Mercedes-Maybach S580e zaplusuje u klimatycznych aktywistów. To hybryda z wtyczką

profiauto.pl 1 rok temu

Mercedes-Maybach S580e to pierwsza hybryda plug-in tej luksusowej marki. Na początku zadebiutuje w Chinach, ale trafi też na Stary Kontynent.

Mercedes-Maybach kojarzy się z jednostkami V8 (S 580) i V12 (S 680). Szczególnie 12 cylindrów idealnie pasuje do tej niezwykle luksusowej limuzyny. Mercedes postanowił jednak pójść z duchem czasu i przygotował wersję, która jest nieco bardziej przyjazna środowisku naturalnemu. Przynajmniej w teorii.

Oto Mercedes-Maybach S580e, który jest hybrydą plug-in

6-cylindrowy 3-litrowy benzynowy silnik dostarcza 367 KM i 500 Nm, a jednostka elektryczna dorzuca do tego zestawu 150 KM i 440 Nm. Sumaryczna moc układy wynosi 510 KM i 750 Nm. Całość trafia na wszystkie koła za sprawą 9-stopniowej automatycznej przekładni.

Mercedes-Maybach w hybrydzie nie jest tak szybki, jak wersja z V12 (4,5 s kontra 5,1 s), ale w tym przypadku ważniejsze jest co innego. Możliwość swobodnego poruszania się na samym prądzie w coraz liczniejszych strefach dużych miast. A także przy okazji skorzystanie z ulg i różnych przywilejów jeszcze dostępnych, a przewidzianych dla hybryd plug-in w wybranych krajach europejskich.

Według producenta, akumulator o pojemności 28 kWh zapewnia choćby do 100 kilometrów zasięgu

Dzięki skorzystaniu z szybkiej ładowarki o mocy 60 kW napełnienie baterii do pełna zajmie jedynie 30 minut. Daje to kierowcy dość duże pole manewru, gdy zamierza użytkować pojazd w aglomeracji miejskiej.

Oczywiście, całkiem prawdopodobne, iż akurat nie będzie miało to dla niego większego znaczenia

Może kupić Maybacha w hybrydzie plug-in i nigdy go nie ładować. Nie ma takiego obowiązku. Ale wtedy posiadanie hybrydy z wtyczką jest trochę bez sensu. choćby jeżeli to Maybach.

Zdjęcia: Mercedes

Idź do oryginalnego materiału