Mercedes-AMG wprowadza na rynek 130-letnią limitowaną edycję AMG GT3

biegowelove.pl 1 miesiąc temu

W 2024 roku Mercedes-AMG będzie obchodził 130-lecie sportów motorowych, 130 lat od pierwszych zawodów samochodowych, które odbyły się 22 lipca 1894 roku z Paryża do Rouen i zakończyły się zwycięstwem silnika na licencji Daimlera.

Aby uczcić to historyczne osiągnięcie, Mercedes-AMG GT3 GT3 Edition 130Y Motorsport Limited świętuje swój światowy debiut podczas Car Week w Pebble Beach (Kalifornia, USA).

Mercedes-AMG twierdzi, iż nowy samochód łączy w sobie zaawansowaną technologię sportów motorowych z tradycyjnymi cechami konstrukcyjnymi legendarnych samochodów wyścigowych z lat pięćdziesiątych.

Niecertyfikowany egzemplarz specjalny o mocy 680 KM jest najpotężniejszym samochodem GT3, jaki kiedykolwiek zbudowano w Affalterbach. Jest to jednocześnie ostatnia wersja Mercedesa-AMG GT3 napędzana silnikiem wolnossącym. Ekskluzywna edycja jest oferowana na całym świecie jako przedmiot kolekcjonerski w limitowanej edycji składającej się tylko z 13 samochodów.

Wydajność: Zaktualizowana aerodynamika i system redukcji oporu

W przeciwieństwie do zwykłego modelu GT3, Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport nie podlega ograniczeniom certyfikacyjnym.

Oznacza to, iż AMG jest w stanie uwolnić więcej ze swojego potężnego, wolnossącego silnika V8 o pojemności 6,3 litra.

Bez ogranicznika powietrza i ze specjalnym układem wydechowym generuje maksymalną moc 680 KM (500 kW).

Aerodynamika samochodu również uległa intensywnemu rozwojowi, zwiększając siłę docisku o 15% w porównaniu z podstawowym modelem GT3.

W tym celu przeprojektowano przedni splitter i wloty powietrza w przednich błotnikach. Zmiany w listwach bocznych, dolnej części podłogi i tylnym dyfuzorze również zwiększają siłę docisku. Szersze tylne skrzydło pomaga również poprawić równowagę aerodynamiczną.

System redukcji oporu powietrza (DRS), inspirowany Formułą 1® i DTM klasy 1, to nowa i centralna funkcja.

Po naciśnięciu przycisku na kierownicy główny element tylnego spojlera ustawia się w pozycji płaskiej, co zmniejsza opór powietrza.

Aby zachować równowagę aerodynamiczną, aktywne elementy w przedniej podłodze zostały jednocześnie wysunięte. Dzięki tej technologii, pomimo wyższego poziomu docisku, można osiągnąć prędkość maksymalną przekraczającą 315 kilometrów na godzinę.

Podczas bocznego przyspieszania lub zwalniania aktywne elementy natychmiast powracają do pierwotnej pozycji docisku.

W układzie hamulcowym samochodu zastosowano tarcze węglowe zamiast hamulców stalowych, jak w zwykłym modelu GT3, co również wpływa na mniejszą masę samochodu w porównaniu ze zwykłym modelem GT3.

Moc przekazywana jest za pośrednictwem sześciobiegowej, sekwencyjnej, wyścigowej skrzyni biegów ze zmienionymi przełożeniami, przy czym skrzynia biegów jest zamontowana na tylnej osi i połączona z silnikiem w sposób sztywny skrętnie i odporny na moment obrotowy dzięki rury reakcyjnej z włókna węglowego.

Układ zawieszenia posiada w pełni regulowane, 4-kierunkowe sportowe amortyzatory.

130Y zawiera całe wyposażenie i funkcje bezpieczeństwa charakterystyczne dla Mercedesa-AMG GT3 – klatkę bezpieczeństwa z włókna węglowego przymocowaną do nadwozia, pięciopunktowy pas bezpieczeństwa, siatki bezpieczeństwa, stalową klatkę bezpieczeństwa, system przeciwpożarowy, zbiornik bezpieczeństwa i właz awaryjny. Bogate wyposażenie obejmuje także aktywny wyścigowy ABS i regulowaną kontrolę trakcji.

130Y to limitowana wersja samochodu przygotowana przez GruppeM Motorsport i wykorzystana przez Julesa Gounona do ustanowienia czystego rekordu okrążenia GT na torze Mount Panorama podczas tegorocznego tygodnia 12-godzinnego wyścigu w Bathurst. Pobił rekord samochodu GT na torze o długości 6,213 km o 2,074 sekundy w czasie 1 minuty 56,605 sekundy.

Inspiracją projektową dla modelu 130Y był sportowy samochód wyścigowy Mercedes-Benz 300 SL W 194 z 1952 r. (na zdjęciu powyżej), którego specjalny, ekskluzywny srebrny lakier przypomina legendarne Srebrne Strzały.

Niebieskie romby na przednich błotnikach i kolorowe obramowanie osłony chłodnicy nawiązują do samochodów odnoszących historyczne sukcesy. Zwycięskie samochody prowadzone przez Hansa Klinka i Karla Klinga w Carrera Panamericana w 1952 r., a które Hermann Lange i Fritz Reiss prowadzili w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, miały podobne elementy konstrukcyjne.

Związek tradycji z nowoczesnością widać także w wystroju wnętrza samochodu. Zaawansowane technologie sportów motorowych, takie jak powiększony wyświetlacz Bosch DDU 10 i grafika o wysokiej rozdzielczości, wspomagają obsługę samochodu.

Wizualnie wystrój wnętrza inspirowany jest modelami Mercedes-Benz SLR 300 z 1955 r., z siedzeniami obitymi tkaniną z niebieskim wzorem, a zagłówki i klamry drzwi obszyte brązową skórą. Kierownicę zaprojektowano specjalnie tak, aby zawierała anodowane przyciski i gałki z orzecha włoskiego. Ponadto wszystkie modele z edycji limitowanej mają plakietkę edycji zamontowaną na konsoli środkowej.

Każdy z 13 samochodów Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport jest dostarczany z kompleksowym pakietem dostaw.

Oprócz pokrowca na samochód opracowanego specjalnie dla modelu specjalnego, obejmuje on pełny zestaw wyposażenia wyścigowego dla kierowcy. Zaprojektowany we współpracy z oficjalnym partnerem Mercedes-AMG, firmą PUMA, zestaw wyścigowy opiera się na cechach zewnętrznych samochodu.

Obejmuje niestandardowy kombinezon wyścigowy, rękawiczki, bieliznę i buty wyścigowe. Sprzęt wyścigowy uzupełnia wysokiej jakości, niestandardowy kask firmy BELL.

Klienci otrzymują również spersonalizowaną torbę zaprojektowaną tak, aby pasowała do pokrowca na siedzenie, w stylową niebieską kratę i zapewniała wystarczająco dużo miejsca na cały sprzęt wyścigowy. Pakiet dostawy uzupełnia model Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport w skali 1:8 oraz ekskluzywny, spersonalizowany Certyfikat Autentyczności.

Michael Scheib, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH i szef jednostek biznesowych Mercedes-Benz Klasy G i Mercedes-Maybach:

„W tym roku świętujemy 130 lat sportów motorowych pod trójramienną gwiazdą. W AMG sporty motorowe są również istotną częścią naszego DNA. Modelem Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport po raz kolejny podkreślamy naszą historię i zaangażowanie w wysoką jakość. udany program wyścigów dla klientów „Na poziomie międzynarodowym mamy przyjemność po raz pierwszy zaprezentować fanom i entuzjastom naszej marki ten ekskluzywny egzemplarz GT3 tutaj, przy tej specjalnej okazji podczas Tygodnia Samochodów w Pebble Beach”.

Christoph Sagemüller, dyrektor ds. sportów motorowych w Mercedes-AMG:

„Ten wyjątkowy Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport jest zwieńczeniem naszego istniejącego portfolio pojazdów do sportów motorowych i jest nie tylko ograniczony do 13 egzemplarzy, ale jest także ostatnim GT3 z wolnossącym silnikiem AMG V8 o pojemności 6,3 litra edycji pokazujemy również, co jest możliwe poza ramami oficjalnej certyfikacji, wprowadziliśmy szereg usprawnień technicznych i lekkich komponentów, osiągając tym samym kolejny kamień milowy w roku jubileuszowym i oferując zainteresowanym klientom produkt bardzo emocjonujący pod względem technicznym i wizualnym pogląd.”

Dane techniczne Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport:

Silnik – wolnossący silnik AMG V8 o pojemności 6,3 litra, bez ogranicznika powietrza
Maksymalna moc – 500 kW / 680 KM przy 7250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy – 730 Nm przy 5250 obr./min
Prędkość maksymalna – ponad 315 km/h
Skrzynia biegów – specyficzna dla zawodów sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów AMG
Elektronika – elektronika do sportów motorowych, wieloregulowany ABS i kontrola trakcji AMG
Hamulce: Wysokowydajny układ hamulcowy z regulowanym balansem hamulców, sześciotłoczkowe stałe zaciski z karbonowymi tarczami hamulcowymi o średnicy 390 mm z przodu, czterotłoczkowe stałe zaciski z karbonowymi tarczami hamulcowymi o średnicy 355 mm z tyłu
Koła – 18-calowe koła magnezowe AMG z centralnym zamkiem
Podwozie – oś przednia/tylna z podwójnymi wahaczami, amortyzatory sportowe z czterostopniową regulacją odbicia i kompresji, regulowane stabilizatory
Aerodynamika – konfiguracja o dużej sile docisku składająca się z nawiewów, rozdzielaczy, listew progowych, tylnego dyfuzora, dolnej podłogi i tylnego spojlera z systemem redukcji oporu powietrza (DRS)
Zbiornik paliwa – 120 litrów, bezpieczny zbiornik do sportów motorowych
Wnętrze – karbonowa klatka bezpieczeństwa, pięciopunktowy pas bezpieczeństwa, siatki bezpieczeństwa, stalowa klatka bezpieczeństwa, system gaśniczy, regulowana kierownica i pedały, pokrycie siedzenia z tkaniny w niebieską kratkę, skórzane pętle drzwi i zagłówki, logo specyficzne dla edycji
Kokpit Bosch DDU 10, specjalnie opracowana kierownica z manetkami zmiany biegów, anodowanymi gałkami i uchwytami z orzecha włoskiego
Wymiary; Masa — długość 4795 mm, szerokość 2052 mm, wysokość 1295 mm; Masa własna 1275 kg

DODATKI – Pakiet dostawczy zawierający pokrowiec na samochód, sprzęt wyścigowy, torbę, osobisty certyfikat autentyczności i model samochodu w skali 1:8

Cena detaliczna – 1 030 000,00 € (cena bez VAT).

Idź do oryginalnego materiału