Mercedes klasy E w nadwoziu kombi dołączy niebawem do sedana, którego poznaliśmy dwa miesiące temu. Co o nim wiemy?
Kombi od dłuższego czasu są w odwrocie, ale Mercedes wierzy w to, iż praktyczne wydanie klasy E ma przez cały czas sens. Według plotek niemiecka marka utrzyma kombi w ofercie do 2030 roku i powszechna moda na SUV-y tego nie zmieni. Pożyjemy, zobaczymy.
Nowy Mercedes klasy E kombi jest większy od poprzednika
Oznaczony kodem S214 pojazd mierzy 4949 mm długości (+4 mm więcej) i 1880 mm szerokości (+28 mm). Z kolei rozstaw osi wynosi aż 2961 mm (+22 mm), co oznacza więcej przestrzeni dla pasażerów we wnętrzu.
Bagażnik oferuje 615 l pojemności, ale po złożeniu kanapy ta wartość zwiększa się do 1830 l. Na praktyczność zatem nikt nie powinien narzekać, chyba iż wybierze hybrydę plug-in – akumulator pod podłogą swoje zajmuje i ogranicza pojemność kufra do 460 l (i 1785 l po złożeniu foteli).
Klapa bagażnika jest sterowana elektrycznie w standardzie. Mercedes nie każe też dopłacać za pneumatyczne zawieszenie tylnej osi.
Kombi Mercedesa na zdjęciach prezentuje się dynamicznie
Głównie za sprawą opadającej linii dachu i smukłego nadwozia. Można w nim doszukać się pewnego podobieństwa do Mercedesa CLS Shooting Brake, który jest swego rodzaju motoryzacyjną ikoną stylu.
Wzrok przyciągają takie stylistyczne smaczki, jak czarne łączenie grilla z reflektorami, czy tylne lampy z sygnaturą świetlną logo marki. Przy okazji projektantom udało się poprawić współczynnik oporu powietrza, który teraz wynosi 0,26 (wcześniej Cx 0,27).
Wnętrze nie jest zaskoczeniem, o ile widzieliśmy sedana
Może być dostępne z trzema ekranami i aparatem do selfi. Na wyposażeniu jest system MBUX i zaawansowany asystent głosowy. Nie brakuje integracji z aplikacjami Zoom, czy TikTok, fani Angry Birds też będą zadowoleni.
Mercedes klasy E kombi – zaglądamy pod maskę
Na początku pojazd będzie dostępny w trzech wersjach napędowych. Ofertę otworzy E200 o mocy 204 KM z 2-litrową jednostką benzynową, który jest miękką hybrydą (48-woltowa instalacja elektryczna na pokładzie).
Diesel, czyli E220d z 2-litrową jednostką ma 197 KM i również posiada układ miękkiej hybrydy. Ofertę zamyka hybryda plug-in E 300 e o mocy 312 KM, która dzięki baterii o pojemności 24,1 kWh pokona choćby ponad 100 km na samym prądzie.
Wszystkie wersje wykorzystują 9-biegową automatyczna przekładnię. Z czasem ofertę uzupełnią mocniejsze modele – z jednostkami benzynowymi i 6-cylindrowym dieslem. Przewidywany jest także wariant All-Terrain.
Mercedes klasy E kombi trafi do sprzedaży na jesieni tego roku.
Zdjęcia: Mercedes