Mercedes EQS – ponad 700 km zasięgu i nowinki technologiczne na pokładzie

profiauto.pl 3 lat temu

Mercedes EQS reprezentuje nowy kierunek stylistyczny dla aut z rodziny EQ. Ma ponad 5 metrów długości, rekordowy zasięg na jednym ładowaniu i całe mnóstwo technologicznych nowości na pokładzie.

Mercedes EQS to ogromna limuzyna

Mierzy dokładnie 5216 mm długości i 1926 mm szerokości. Rozstaw osi to 3260 mm. Całkiem spory jest także bagażnik – to aż 610 litrów do wykorzystania.

Mercedes EQS na początku będzie dostępny w dwóch wersjach

Wariant EQS 450 z napędem na tylne koła i z jednym silnikiem elektrycznym zaoferuje 330 KM mocy i 570 Nm momentu obrotowego. Pozwoli to wystrzelić do setki w 6,2 s i rozpędzić się do maksymalnie 210 km/h. jeżeli dla kogoś wydaje się to mało, może wybrać wersję EQS 580 4MATIC. Ma dwa silniki i napędem na wszystkie koła. Łączna moc takiego układu zapewnia 523 KM i 855 Nm. W tym przypadku sprint do setki zajmie zaledwie 4,3 s., prędkość maksymalna pozostaje bez zmian. Podobno Mercedes pracuje jeszcze nad wersją o mocy ponad 715 KM, która przypuszczalnie otrzyma emblemat AMG, ale na razie o tym cisza.

Zasięg robi wrażenie

Dzięki ogromnym akumulatorom o pojemności 107,8 kWh 2,5-tonowa limuzyna może pokonać choćby 770 km na jednym ładowaniu. Mercedes nie precyzuje, którą wersją będzie to możliwe, ale raczej jest to jasne – tylnonapędowa waży mniej.

Osiągnięcie tak rewelacyjnego wyniku prawdopodobnie nie byłoby możliwe, gdyby nie aerodynamiczna sylwetka auta – współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,20.

Ładowanie wcale nie musi trwać długo

Pod warunkiem, iż znajdziemy odpowiednią ładowarkę. Ładowanie prądem stałym o mocy 200 kW przez 15 minut pozwoli pokonać 300 kilometrów. Na wyposażeniu jest ładowarka o mocy 11 kW (10 h ładowania do pełna), która w opcji ma 22 kW.

Hyperscreen to największa ciekawostka EQS-a

Trzy wyświetlacze rozciągnięte w jeden wielki ekran na desce rozdzielczej są równie imponujące, co kontrowersyjne, jeżeli chodzi o utrzymanie czystości. Ciekawe, jak hyperscreen będzie się sprawdzał w praktyce. Komunikacja z systemem MBUX odbywa się dzięki głosu i gestów, a sam system jest w stanie uczyć się zachowań kierowcy.

Nowości zresztą jest więcej

Inteligentna nawigacja dobierze trasę z uwzględnieniem stacji ładowania, a autonomiczna technologia Drive Pilot umożliwi jej pokonanie bez konieczności trzymania rąk na kierownicy – na razie tylko w Niemczech. W mieście przyda się tylna skrętna oś, która w opcji odznacza się aż 10-stopniowym skrętem (4,5 stopnia w standardzie). To oznacza, iż średnica zawracana tej potężnej limuzyny jest porównywalna z autem kompaktowym.

Ciekawie też zapowiada się system automatycznie otwieranych drzwi, gdy kierowca zbliży się do auta na odpowiednią odległość.

Reflektory Digital Light, system filtrujący kabinę ( z filtrem HEPA), czy układ kontroli komfortu Energizing znamy już z najnowszej spalinowej S klasy.

Teraz musimy poczekać na oficjalny cennik.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału