Mercedes wycofuje z produkcji dwa kolejne modele. Ich sprzedaż wcale nie była zła

1 dzień temu

W branży motoryzacyjnej już od dawna to nie klienci i ich oczekiwania dyktują to, w którą stronę zmierza rynek. Zamiast postępu technologicznego ważniejsza jest ideologia i brnięcie w elektromobilność. I choć w ostatnich miesiącach mogliśmy zauważyć pewne ochłodzenie jeżeli chodzi o samochody elektryczne, producenci wciąż nie mogą działać na swoich własnych zasadach. I tak Mercedes wycofuje właśnie dwa kolejne egzemplarze z produkcji. A ich sprzedaż wcale nie była zła.

Mercedes optymalizuje swoje portfolio

fot. Mercedes

Nie tak dawno temu Mercedes chciał mieć w swojej ofercie samochody dla wszystkich rodzaju klienta. Niemcy mieli tak szeroką ofertę, jak tylko było to możliwe. Dziś jednak dzieje się dokładnie na odwrót. Kolejne modele z oferty są wycofywane. Producent właśnie ogłosił odejście dwóch kolejnych.

Ekspansja oferty Mercedesa rozpoczęła się adekwatnie już w 1997 roku wraz z pojawieniem się A Klasy. Stopniowo pojawiały się takie modele jak Klasa B, ale też samochody budowane we współpracy z Renault. Jednym z nich był Citan, czyli w zasadzie zmodyfikowane Kangoo. Pojawił się na rynku w 2012 roku i był dostępny jako furgonetka i pojazd do przewozu osób. 9 lat później pojawiła się kolejna generacja, oferowana jako Klasa T.

Pod tą nazwą krył się samochód rodzinny z mnóstwem przestrzeni. W odróżnieniu od podstawowego Citana samochód miał zderzaki w kolorze nadwozia i tylne szyby. Mercedes nie oszczędzał także na wyposażeniu, wśród którego mogliśmy dobrać podgrzewane fotele i kierownicę, a także mocniejsze silniki.

fot. Mercedes

Sprzedaż tych modeli wcale nie była zła

Ceny Citana w Niemczech rozpoczynają się od 24 198 euro, czyli około 103 000 złotych. Z kolei bardziej rodzinną Klasę T Niemcy wycenili na 26 795 euro (114 000 złotych). Jednakże, jak informuje Automobilwoche, Mercedes będzie musiał wycofać je z produkcji. Sprzedaż nie była wystarczająco dobra, choć prawie 30 000 sprzedanych w zeszłym roku sztuk to i tak więcej niż elektryków marki.

Mercedes znajduje się w tej chwili w dość trudnej sytuacji finansowej, więc musi szukać oszczędności. Citan i Klasa T odejdą więc do historii w połowie przyszłego roku. Wtedy też ostatni samochód niemieckiego producenta opuści fabrykę Renault we Francji. Nie spodziewamy się, aby mieli pojawić się jacykolwiek następcy tych modeli.

Rzecznik prasowy Mercedesa: – Zgodnie ze strategią wzrostu w rentownych segmentach, którą przedstawiliśmy w maju 2023 roku, w tej chwili podejmujemy ukierunkowane inwestycje i dalej optymalizujemy nasze portfolio produktów.

fot. Mercedes
Idź do oryginalnego materiału