Mercedes-Benz GLS po liftingu

1 rok temu

Po liftingu GLE i GLE Coupé także Mercedes-Benz GLS, Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC oraz Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ debiutują w zaktualizowanej formie. Szereg zmian od strony designu, techniki i wyposażenia przenosi komfort, łączność oraz aurę tych dużych SUV-ów na wyższy poziom.

Pokaźne wymiary zewnętrzne sprawiają, iż GLS oferuje trzy rzędy siedzeń i komfortowe warunki podróży choćby siedmiu podróżującym. Zmodernizowany Mercedes-Benz GLS pojawi się w europejskich salonach pod koniec października 2023 r. W USA wprowadzenie modelu na rynek rozpocznie się w połowie września br.

Mercedes-Benz GLS 2023
Mercedes-Benz GLS: wizualne udoskonalenia i przydatne funkcje off-roadowe

W najnowszym wydaniu Mercedes-Benz GLS zwraca uwagę jeszcze efektowniejszą osłoną chłodnicy. Cztery galwanizowane listwy mają ciemnosrebrne wykończenie. Również przedni zderzak otrzymał bardziej wyrazistą formę, ze zintegrowanymi wlotami powietrza w czarnej, lśniącej oprawie. Koresponduje z nimi przeprojektowana dolna partia, stylizowana na osłonę podwozia (wyposażenie standardowe). Z tyłu wzrok przyciąga nowe wypełnienie lamp z trzema poziomymi blokami. Do gamy wzorów obręczy kół dodano nowe, 20-calowe, wieloramienne felgi z lekkich stopów w kolorze szarości Himalajów, z wykończeniem na wysoki połysk.

Tak jak wcześniej Mercedes-Benz GLS seryjnie występuje w siedmiomiejscowej konfiguracji. Nabywcy mają teraz do wyboru dwa nowe odcienie skórzanej tapicerki: beż Catalana i brąz Bahia. Kolejne nowości debiutują w palecie elementów ozdobnych. Po aktualizacji standardem jest brązowe drewno lipowe o wysokim połysku. Oferta wykończeń wzbogaciła się o panele ozdobne MANUFAKTUR z błyszczącym, czarnym lakierem fortepianowym, wcześniej zarezerwowane dla Mercedesa-Maybacha GLS 600 4MATIC. Kolejnym eleganckim detalem znanym dotąd z wersji sygnowanej przez Maybacha są poprzeczki środkowych i bocznych otworów wentylacyjnych z ciemnosrebrnym wykończeniem.

Tryb Off-Road

Większość kierowców GLS-a porusza się wyłącznie po utwardzonych drogach lub w łatwym albo średnio wymagającym terenie. W związku z tym Mercedes-Benz zmodyfikował zakres pakietu Off-Road Engineering. Lista komponentów obejmuje osłonę podwozia oraz zwiększony o 30 mm prześwit.

Zaktualizowana generacja systemu multimedialnego MBUX wprowadza także nowy wygląd interfejsu. Zawartość ekranów można indywidualizować, korzystając z trzech różnych grafik (styl klasyczny, sportowy lub dyskretny) oraz trzech trybów wyświetlania informacji (nawigacja, wsparcie, serwis). W połączeniu z nastrojowym oświetleniem, oba wyświetlacze mogą być podświetlane zgodnie z jednym z siedmiu schematów kolorystycznych. Zapewnia to imponujące wrażenia wizualne we wnętrzu GLS-a.

Widok off-roadowy w efektowny sposób podaje też parametry istotne podczas jazdy w terenie: nachylenie, przechył boczny, kompas oraz kąt skrętu kół. Standardowy pakiet parkowania z zestawem kamer 360° oferuje również funkcję przezroczystej maski. Gdy aktywny jest tryb off-roadowy, centralny wyświetlacz prezentuje wirtualny widok pod przednią częścią samochodu. Dzięki temu łatwiej zawczasu dostrzec takie przeszkody jak duże kamienie czy głębokie dziury.

Napęd na wszystkie koła i odpowiednio przystosowane przełożenie zapewniają duży uciąg – do 3,5 tony. Obciążenie haka sięga 140 kg. Zaczep ma na szyjce dwie dodatkowe śruby, na których można oprzeć odpowiedni bagażnik rowerowy. 100-kilogramowa ładowność pozwala przewozić również rowery elektryczne. Lista funkcji przydatnych podczas holowania obejmuje Asystenta manewrowania przyczepą, zaktualizowane menu przyczepy na centralnym ekranie oraz specjalne planowanie trasy, pomocne przy wyszukaniu zoptymalizowanej trasy podróży samochodem holującym przyczepę.

Mercedes-Maybach GLS: niezwykły luksus jeszcze bardziej dopracowany

Pionowe chromowane listwy i napis „Maybach” to cechy wyróżniające wyrafinowaną osłonę chłodnicy topowej odmiany w rodzinie GLS-a. Chromowane wypełnienie wlotów powietrza zdobi wzór Maybacha. Nowością na liście opcji są 23-calowe kute obręcze w typowym dla marki stylu, z kutymi osłonami piast kół.

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC

Kolejną nowością – dostępną w standardzie – jest nastrojowe oświetlenie z animowaną projekcją wzoru Mercedes-Maybach. We wnętrzu szczególnie luksusowy charakter samochodu akcentuje również nowy wzór tapicerki. Środkowe sekcje siedzisk i oparć mają teraz szykowne pikowanie w romby, z charakterystyczną perforacją. Wyłącznie Mercedes-Maybach oferuje wewnątrz kombinacje kolorystyczne MANUFAKTUR: połączenie krystalicznej bieli i srebrnoszarej perły oraz mahoniowego brązu z beżem macchiato.

Mercedes-AMG GLS: odświeżony design i aktualizacje oprogramowania

Mercedes-AMG unowocześnia model GLS 63 4MATIC+. Ekskluzywne wyposażenie seryjne i jeszcze lepsza dynamika jazdy potwierdzają jego status jako głowy rodziny SUV-ów AMG.

Odnowiony GLS 63 4MATIC+ wizualnie wyróżnia nowo zaprojektowana sygnatura tylnych lamp LED. Do palety lakierów dołączyły dwa nowe kolory: niemetalizowana alpejska szarość MANUFAKTUR oraz niebieski sodalite metalik. Ponadto na przednim pasie zamiast gwiazdy Mercedesa widnieje teraz emblemat AMG, wskazujący na bliskie pokrewieństwo z marką. Do tego dochodzą także podkreślające sportowy charakter czerwone zaciski hamulcowe. Po otwarciu przednich drzwi nowy projektor logo odtwarza specyficzną animację świetlną AMG. Rozmiary obręczy wahają się od standardowego 21-calowego wzoru z dziesięcioma ramionami po opcjonalne felgi o średnicach 22 i 23 cali (w tym obręcze kute).

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Nowe akcenty we wnętrzu

Fotele AMG i elementy takie jak deska rozdzielcza wykończono ekskluzywną skórą nappa. Dostępna jest również nowa kolorystyka: połączenie czerni z brązem Bahia lub z beżem macchiato. Na życzenie nabywcy mają do wyboru elementy ozdobne z błyszczącego, brązowego drewna lipowego, a także pokryte nowym lakierem fortepianowym MANUFAKTUR z płynnymi liniami dekoracyjnymi. Najnowszy Mercedes-AMG GLS korzysta również z kolejnej generacji systemu MBUX: specyficzne dla AMG wzornictwo menu i funkcje sprawiają, iż doświadczenie marki sportowych aut z Affalterbach staje się jeszcze bardziej namacalne.

Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Znacznie bogatsze wyposażenie standardowe

Standardowe wyposażenie jest teraz jeszcze bogatsze i obejmuje m.in. elektrycznie sterowany panoramiczny dach, podgrzewane i klimatyzowane przednie fotele, Adaptacyjnego asystenta świateł drogowych oraz integrację ze telefonem, a także aktywny układ wydechowy AMG Performance, nagłośnienie Burmester®, pakiet pamięci, kamery 360°, pakiet KEYLESS-GO i Asystenta martwego pola.

Seryjną kierownicę AMG Performance najnowszej generacji zaopatrzono w przyciski AMG z doskonałej jakości wyświetlaczami, które zapewniają wyjątkowo intuicyjną obsługę. Umożliwiają one sterowanie ważnymi funkcjami i wszystkimi programami jazdy bez odrywania rąk kierowcy od wieńca. Koło kierownicy może być także opcjonalnie podgrzewane. Jest też dostępne w optyce włókna węglowego.

Mocny napęd GLS-a 63 zapewnia sprawdzony 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG o mocy 450 kW (612 KM). Jednostka została systematycznie zelektryfikowana dzięki 48-woltowej pomocniczej pokładowej instalacji elektrycznej oraz alternatora zintegrowanego z rozrusznikiem (ISG) z funkcją boost. Jej wizytówką pozostaje wybuchowe dostarczanie mocy w połączeniu z precyzyjnie kontrolowaną siłą napędową. Doskonałą reakcję na gaz zapewniają turbosprężarki twin-scroll umieszczone pomiędzy głowicami cylindrów. Z kolei system dezaktywacji cylindrów zauważalnie zmniejsza zużycie paliwa, gdy pełna moc nie jest potrzebna.

ISG łączy rozrusznik i alternator w jeden mocny silnik elektryczny. Montuje się go między silnikiem a skrzynią biegów. ISG realizuje również hybrydowe funkcje napędu, takie jak wspomaganie podczas przyspieszania (boost), rekuperacja, przesunięcie punktu obciążenia, żeglowanie oraz niemal niezauważalne ponowne uruchomienie silnika dzięki funkcji start/stop.

Aktywna stabilizacja przechyłów z nową konfiguracją

Standardowe wyposażenie obejmuje również zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia. Aktywny system stabilizacji przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL współpracuje z dwoma siłownikami elektromechanicznymi przy przedniej i tylnej osi. Układ ten zmniejsza przechyły nadwozia podczas pokonywania łuków, umożliwiając lepszą kontrolę zmiany obciążenia i zwiększając precyzję prowadzenia na wejściu w zakręt. Równocześnie podnosi poziom komfortu podczas jazdy na wprost, niweluje bowiem kołysanie po pokonaniu nierówności po jednej stronie drogi.

W ramach modernizacji stabilizacja przechyłów i zawieszenie pneumatyczne otrzymały też zaktualizowane oprogramowanie oraz nową konfigurację. Efekt: jeszcze większa rozpiętość pomiędzy dynamicznym prowadzeniem a komfortem. Precyzyjne zestrojone oprogramowanie systemu ESP®, elektronicznie sterowanej blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi, w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz kontroli zawieszenia zapewnia warunki dla dynamicznego, pasjonującego prowadzenia.

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału