Mercedes-AMG GT 43 – z napędem na tylne koła i bez czterech cylindrów

profiauto.pl 6 miesięcy temu

Mercedes wprowadza na rynek bazową wersję swojego sportowego coupe. Zamiast V8 pod maską umieszczono czterocylindrową jednostkę.

Purystom być może nie spodoba się taka decyzja firmy z Affalterbach, ale jest to prawdopodobnie podyktowane zróżnicowaniem oferty. Klienci są różni i nie każdy potrzebuje najmocniejszej i najszybszej wersji. GT 43 ma więc szansę na sukces, zwłaszcza iż jego cena będzie po prostu dla wielu przystępniejsza.

Mercedes-AMG GT 43 – napęd

Pod maską bazowej wersji pracuje wspomniana 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2 l, dobrze znana z modelu SL. Jej moc to 422 KM, a moment obrotowy – 500 Nm. Wspomnieć należy również o elektrycznie napędzanej turbosprężarce, czyli rozwiązaniu pochodzącym z Formuły 1. Elektryczny silnik z układem miękkiej hybrydy wraz z rozrusznikoalternatorem zapewnia dodatkowe 14 KM. Napęd przekazywany jest na tylne koła za sprawą 9-biegowego automatu.

Rezygnacja z napędu na cztery koła pozwoliła znacznie ograniczyć masę auta

AMG GT 43 waży 1775 kg, czyli jest lżejsze od GT 55 o prawie 200 kg. Osiągi nie rozczarowują. Pierwsza setka jest kwestią 4,6 s, a prędkość maksymalna sięga 280 km/h. Dla porównania wersja GT 55 przyspiesza do setki w 3,9 s, a topowe GT 63 skraca ten czas do 3,2 s.

Mercedes AMG GT 43 z zewnątrz prezentuje się świetnie

Mercedes zadbał o to, by podstawowa wersja GT 43 różniła się nieco od swojego mocniejszego rodzeństwa. Przeprojektowano przedni zderzak, który ma teraz większe i połączone ze sobą wloty powietrza. Pojazd ma mniejsze boczne skrzela i węższe przednie i tylne błotniki. Z tyłu nowością są zmodyfikowany zderzak oraz okrągłe końcówki układu wydechowego (zamiast trapezowych).

Mercedes AMG GT 43 – dostępne wyposażenie jest bardzo bogate

Kierowca może liczyć na całą masę opcji takich jak m.in.: tylna skrętna oś, adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, nieruchome skrzydło, 21-calowe felgi, dodatkowy tryb Race, aktywną aerodynamikę podwozia, czy elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy. We wnętrzu standardem są sportowe fotele ze skórą Nappa, ale można je wymienić na fotele AMG Performance.

Ile trzeba zapłacić za wkroczenie do świata AMG GT?

Mercedes jeszcze tego nie ujawnił, ale jakimś punktem odniesienia może być cena modelu SL 43 z tą samą jednostką, który wyceniono na niecałe 650 000 zł.

Zdjęcie: Mercedes

Idź do oryginalnego materiału