Kiedy ten SUV pojawił się na rynku, Polacy niemal oszaleli na jego punkcie. Ceny kilkuletnich sztuk szokują

2 godzin temu

Rynek jest aktualnie pełny aut z segmentu SUV. Niesie to za sobą pewne konsekwencje i dla wielu producentów oznacza zmiany zasady gry. Koniec końców najlepiej na całym zamieszaniu wychodzą kierowcy. Okazuje się bowiem, iż kilkuletni samochód można kupić dziś w naprawdę niezłej cenie. Wystarczy dobrze poszukać, upewnić się, iż mowa o zadbanym egzemplarzu i możemy poczynić inwestycję na lata.

Segment SUV – tam znajdziesz auto najtaniej?

Segment SUV-ów i crossoverów jest aktualnie ogromny. Niemal każdy producent ma w swojej ofercie takie samochody. Celowo użyłem tu liczby mnogiej, bo mowa tu o autach różnych rozmiarów, o różnym przeznaczeniu, komforcie, o różnych napędach i silnikach. Kolejne marki przedstawiają cały wachlarz SUV-ów i crossoverów, aby uaktualnić swoją ofertę pod potrzeby rynku. Są choćby takie przypadki, w których większość, albo i cała oferta danego producenta to wyłącznie tego typu samochody. Inne schodzą na dalszy plan, bo kolejne marki nie widzą sensu w ich rozwijaniu.

fot. SEAT UK Media Center

Oczywiście ma to pewne następstwa. Te samochody muszą być dopracowane w najmniejszym calu i nie mogą być zbyt drogie. To oczywiście kwestia konkurencyjności – nikt nie kupi auta, które ma słabe opinie, uznaje się go za awaryjne i nie prezentuje odpowiedniego stosunku ceny do jakości. A jeżeli na samym wstępie te auta muszą być zadbane, dopracowane i atrakcyjne cenowo… po kilku latach z tą ceną będzie choćby lepiej. Nie chodzi wyłącznie o to, iż w naturalny sposób ceny aut po paru latach spadają. Chodzi też o to, iż rynek wtórny też jest przepełniony SUV-ami i crossoverami i tutaj każdy, choćby prywatny sprzedawca rozumie, iż zawyżając cenę swojego auta niczego nie osiągnie – nie przy tak ogromnej i różnorodnej konkurencji. choćby wśród aut używanych!

Seat Arona to dziś świetny wybór?

Bardzo ciekawym przykładem może być tu Seat Arona – samochód, który trafił na rynek w 2017 roku. Oficjalnie to crossover segmentu B, a więc auto nie największych rozmiarów, bardziej o charakterze miejskim. To oczywiście nie jest wadą – Polacy bardzo często szukają takich modeli. Samochód uzyskał maksymalną ocenę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Do wyboru miał skrzynię manualną, lub DSG. Wyposażono go w napęd na przednią oś i oferował gamę całkiem niezłych silników. Benzynowe to 1.0 i 1.5 o mocy od 95 do 155 koni mechanicznych, zaś diesle to 1.6 TDI o mocy 90, lub 115 koni. Oszczędne, niezawodne… to ich główne zalety.

fot. SEAT UK Media Center

Seat Arona to model dobrze oceniany, również w Polsce. Kiedy trafiał do salonów, był powiewem nowoczesnej motoryzacji. Oprócz tej nowoczesności – nowinek technologicznych, systemów, asystentów itd. – samochód był też atrakcyjny cenowo. I jeżeli mówimy to choćby w odniesieniu do nowych sztuk, to co powiedzieć dziś o tych używanych? Fakty są takie, iż dziś na portalu „Otomoto” znajdziemy egzemplarze z 2018, 2019… a choćby 2020 roku w okolicach kwoty 40-45 tysięcy złotych. To niewiele, natomiast wróćmy do samego początku. Wybór dobrych, jakościowych aut z tego segmentu jest tak ogromny, iż zawyżonymi cenami nie da się aktualnie niczego ugrać.

Zdjęcia: SEAT UK Media Center

Idź do oryginalnego materiału