Według doniesień, robotaksówki to system poziomu 4 – co oznacza, iż pojazdy mogą poruszać się autonomicznie w wyznaczonych obszarach i w określonych warunkach. Ten krok jest również interesujący, ponieważ Mercedes-Benz niedawno wycofuje się z tradycyjnego rynku taksówkarskiego. Aby przyspieszyć rozwój autonomicznej jazdy, Mercedes podobno bada również możliwości ekosystemu robotaksówek opartego na platformie Nvidia.
Dostawcy wkraczają na rynek
Waymo jest uważane za lidera w dziedzinie robotaksówek . Bezzałogowe robotaksówki spółki zależnej Google działają w kilku amerykańskich miastach i w tej chwili realizują setki tysięcy płatnych przejazdów pasażerów tygodniowo. Waymo planuje wejście na rynek europejski w przyszłym roku, zaczynając od Londynu. Jednak inne firmy również mają ambicje na tym wielomiliardowym rynku – w tym Tesla , spółka zależna Amazona, Zoox, usługa przewozowa Uber, Volkswagen z w pełni autonomicznym minibusem ID. Buzz oraz chińscy dostawcy, tacy jak WeRide.
Mercedes prawdopodobnie chce wyróżnić się na tle innych producentów dzięki tej nowej ofercie: Klasa S to flagowy model firmy, uważany za luksusowy i oferujący dużo miejsca dla pasażerów z tyłu. Producent zaprezentuje technicznie udoskonaloną wersję sedana pod koniec stycznia.

2 dni temu














