Mercedes-AMG GT2 Pro z systemem Push2Pass i regulowanym zawieszeniem

profiauto.pl 10 miesięcy temu

Sportowy Mercedes-AMG GT2 doczekał się wersji Pro. Nie pojedzie w seryjnych wyścigach, bo nie ma homologacji, ale do indywidualnych szaleństw na torze np. w ramach imprez w stylu Track Day nadaje się idealnie.

Mercedes-AMG GT2 Pro stanowi kolejny rozdział w historii wyczynowych maszyn z Affalterbach

Pojazd bazuje na wersji GT2, ale nie jest ograniczony przepisami związanymi z profesjonalnymi wyścigami. To oznacza, iż konstruktorzy mogli zastosować w nim kilka innowacyjnych rozwiązań, które docenią pasjonaci indywidualnej jazdy na torze.

Zacznijmy od silnika

To 4-litrowa jednostka V8 biturbo AMG, która przeszła jednak szereg modyfikacji. Dzięki systemowi Push2Pass można chwilowo zwiększyć jej moc z 708 do 750 KM. Moc na koła przekazuje zmodyfikowana 6-biegowa skrzynia biegów.

Jest nowe zawieszenie z większym zakresem regulacji niż do tej pory. Amortyzatory mają teraz cztery poziomy regulacji, zamiast trzech, jak w GT2. Mercedes poprawił również aerodynamikę, montując końcówki do tylnego skrzydła.

Z zewnątrz wyjątkowy charakter auta podkreślają matowy szary lakier uzupełniony turkusowymi paskami oraz karbonowe wykończenie nadwozia. Do tego dedykowane 18-calowe obręcze w dwóch kolorach.

Tak prezentuje się kokpit

Mamy tu kierownicę pierwotnie zaprojektowaną do e-sportu, nowy wyświetlacz z wysoką rozdzielczością i funkcjonalnie rozplanowane podstawowe przyciski i przełączniki. Jedynym udogodnieniem kierowcy jest klimatyzacja. Dla bezpieczeństwa pojazd wyposażono w karbonową klatkę bezpieczeństwa, pięciopunktowe pasy oraz system gaśniczy.

Wśród torowych akcesoriów znajdziemy też kombinezon wyścigowy, rękawiczki oraz buty markowane przez Pumę, a także kask BELL, a choćby ognioodporną bieliznę wyczynową. Z kolei opcje płatne zawierają m.in. system podawania napoju kierowcy, funkcję chłodzenia fotela i kasku, czy klatkę bezpieczeństwa dla pasażera.

Mercedes-AMG GT2 Pro do tanich zabawek nie należy

Kosztuje co najmniej 479 000 euro. W tej cenie jest już obsługa i wsparcie techniczne na torze oraz możliwość uczestniczenia w imprezie AMG Racing Series, która pozwoli dzielić pasję do szybkiej jazdy z innymi kierowcami GT2 Pro.

Zdjęcia: Mercedes

Idź do oryginalnego materiału