Mercedes wprowadza na rynek nowego Citana, który uzupełni gamę pojazdów użytkowych niemieckiego producenta. Auto jest wspólnym dziełem Daimlera i Renault i ma wyraźnie podobieństwo do Renault Kangoo. Choć są też różnice.
Mercedes Citan przypomina profilem Kangoo
Przód jednak całkowicie przeprojektowano, a nowy zderzak, maska i osłona chłodnicy są zgodne z nowym stylem projektowania Mercedesa. Tył również różni się kształtem świateł, które w wyższych wersjach wyposażenia będą w pełni LED-owe.
Podobnie jak jego francuski kuzyn, Citan będzie dostępny zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej. Auto mierzy 4498 mm długości i ma rozstaw osi 2716 mm. W przyszłości Mercedes zaoferuje także warianty z większym rozstawem osi.
Podwozie jest wspólne z Renault, ale Mercedes usprawnił pracę sprężyn i amortyzatorów, co przekłada się na większy komfort. Dotyczy to przede wszystkim wariantu Tourer. Wersja użytkowa jest zoptymalizowana pod kątem ładowności.
Mercedes Citan Van – praktyczność w liczbach
Mercedes Citan Van ma boczne przesuwne drzwi o szerokości 615 mm oraz dwoje asymetrycznych drzwi z tyłu, które otwierają się pod kątem 180 stopni. Citan Tourer oferuje tylną klapę.
Furgon ze ścianką działową pomieści dwie europalety i może przetransportować przedmioty o długości maksymalnej 3,05 metra. Wysokość otworu to 1059 mm, a próg załadunkowy zaczyna się na wysokości 59 cm. Citan poradzi sobie także z holowaniem przyczepy do 1500 kg.
Wnętrze jest bardziej dopracowane od poprzednika
Deska rozdzielcza prezentuje się nowocześnie z małym 7-calowym centralnym ekranem dotykowym systemu MBUX, okrągłymi otworami nawiewów i trójramienną wielofunkcyjną kierownicą. Mercedes Citan Tourer może poszczycić się pięcioma oddzielnymi siedzeniami ze składaną tylną kanapą oraz kilkoma funkcjonalnymi schowkami.
Na pokładzie nie brakuje systemów z zakresu bezpieczeństwa
Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. układ wspomagający ruszanie pod górę, czy system automatycznego hamowania. Bezpieczną jazdę wspomaga system monitorowania martwego pola, funkcja utrzymania na pasie ruchu oraz system utrzymania bezpiecznego dystansu od poprzedzającego pojazdu. Citan van ma 6 poduszek powietrznych, a Citan Tourer posiada o jedną więcej.
Pod maską diesel lub silnik benzynowy
4-cylindrowa jednostka wysokoprężna 1.5 będzie dostępna w trzech wersjach mocy – 75, 95 i 115 KM. Wszystkie trzy warianty będą oferowane w wersji cargo. Mercedes Citan Tourer trafi na rynek z dieslem o mocy 95 KM. W ofercie nie zabraknie również jednostki benzynowej 1.3 l o mocy 102 lub 131 KM. Najmocniejsze wersje z dieslem i benzyną sparowano z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DCT. Standardem jest 6-biegowa manualna przekładnia.
Mercedes Citan zadebiutuje w salonach w połowie września
W przyszłym roku do odmian spalinowych dołączy wersja elektryczna, o której już wiadomo, iż na jednym ładowaniu pokona 285 kilometrów. Więcej szczegółów na jej temat poznamy pewnie bliżej premiery.
Zdjęcia: motor1.com