster MG Cyberster już w Polsce. Znamy ceny
MG Cyberster budził spore emocje już po jego prezentacji w Chinach. Zgrabna sylwetka, drzwi otwierane do góry (tzw. lambo doors, scissor doors), otwierany dach i ciekawe, luksusowo wyglądające wnętrze. Do tego wszystkiego grzech nie wspomnieć o cenie, która w Azji była bardzo kusząca. Teraz MG Cyberster zawitał w Polsce, a my wiemy, ile trzeba zapłacić MG Motor za ten nietuzinkowy wóz.
- Polecamy: Powód końca The Grand Tour? Jeremy Clarkson: auta elektryczne to gó*no
MG Cyberster ma stanowić odwołanie do znanych modeli marki z czasów, kiedy była jeszcze w rękach brytyjskich. Nowy samochód elektryczny nie przypomina w niczym aut jak MG TC Midget i MGB, ale zwróci uwagę każdego na ulicy. Auto ma 4535 mm długości i 1913 mm szerokości, co przy wysokości 1329 mm czyni jego sylwetkę mocno sportową. Rozstaw osi to 2690 mm, a pojemność bagażnika – rozsądne jak na taki wóz 249 litrów.
Elektryczny roadster w standardzie wyposażono w system AGS (Active Grille System), który automatycznie reguluje przepływ powietrza dla optymalnej wydajności. Jest aktywny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne oraz inteligentne sterowanie światłami drogowymi. Nie zabrakło asystenta prędkości, asystenta jazdy w korkach i systemu ostrzegającego o opuszczeniu pasa ruchu. Co ponadto? Monitorowanie martwego pola oraz ostrzeganie o ruchu poprzecznym i potencjalnych kolizjach tylnych, a także kamera 360° z widokiem nadwozia ułatwiająca parkowanie. Jest też ceniona w elektrykach funkcja One Pedal Drive.
Osiągi? Zacne
Producent w MG Cyberster chwali się rozkładem masy 50:50, co znacząco poprawi prowadzenie. W droższej wersji samochód ma dwa silniki generujące moc 510 KM i napęd na cztery koła, co w roadsterze nie jest specjalnie potrzebne. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,2 sekundy – pozwala ja wyrównać system Launch Control z trzema opcjami wyboru trybu jazdy. Słabszy wariant o mocy 340 KM ma przyspieszenie do setki na poziomie ok. 5 sekund.
Elektrycznie rozkładany i składany miękki dach w MG Cyberster można złożyć w ciągu niecałych 15 sekund, choćby przy prędkości do 50 km/h. Całkiem sprawnie.
I teraz coś, co miłośnikom lekkich roadsterów pokroju Mazdy Mx-5 zmrozi krew w żyłach. Masa MG Cyberster to aż 2110 kg.
Cena. Drożej niż przypuszczano?
MG Cyberster kupić można w Polsce w jednym z sześciu nadwozia: Ivory White, Andes Grey, Mystic Teal, Inca Yellow, Cosmic Silver i Diamond Red, dwóch wersji tapicerki: czarno-czerwonej oraz szaro-białej oraz dwóch kolorów dachów: czerwonym i czarnym.
Cena MG Cyberster startuje z poziomu 277900 złotych za wariant z akumulatorem 77 kWh i mocą 340 KM. Model z akumulatorem 77 kWh i o mocy 510 KM będzie sprzedawany w cenie od 299900 złotych. Jak widać, osoby spodziewające się elektrycznego rywala Mazdy MX-5 będą zawiedzeni. Mazda wprawdzie dość mocno zaszalała z cenami – i usunęła z oferty bardziej pożądany silnik 2.0 – ale nie tak bardzo, aby ktoś rozważał Cyberstera jako alternatywę dla MX-5.
Czy znajdą się odważni, który nie będą obawiali się potencjalnie dużej utraty wartości? Czas pokaże.
Źródło: MG Motor