Mercedes GLA i GLB 2023. Kompaktowe SUV-y z gwiazdą doczekały się liftingu

1 rok temu
Zdjęcie: Mercedes GLA & GLB 2023


Po odświeżeniu dużych GLE oraz poszerzeniu oferty o nowe GLC Coupe, inżynierowie ze Stuttgartu zabrali się za modernizacje kompaktowych SUV-ów. Po kilku owocnych latach popularny Mercedes GLA i opcjonalnie 7-miejscowy Mercedes GLB, doczekały się zasłużonego liftingu. Co zmieniło się ramach kuracji odmładzającej?

Ostatnie miesiące były dla inżynierów ze Stuttgartu bardzo intensywne. Najpierw zmodernizowana została Klasa A i Klasa B. Następnie kuracji odmładzającej poddano CLA i CLA Shooting Brake. Później przyszła na GLE i GLE Coupe, po odświeżeniu których powiększono ofertę o nowe GLC Coupe. Wreszcie liftingu doczekały się najmniejsze SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy, czyli popularny Mercedes GLA i dostępny także w wersji 7-osobowej Mercedes GLB. Tego nie widać na pierwszy rzut oka, ale zmieniło się coś więcej, niż tylko światła.

Mercedes GLA i Mercedes GLB po liftingu – co się zmieniło?

Na pierwszy rzut oka najbardziej rzucają się nowe reflektory ze zmienioną sygnaturą świateł LED do jazdy dziennej. Na zdjęciach fani marki powinni również dostrzec, iż w obydwu autach nieznacznie zmieniły się również zderzaki, a w ofercie pojawiły się nowe wzory felg (17-20″). Więcej zmian dostrzeżemy, gdy zajrzymy do środka – w kabinie pojawiły się większe wyświetlacze (10,25″) oraz nowa kierownica, ale w zamian straciliśmy dotykowy gładzik do sterowania multimediami.

Tu również warto wspomnieć, iż na pokładzie kompaktowych SUV-ów po liftingu mamy już do czynienia z odświeżonym systemem MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Możemy również dostrzec, iż w obydwu modelach pojawią się nowe tapicerki, listwy dekoracyjne i podświetlany panel na desce rozdzielczej od strony pasażera.

Wnętrze Mercedesa GLB po liftingu (2023)

Podrasowane zostały również sportowe modele AMG

Jak odświeżać, to wszystko na raz! Modernizacja dotknęła również sportowe modele AMG. Teraz warianty 35 4MATIC, podobnie jak w przypadku A 35 i CLA 35, otrzymują charakterystyczny grill, herb Affalterbach zamiast gwiazdy na masce, nowy wzór felg, a także piloty przy kierownicy czy kubełkowe fotele.

Gama silnikowa bez zmian – będzie z czego wybierać

W kwestii dostępnych wersji silnikowych nic się nie zmienia. Niemieckie kompakty wciąż będą występować z szerokim wachlarzem jednostek napędowych – benzyny, diesle a także hybrydy plug-in. Jak już wspomniałem, nie zabraknie też sportowych odmian AMG o mocy 306 KM i 400 Nm, które rozwijają pierwszą „setkę” w kolejno 5,2 (GLA 35) i 5,5 sekundy (GLB 35). Na polski cennik będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać.

GLA* & GLBSilnikMoc
180R4, 1332 cm3136 KM i 230 Nm
200R4, 1332 cm3163 KM i 270 Nm
220 4MATICR4, 1991 cm3190 KM i 300 Nm
250 4MATICR4, 1991 cm3224 KM i 350 Nm
180 dR4, 1950 cm3116 KM i 280 Nm
200 dR4, 1950 cm3150 KM i 320 Nm
200 d 4MATICR4, 1950 cm3150 KM i 320 Nm
220 d 4MATICR4, 1950 cm3190 KM i 400 Nm
250 e* R4, 1332 cm3218 KM i 450 Nm
AMG 35 4MATICR4, 1991 cm3306 KM i 400 Nm
Idź do oryginalnego materiału