Mercedes wycofał z oferty klasę C Coupe i E Coupe, a zastąpił je modelem CLE. Do podstawowych wersji, które już poznaliśmy, dołącza teraz odmiana zorientowana na osiągi – Mercedes-AMG CLE53.
Podstawowe warianty zaprezentowanego kilka miesięcy temu Mercedesa CLE skrywały pod maską 4-cylindrową 2-litrową jednostkę z układem miękkiej hybrydy. Był też diesel o mocy 200 KM, a najmocniejszy wariant mógł się pochwalić 3-litrowym 6-cylindrowym silnikiem benzynowym generującym 381 KM.
Mercedes postanowił uzupełnić ofertę o jeszcze mocniejszą wersję – AMG CLE53
Z zewnątrz sportowa wersja wyróżnia się agresywniej narysowanym zderzakiem i nową osłoną chłodnicy. Poszerzone błotniki wraz z zestawem 20-calowych kół sprawiają, iż coupe prezentuje się masywnie. Ponadto klienci mogą zamówić pakiet optyczny AMG z większym dyfuzorem, spojlerem i aerodynamicznymi dodatkami.
Sercem pojazdu jest 3-litrowa 6-cylindrowa wzmocniona jednostka, która generuje 450 KM i 560 Nm momentu obrotowego. Dzięki systemowi miękkiej hybrydy kierowca może liczyć na dodatkowe 23 KM i 205 Nm, dostępne przez kilka sekund.
Sam silnik zmodyfikowano, postawiono na nowe pierścienie tłokowe, poprawiono konstrukcję komory spalania, producent zwiększył również ciśnienie doładowania turbosprężarek. Bez zmian pozostała 9-stopniowa przekładnia automatyczna i napęd na cztery koła 4MATIC+.
Zastosowane zmiany przekładają się oczywiście na osiągi. Sportowe coupe rozpędza się do setki w 4,2 s i może jechać z prędkością 250 km/h.
Tryb driftu na pokładzie
Ustawienia silnika, skrzyni biegów, podwozia oraz układu kierowniczego można regulować w poszczególnych trybach: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Miłośników jazdy bokiem ucieszy z pewnością specjalne ustawienie Drift Mode, które przełącza napęd na tył.
Układ skrętnej tylnej osi jest standardem, podobnie jak układ kierowniczy o trzech poziomach wspomagania i zawieszenie AMG Ride Control.
W kabinie znajdziemy nową kierownicę AMG Performance obszyta czarną skóra i Alcantarą. Nie brakuje licznych elementów z włókna węglowego i czerwonych szwów na fotelach, które mogą być pokryte skórą Nappa.
Mercedes-AMG CLE53 zadebiutuje w salonach w przyszłym roku.
Zdjęcia: Mercedes