Mercedes-Benz Trucks zaprezentował nowy model eActros 400, oparty na technologii akumulatorowo-elektrycznego modelu dalekobieżnego eActros 600. Wraz z rozbudową drugiej generacji eActros, marka oferuje teraz ponad 40 możliwych kombinacji pojazdu bazowego, aby sprostać zróżnicowanym wymaganiom logistycznym w ciężkim transporcie dalekobieżnym i dystrybucyjnym.
Modułowa budowa i nowe warianty
Nowy eActros jest dostępny jako eActros 400 z dwoma pakietami akumulatorów oraz eActros 600 z trzema pakietami akumulatorów. Obie wersje mogą występować jako ciągniki siodłowe lub podwozia ciężarowe. eActros 400, wyposażony w dwa pakiety LFP o łącznej pojemności 414 kWh, oferuje atrakcyjniejsze cenowo wejście do elektromobilności.
Najważniejsze różnice w zasięgu i ładowności:
- eActros 400 (414 kWh): Osiąga zasięg do 480 kilometrów w ciężkim transporcie dystrybucyjnym. Dzięki niższej masie ma o ponad 3 tony większą ładowność w porównaniu z eActrosem 600, osiągając ładowność ponad 25 ton.
- eActros 600 (621 kWh): Ma zasięg do 500 kilometrów bez ładowania pośredniego. W najbardziej ekonomicznej konfiguracji osiąga zasięg do 560 kilometrów w transporcie dalekobieżnym.
Oba modele mogą być ładowane prądem stałym (DC) z mocą do 400 kW dzięki standardowego gniazda CCS2. Czas ładowania od 10 do 80 procent wynosi około 46 minut dla dwóch akumulatorów i 70 minut dla trzech akumulatorów . eActros 600 z kabiną ProCabin będzie również umożliwiał ładowanie megawatowe (MCS).



Warianty kabin i bezpieczeństwo
Klienci będą mieli możliwość wyboru spośród dwóch kabin kierowcy:
- Kabina typu L (w klasycznym designie Actros): Z niższym wejściem i kompaktowymi wymiarami, idealna do transportu dystrybucyjnego z częstym wsiadaniem i wysiadaniem. Może być rozwiązaniem ekonomicznym i zapewnia niewielką przewagę w zakresie ładowności.
- Kabina ProCabin (futurystyczna i aerodynamicznie ulepszona): Zapewnia maksymalny komfort, płaską podłogę i jest zoptymalizowana pod kątem aerodynamiki w celu zmniejszenia zużycia energii. Szczególnie polecana na długie trasy z noclegami.
W nowej generacji eActros zastosowano również zaawansowane systemy wspomagania kierowcy zwiększające bezpieczeństwo, takie jak Active Brake Assist 6 Plus i Active Sideguard Assist 2, które znacznie wykraczają poza wymogi GSR.
Usługi i cyfrowe rozwiązania
Gama pojazdów eActros jest uzupełniona o usługi cyfrowe, rozwiązania w zakresie ładowania TruckCharge oraz rozbudowaną sieć serwisów. Pod marką TruckCharge, Daimler Truck łączy doradztwo, konfigurację i eksploatację infrastruktury ładowania. Ponadto, rozwiązania cyfrowe, takie jak portal Fleetboard i aplikacja Mercedes-Benz Trucks Remote Truck 3,0, umożliwiają inteligentne zarządzanie ładowaniem, monitorowanie statusu pojazdu oraz analizę wydajności w celu optymalizacji zużycia energii.
Wraz z rozbudową drugiej generacji modelu, Mercedes-Benz Trucks kończy produkcję modeli eActros 300/400 pierwszej generacji.