Mercedes wyprodukował już 600 tysięcy egzemplarzy klasy G

moto-przestrzen.pl 2 godzin temu

Produkcyjny jubileusz ikony Mercedesa: z linii montażowej w Grazu w Austrii zjechał 600-tysięczny egzemplarz legendarnej Klasy G – to Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ w kolorze czerni obsydianu metalik. Ten terenowy klasyk, nierzadko uznawany za „najlepszy samochód terenowy na świecie”, pisze własną historię sukcesu już od 1979 r. Swój kultowy status wśród rosnącej rzeszy fanów Klasa G zawdzięcza przede wszystkim unikalnemu połączeniu niepowtarzalnego designu i wyjątkowych możliwości terenowych.

Częścią historii Klasy G od zawsze były pojazdy specjalne i ściśle limitowane edycje. W zeszłym roku entuzjastów zachwyciła wyjątkowo ekskluzywna niewielka seria STRONGER THAN THE 1980s, stworzona z inspiracji wyjątkowym 500-tysięcznym egzemplarzem modelu, zbudowanym 2 lata temu. To hołd dla pierwszego wydania Klasy G – W 460, które zyskało renomę dzięki unikalnemu połączeniu doskonałych adekwatności jezdnych na drogach i w terenie. Tak zaczęła się niezrównana historia sukcesu ikony off-roadu oraz jej droga do osiągnięcia kultowego statusu. Ta tradycja będzie kontynuowana w przyszłości.

Żaden inny samochód z gwiazdą Mercedesa nie oferuje tak wysokiego stopnia personalizacji jak Klasa G. Ofertę indywidualizacji modelu w ramach programu MANUFAKTUR uruchomiono w 2019 roku – z ogromnym sukcesem. w tej chwili ponad 90% nabywców Klasy G wybiera co najmniej jedną opcję MANUFAKTUR – a średnio to trzy opcje na każdy egzemplarz. Program oferuje ponad milion możliwości spełnienia marzenia o niepowtarzalnej „Gelendzie”. MANUFAKTUR zaspokaja również rosnące zapotrzebowanie klientów Klasy G na historyczne oraz ekskluzywne odcienie lakieru. Od 2024 roku można wybierać spośród choćby 20 000 kolorów.

Klasa G już od 1979 roku wyznacza standardy jako czołowy model wśród luksusowych pojazdów terenowych. Obok Klasy S i E jest to jedna z najdłużej produkowanych osobowych serii w historii Mercedes-Benz. Pierwszy Model G łączył doskonałe adekwatności terenowe z komfortem jazdy po asfalcie i typowymi dla Mercedesa wysokimi standardami bezpieczeństwa. W momencie premiery rynkowej wiosną 1979 roku klienci mogli wybierać spośród czterech wariantów silnikowych, o mocy od 72 KM do 150 KM. Gama nadwozi obejmowała kabriolet z krótkim rozstawem osi oraz kombi z krótkim lub długim rozstawem osi.

W ciągu czterech dekad Klasa G ewoluowała z pojazdu użytkowego w stronę obiektu lifestyle’owego. Do dziś zachowała jednak swój niepowtarzalny design i wyjątkowy charakter. Napęd na cztery koła, 100-procentowe blokady mechanizmów różnicowych oraz solidna rama drabinowa od samego początku były nieodłącznymi atrybutami Klasy G. Kultowe elementy wzornictwa, takie jak okrągłe reflektory, odsłonięte koło zapasowe na tylnych drzwiach otwieranych na bok oraz wyrazista sylwetka sprawiają, iż ikona off-roadu spod znaku gwiazdy do dziś jest nie do pomylenia jako potomek pierwszego Modelu G.

Idź do oryginalnego materiału