Mercedes rzuca rękawicę Audi i BMW, wprowadzając na rynek kombi tańsze o ponad 100 000 złotych od konkurencji. Może i nie jest to najszybszy model z rodziny AMG, ale za to z taką ceną z pewnością przyciągnie sporo zainteresowania. Mercedes-AMG E 53 Hybrid Wagon generuje łącznie 580 koni mechanicznych i jest dużo tańszy od konkurencji.
Mercedes podcina konkurencję
Najnowszy Mercedes ma trafić do salonów sprzedaży jesienią tego roku. Według pierwszych informacji jego ceny zaczyna się od około 338 000 złotych – to o ponad 100 000 złotych mniej od niemieckich odpowiedników ze strony Audi i BMW. Taka cena jest uzasadniona oczywiście mniejszą mocą, ale różnica jest tak duża (w cenie), iż może okazać się strzałem w dziesiątkę.
Pod maską nowego kombi ze Stuttgartu pracuje hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Składa się on z 3-litrowego, rzędowego sześciocylindrowego silnika. Jest też akumulator o pojemności 28,6 kWh oraz silnik elektryczny zintegrowany z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Łączna moc tego układu wyniesie 580 koni mechanicznych i 749 Nm momentu obrotowego.
To wciąż bardzo konkretne liczby, które pozwalają na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie cztery sekundy. Ponadto, kombi przejedzie wyłącznie na napędzie elektrycznym aż 66 kilometrów. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 250 km/h, choć z pakietem Dynamic Plus wzrasta do 280 km/h. Pakiet ten obejmuje także mechanizm różnicowy, kompozytowy układ hamulcowy, czy funkcję Race Start.
Audi i BMW mocniejsze i dużo droższe
Porównywalne Audi RS6 Avant Performance ma pod maską podwójnie turbodoładowany, 4-litrowy silnik V8 o mocy 630 koni mechanicznych. BMW M5 Touring ma z kolei układ hybrydowy o mocy 727 koni mechanicznych i momencie 1000 Nm.
Mercedes będzie miał bardzo bogate wyposażenie
Już w standardzie w E53 Hybrid Wagon znajdziemy bogate wyposażenie w postaci napędu na wszystkie koła. Jest też skrętna tylna oś, czy zawieszenie AMG Ride Control z adaptacyjnym tłumieniem. W standardzie dostępne będą też 20-calowe felgi. Kombi będzie dostępne w dziesięciu kolorach i trzech pakietach stylistycznych.
We wnętrzu znajdziemy podgrzewane, elektrycznie regulowane przednie fotele, czy tapicerkę MB-Tex i mikrofibrę. Do tego jest sportowa kierownica ze skóry Nappa, czy panoramiczny szklany dach i system audio Burmester 4D.