Mercedes rzuca rękawice Audi i BMW. Nowe kombi ze znaczkiem AMG tańsze o 108 000 zł od konkurencji

3 godzin temu

Mercedes rzuca rękawicę Audi i BMW, wprowadzając na rynek kombi tańsze o ponad 100 000 złotych od konkurencji. Może i nie jest to najszybszy model z rodziny AMG, ale za to z taką ceną z pewnością przyciągnie sporo zainteresowania. Mercedes-AMG E 53 Hybrid Wagon generuje łącznie 580 koni mechanicznych i jest dużo tańszy od konkurencji.

Mercedes podcina konkurencję

fot. Mercedes

Najnowszy Mercedes ma trafić do salonów sprzedaży jesienią tego roku. Według pierwszych informacji jego ceny zaczyna się od około 338 000 złotych – to o ponad 100 000 złotych mniej od niemieckich odpowiedników ze strony Audi i BMW. Taka cena jest uzasadniona oczywiście mniejszą mocą, ale różnica jest tak duża (w cenie), iż może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Pod maską nowego kombi ze Stuttgartu pracuje hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Składa się on z 3-litrowego, rzędowego sześciocylindrowego silnika. Jest też akumulator o pojemności 28,6 kWh oraz silnik elektryczny zintegrowany z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Łączna moc tego układu wyniesie 580 koni mechanicznych i 749 Nm momentu obrotowego.

To wciąż bardzo konkretne liczby, które pozwalają na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie cztery sekundy. Ponadto, kombi przejedzie wyłącznie na napędzie elektrycznym aż 66 kilometrów. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 250 km/h, choć z pakietem Dynamic Plus wzrasta do 280 km/h. Pakiet ten obejmuje także mechanizm różnicowy, kompozytowy układ hamulcowy, czy funkcję Race Start.

fot. Mercedes

Audi i BMW mocniejsze i dużo droższe

Porównywalne Audi RS6 Avant Performance ma pod maską podwójnie turbodoładowany, 4-litrowy silnik V8 o mocy 630 koni mechanicznych. BMW M5 Touring ma z kolei układ hybrydowy o mocy 727 koni mechanicznych i momencie 1000 Nm.

Mercedes będzie miał bardzo bogate wyposażenie

Już w standardzie w E53 Hybrid Wagon znajdziemy bogate wyposażenie w postaci napędu na wszystkie koła. Jest też skrętna tylna oś, czy zawieszenie AMG Ride Control z adaptacyjnym tłumieniem. W standardzie dostępne będą też 20-calowe felgi. Kombi będzie dostępne w dziesięciu kolorach i trzech pakietach stylistycznych.

We wnętrzu znajdziemy podgrzewane, elektrycznie regulowane przednie fotele, czy tapicerkę MB-Tex i mikrofibrę. Do tego jest sportowa kierownica ze skóry Nappa, czy panoramiczny szklany dach i system audio Burmester 4D.

fot. Mercedes
Idź do oryginalnego materiału