Mercedes wkracza na rynek robotaxi z Klasą S

2 dni temu
Mercedes-Benz i jego partner Momenta ogłosili, iż pierwsze pojazdy testowe ich robotaksówek niedługo pojawią się w Abu Zabi . Przyszła flota robotaksówek będzie obsługiwana tam przez lokalnego dostawcę usług mobilnych Lumo. Po wstępnej fazie testów partnerzy planują szerzej wdrożyć usługę w innych lokalizacjach i na innych rynkach. Dyrektor ds. Technologii i Rozwoju Jörg Burzer powiedział: „Dzięki robotaksówce Klasy S podnosimy poprzeczkę w dziedzinie zautomatyzowanej mobilności”.

Według doniesień, robotaksówki to system poziomu 4 – co oznacza, iż ​​pojazdy mogą poruszać się autonomicznie w wyznaczonych obszarach i w określonych warunkach. Ten krok jest również interesujący, ponieważ Mercedes-Benz niedawno wycofuje się z tradycyjnego rynku taksówkarskiego. Aby przyspieszyć rozwój autonomicznej jazdy, Mercedes podobno bada również możliwości ekosystemu robotaksówek opartego na platformie Nvidia.

Dostawcy wkraczają na rynek

Waymo jest uważane za lidera w dziedzinie robotaksówek . Bezzałogowe robotaksówki spółki zależnej Google działają w kilku amerykańskich miastach i w tej chwili realizują setki tysięcy płatnych przejazdów pasażerów tygodniowo. Waymo planuje wejście na rynek europejski w przyszłym roku, zaczynając od Londynu. Jednak inne firmy również mają ambicje na tym wielomiliardowym rynku – w tym Tesla , spółka zależna Amazona, Zoox, usługa przewozowa Uber, Volkswagen z w pełni autonomicznym minibusem ID. Buzz oraz chińscy dostawcy, tacy jak WeRide.

Mercedes prawdopodobnie chce wyróżnić się na tle innych producentów dzięki tej nowej ofercie: Klasa S to flagowy model firmy, uważany za luksusowy i oferujący dużo miejsca dla pasażerów z tyłu. Producent zaprezentuje technicznie udoskonaloną wersję sedana pod koniec stycznia.

Mercedes zajmuje w tej chwili dobrą pozycję w dziedzinie wysoce zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3, gdzie kierowca może tymczasowo oddać kontrolę nad samochodem: marka oferuje klientom indywidualnym system w Klasie S i jej elektrycznym odpowiedniku EQS, który może przejąć kierowanie do prędkości 95 km/h na autostradzie. Mercedes planuje zwiększyć prędkość maksymalną do 130 km/h w ciągu najbliższych pięciu lat.
Idź do oryginalnego materiału