Mercedes-AMG CLA 45 S | Przewodnik zakupu używanych PH

2 lat temu

Kluczowe kwestie

Dostępny za 47 000 GBP 2,0-litrowy rzędowy czterocylindrowy silnik benzynowy twin-scroll z turbodoładowaniem, napęd na wszystkie koła Najmocniejszy czterocylindrowy silnik na świecie Bogate wyposażenie, przyzwoity bagażnik, charakterystyczna stylistyka Stworzony, by wytrzymać bestię i regulowany Bez żadnych okazji

Podoba ci się myśl, iż możesz powiedzieć kolegom, iż twój samochód ma najmocniejszy czterocylindrowy silnik na świecie? Następnie weź głęboki oddech, nie tylko ze względu na pieniądze potrzebne na zakup tego samochodu, ale także na długość jego nazwy. Mówimy o czterodrzwiowej limuzynie Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ lub coupe, jak lubił to czasem nazywać Mercedes. Oczywiście, jeżeli masz nieodpowiednich kumpli, jeden z nich może zepsuć ci dzień, rzucając na stół kluczyki do Mercedesa-AMG A 45 S 4MATIC+. Ten sam silnik, inny kształt nadwozia.

Oparty na trzeciej generacji Klasy A W176, pierwszy A 45 AMG z 2013 roku natychmiast trafił na pierwsze strony gazet ze względu na szalone dane dotyczące mocy. Mercedes-AMG musiał ostro wkroczyć z A 45 i CLA 45, ponieważ nie mogli zrobić wielkiego wejścia na szalenie konkurencyjny rynek hot hatchy (i mniej konkurencyjnych czterodrzwiowych hot sedanów) z czymś zachwaszczonym. Pierwsza 2-litrowa, całkowicie aluminiowa turbosprężarka M133 o pojemności 4 litrów była odpowiednio dobitna. Jego moc wyjściowa 355 KM pozwoliła hatchbackowi A i CLA coupe/limuzyna osiągnąć taką samą moc 187,5 KM na litr, co Bugatti Chiron. Dla porównania, czterocylindrowy silnik 2.0 turbo we współczesnym Volkswagenie Mk7 Golf GTI generował 227 KM i 258 funtów na stopę.

Więcej pocierania nosa było w menu Volkswagena i każdego innego producenta hot hatchy, kiedy w połowie 2015 roku po liftingu, numery 45 wzrosły do ​​375 KM i 350 funtów na stopę. Wzrost mocy – odpowiedź „wszystko, co możesz zrobić” na apel Audi wypuszczono w tym roku 362-konny RS3 – plus pewne zmiany przełożeń i dodanie nowych trybów jazdy, co zmniejszyło czas 0-100 km/h 45 z 4,5 do 4,2 sekundy.

Można by pomyśleć, iż jest to wystarczająco imponujące jak na 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik, ale AMG jeszcze się nie skończyło. W modelu C118 drugiej generacji z 2019 r., zaprezentowanym na Goodwood Festival of Speed ​​2019, zastosowano nowy 2,0-litrowy silnik M139, który został obrócony o 180 stopni, umieszczając turbosprężarkę raczej za niż przed główną jednostką silnikową, aby umożliwić najbardziej wydajna aerodynamicznie konstrukcja przedniej części nadwozia. Tak wyposażony nowy CLA 45 S wytwarzał 415 KM i 369 funtów. S była jedyną specyfikacją dostępną w Wielkiej Brytanii. Właśnie temu samochodowi przyglądamy się w tym przewodniku. Dla informacji, silniki gen-dwójki inne niż S sprzedawane na innych rynkach miały moc 382 KM/354 funtów na stopę, więc była to wygrana dla Wielkiej Brytanii, chociaż było żądło w ogon, jeżeli chodzi o cenę naklejek, którą dostaniemy do za minutę.

W tym czasie (połowa 2019 r.) Mercedes ogłosił wersję CLA 45 S X118 Shooting Brake, prezentując ją na pokazie w Genewie 2019 w sprzedaży w Wielkiej Brytanii począwszy od 2020 r. Podobnie jak sedan, był szybki i łatwy w prowadzeniu, pukanie od biegu 0-62 mil na godzinę w te same 4,0 sekundy i 0-60 mil na godzinę w 3,7 sekundy. To było mniej czasu niż AMG C63 lub RS4 Avant, które potrzebowały, aby osiągnąć te same wyczyny, ale zwartość kombi CLA 45 S ograniczyła jego użyteczność jako nośnika ładunku, osłabiając jego atrakcyjność, podobnie jak jego cena prawie 60 000 funtów przed dodatkami. Podstawowy CLA 45 S kosztował kilka funtów ponad 52 000 funtów.

Dostępna była wersja S Plus z unikalnymi dla modelu 19-calowymi kołami ze skrzyżowanymi ramionami, bardziej aerodynamiczna, w tym kanistry i spojler na klapę bagażnika, adaptacyjne reflektory LED, masaż siedzeń, 12-głośnikowy system audio Burmester, rozpoznawanie znaków drogowych i ostrzeganie o martwym polu. Ten model S Plus został wyceniony na nieco ponad 58 000 funtów.

Oprócz oczywistych cech fizycznych, było kilka drobnych różnic między CLA 45 a A 45. Miały ten sam rozstaw osi, ale CLA miał szerszy rozstaw kół z przodu iz tyłu niż właz. Był też nieznacznie niższy (5 mm) i nieco dłuższy (prawie 25 cm). To dodatkowe nadwozie sprawiło, iż był zauważalnie cięższy niż A 45 (1675 kg w porównaniu z 1635 kg lub 1705 kg w przypadku Shooting Brake). CLA miał również nieco szersze opony (255) na 9,0-calowych kołach niż 245 A na 8,5-calowych kołach, ale układ napędowy i kabina były takie same w obu samochodach. Bagażnik CLA był większy i wynosił 470 litrów w porównaniu do 455 litrów w wersji hatchback, ale oczywiście nie można było znacząco zwiększyć przestrzeni bagażowej CLA, opuszczając tylne siedzenia, tak jak w klapie.

Znakomita 8-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia AMG SpeedShift DCT w CLA 45 S oraz stały napęd na wszystkie koła 4MATIC – z rozdziałem momentu obrotowego między tylne koła za pośrednictwem nowej tylnej osi Torque Control, która przenosi elektronicznie sterowane pakiety sprzęgieł do mechanizmu różnicowego – dał mu palący potencjał startowy, przyczepność przypominającą szpony na zakrętach i dryfowanie na żądanie.

SPECYFIKACJA | MERCEDES-AMG CLA 45 S/S PLUS 4MATIC (od 2019 r.)

Silnik: 1991 cm3, rzędowy, czterocylindrowy, 16-woltowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem typu twin-scroll
Przenoszenie: 8-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna, napęd na wszystkie koła
Moc (KM): 415 przy 6750 obr./min
Moment obrotowy (funt-stopa): 369 przy 5000-5250 obr./min
0-62 mil na godzinę (s): 4.0
Prędkość maksymalna (mph): 168 (ograniczona)
Waga (kg): 1675
MPG (oficjalne połączone): 34,9
CO2 (g/km): 186
Koła (w): 19
Opony: 255/35
Na wyprzedaży: 2019 – wł
Cena nowego: 52 000 £ (S), 58 000 £ (S Plus)
Cena teraz: od 47 000 funtów

Uwaga dla odniesienia: dane dotyczące masy i mocy samochodu są trudne do ustalenia z absolutną pewnością. Aby zachować spójność, używamy tego samego źródła dla wszystkich naszych przewodników. Mamy nadzieję, iż dane, których używamy, są częściej poprawne niż błędne. Naszą radą jest traktowanie go jako względnego, a nie ostatecznego.

SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW

Pomysł czterolitrowego silnika 2,0 o mocy ponad 400 KM jeszcze niedawno wydawałby się szalony, ale M139 urzeczywistnił tę szaloną koncepcję w 2019 roku. AMG nie był typem sprzętu, który narażałby na szwank dziesięciolecia wiarygodności inżynierów, więc CLA Silnik 45 S został zbudowany z myślą o ciężkiej eksploatacji dzięki lepszemu chłodzeniu zarówno silnika, jak i turbosprężarki, dzięki systemowi kanałów nad silnikiem, łożyskom wałeczkowym dużej turbiny typu twin-scroll, wysokiej klasy przekładni zaworowej i elementom wtrysku oraz misce olejowej z przegrodami. Każdy silnik miał plakietkę z nazwiskiem inżyniera AMG, który wstałby przed dziobem, gdyby coś poszło nie tak.

M139 różnił się od poprzednich jednostek M133 o mocy 350 KM i 375 KM, nie tylko pod względem dodatkowej mocy i momentu obrotowego, ale także pod względem tego, gdzie znajdował się maksymalny moment obrotowy. Podczas gdy M133 osiągały maksymalny moment obrotowy 332 i 350 funtów na stopę w zakresie prawie 3000 obr./min od 2250 do 5000 obr./min, 415-konny M139 369 funtów na stopę pojawiał się dopiero przy 5000 obr./min, a linia hamowni zaczęła opadać w dół 250 obr./min później. Silnik M139L z 2023 r. pozostało bardziej ekstremalny, a jego maksymalny moment obrotowy w zakresie 250 obr./min rozpoczyna się teraz dopiero przy 5250 obr./min, mimo iż jego moc i moment obrotowy nie zostały zwiększone.

Przy maksymalnej mocy osiąganej przy 6750 obr./min w CLA 45 S można spojrzeć na liczby i dojść do wniosku, iż było to beznadziejnie trudne, ale oznaczałoby to zapomnienie o tym, ile masz wolnego miejsca w samochodzie o mocy ponad 400 KM. Czasy opóźnienia powodowanego przez duże turbosprężarki – choćby takie jak te, które mogą dmuchnąć z prędkością większą niż dwa bary – już dawno minęły. Przy niższych prędkościach obrotowych silnika było więcej niż wystarczająco.

Jednak lubił się obracać. Poczwórne rury wydechowe odróżniały go od CLA 35 z podwójną rurą wydechową, chociaż w rzeczywistości była tylko jedna główna rura biegnąca po każdej stronie 45, tak jak w 35. Nie wszyscy chcieli, aby ich samochód robił mnóstwo trzasków, trzasków i trzasków odgłosy, ale gdybyś był tą osobą, CLA 45 S byłby z ciebie dumny, serwując hałaśliwą symfonię mechanicznego zamieszania, gdy skrzynia biegów pracowała, a zawory wydechowe były otwarte.

Audi RS3 było prawdopodobnie bardziej charakterystyczne niż AMG dzięki dodatkowemu cylindrowi, ale jak na samochód czterocylindrowy, Merc nie brakowało dramatu dźwiękowego. Nie miał też miękkiego ogranicznika, więc można go było obrócić do czerwonej linii, nie ruszając się nigdzie. To powiedziawszy, nowe przepisy dotyczące hałasu sprawiły, iż S jest cichszy niż stary model sprzed 2019 roku. jeżeli chciałeś obudzić więcej osób, wydech AMG Performance był drogi na liście opcji.

Zużycie paliwa w okolicach trzydziestki nie było trudne do osiągnięcia, gdyby nie pokusa, by wszędzie go zrównać z ziemią – ale to było duże „jeśli” w tym samochodzie. choćby w trybie automatycznym przyspieszenie przy nagłym wciśnięciu pełnego gazu było natychmiastowe i uzależniające. Gdyby tego było mało, przeflashowanie ECU Stage 1 za około 800 funtów zwiększyłoby moc do prawie 490 KM, a moment obrotowy do 485 funtów na stopę.

Wystąpiło kilka problemów z turbosprężarką, wtryskiwaczami, zużyciem oleju silnikowego i skrzyniami biegów we wczesnych silnikach pierwszej generacji A/CLA 45. Brak zaworu przeciwprzepięciowego w turbosprężarce wymusił ujście nadciśnienia przez wirnik, powodując przedwczesne zużycie, i konieczne było wycofanie zespołów przekładni DCT, w których spawany szew mógł pęknąć, powodując utratę napędu. Około pół tuzina wyprodukowanych w 2019 r. modeli 45. generacji w specyfikacji amerykańskiej miało problem z „niewłaściwymi” świecami zapłonowymi, które pękały i wpadały do ​​komory spalania, ale o ile nam wiadomo, historia niezawodności mechanicznej była bezproblemowa w przypadku CLA 45 S. właściciele.

Rozbite samochody mogą stać się podatne na problemy elektryczne, których naprawa byłaby kosztowna, więc sprawdzenie OBD każdego samochodu, o którym myślisz o zakupie, byłoby zdrowym rozsądkiem. Standardowe roczne usługi „A” świadczone przez uznaną niezależną firmę powinny kosztować mniej niż 250 GBP, a usługi „B” kilka więcej niż 300 GBP. Za plan ServiceCare obejmujący dwie usługi plus jeden MOT ServiceCare zapłaciłbyś oficjalnej sieci dealerskiej MB AMG 112 funtów miesięcznie lub 168 funtów miesięcznie za pakiet trzech usług / dwóch przeglądów technicznych.

PODWOZIE

W dziale podwozia nie ma na co narzekać. Trzy trybowe amortyzatory adaptacyjne były standardem w brytyjskich modelach S, wraz z uroczym wspornikiem kolumny AMG między przednimi kolumnami amortyzatorów (tylko jednym z wielu wsporników) oraz, uzupełniając mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z przodu CLA 45, tylną kontrolę momentu obrotowego oś. Dodatkowa waga, jaką ten zestaw umieścił z tyłu samochodu, mogła brzmieć źle, dopóki nie przejechałeś 45 i nie zdałeś sobie sprawy, iż zwiększyło to wrażenie, iż jest napędzany z tyłu.

Do 50 procent mocy można było przesłać na tylne koła, z czego do 100 procent można było skierować na dowolne koło przy włączonym trybie Drift. Następnie, aby zaimponować przyjaciołom i zmylić wrogów, po prostu wcisnąłeś pedał gazu na wjeździe do zakrętu i, no cóż, dryfowałeś. Ilość i spryt sztuczek kontroli trakcji dała ci dużą poduszkę bezpieczeństwa.

W trybie Komfort jakość jazdy była twarda, ale daleka od surowości. Obrócenie pokrętła trybu jazdy na kierownicy w tryb ręczny Sport lub Sport+ włączyło tryb ręczny i otworzyło drogę do zabawy. Kierownica była ostra, spiczasta i dobrze przemyślana, a podparta dużą przyczepnością. Wydawało się, iż jest idealnie przygotowany do dróg w Wielkiej Brytanii.

Sześciotłoczkowe tarcze 360 ​​mm z przodu i 330 mm z tyłu zapewniły CLA 45 S odległość hamowania poniżej 50 metrów przy 70 mil na godzinę, co było imponujące. Hałas opon był obecny przez większość czasu, ale jeżeli jechałeś nim prawidłowo, hałas opon byłby gorszy od hałasu mechanicznego.

WNĘTRZE

Wnętrze CLA nie było dziełem nieśmiałego projektanta. Niektórzy uważali, iż na rynku są lepiej zbudowani rywale, ale wpływ AMG wprowadził do kabiny więcej prawdziwego metalu, co dodało poczucia jakości. Samochody z grubsza używane mogą skończyć z niechlujnymi podparciami siedzeń.

Szerokoekranowa wersja systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) CLA obejmowała sterowanie gestami i asystenta głosowego „Hej Mercedes”. Nawigacja satelitarna Augmented Reality wyświetla wideo w czasie rzeczywistym obok normalnej grafiki mapy, dzięki czemu prawie niemożliwe jest przegapienie skrętu. Był też zegar Drag Race, a także funkcje telemetrii i tempa toru wyścigowego dla shenaniganów na torze wyścigowym, jeżeli znalazłeś się w pobliżu jednego z torów osadzonych na dysku twardym. jeżeli nie było go na standardowej liście, możesz równie dobrze być w stanie go zaimportować.

Do tego pełnokolorowy wyświetlacz head-up, adaptacyjny tempomat oraz aktywne wspomaganie kierowania i hamowania. Aby wyłączyć niektóre z potencjalnie irytujących funkcji bezpieczeństwa, takich jak utrzymywanie pasa ruchu, trzeba było trochę klikać gładzikiem i przeglądać poziomy menu, ale ogólnie środowisko kabiny CLA było przyjemnie i stylowo funkcjonalne z wystarczającą ilością fizycznych guzków pod ręką aby zadowolić większość użytkowników.

Nic dziwnego, iż przestrzeń pasażerska w zaokrąglonym nadwoziu CLA 45 S nie była tak obszerna jak w zwykłym A 45, zwłaszcza z tyłu, gdzie przestrzeń na nogi była ograniczona zarówno wzdłużnie przez doskonałe (jeśli siedziało się z przodu) sportowe fotele z przodu, jak i z boku dzięki zabierających przestrzeń uchwytów drzwiowych. Dostępny był panoramiczny szyberdach, który pomagał zmniejszyć lekkie uczucie klaustrofobii, którego mogą doświadczać niektórzy pasażerowie. Bagażnik o pojemności 460 litrów mieścił sporo, ale otwór do załadunku rzeczy nie był masywny ani szczególnie dobrze ukształtowany.

Wycofania przeprowadzono w gamie CLA (nie tylko 45), aby naprawić wadliwe poduszki powietrzne i systemy klimatyzacji oraz grzechotanie mechanizmów pasów bezpieczeństwa. Nie było jednak wezwania do usterki oświetlenia wnętrza, która pojawiła się, gdy niektóre CLA były w ruchu. W co najmniej jednym przypadku rozwiązanie tego problemu wymagało dość poważnego usunięcia okablowania deski rozdzielczej, drzwi i pod siedzeniem.

NADWOZIE

Kształt „myszy komputerowej” CLA nadał mu wygląd mini-CLS, który albo się kocha, albo nienawidzi. Spalony przedni otwór wentylacyjny był prawdziwy, ale bliższy nie. Żaden z tylnych „otworów wentylacyjnych” nie robił nic poza wyglądem wentylowanym.

Ochrona przed rdzą zawsze była doskonała w tych AMG 45, ale czarna farba na alufelgach S nie była tak dobrze odporna na uderzenia kamieni. Standardowe (tj. bezpłatne) kolory farb były jednolicie białe i, co dziwne, żółte. Inne, w tym metaliczna biel, kosztowały 600 funtów więcej lub ponad 2000 funtów więcej, jeżeli wybrałeś wykończenie „designo”, takie jak Mountain Grey Magno. To jest Magno, a nie Mango.

WERDYKT PH

CLA 45 S dostarczył bogatej uczty prędkości, talentu i zaangażowania kierowcy. Niektórzy mogą powiedzieć, iż ma bardziej dojrzały wygląd niż luk A45 S i nie zgodzilibyśmy się z tym, ale to nie znaczy, iż jest nudny. Daleko stąd. W kolorach takich jak matowa szarość wygląda niesamowicie. Silnik spełnia wizualną obietnicę, aw trybie wyścigowym nigdy nie przestanie Cię chichotać. To także mocny samochód, a dzięki pochodzeniu AMG wydaje się być trwały. Wrażenie to znajduje odzwierciedlenie w wysokich cenach używanych.

301-konny CLA 35 był dobrą kopią CLA 45 za dużo mniej pieniędzy, ale miał ponad 100 KM mniej mocy i jedną zębatkę w skrzyni biegów. Realistycznie, gdybyś szukał używanego AMG CLA o dużej mocy, z pewnością zawsze chciałbyś mieć pełnotłustą wersję, ale w takim przypadku musisz też być gotowy na wydanie o wiele więcej pieniędzy za ten przywilej – przynajmniej 10 000 funtów więcej za 45 niż 35, jak za podobne, w zależności od wieku i przebiegu.

Na szczycie używanego drzewa CLA 45 możesz zostać poproszony o kwotę od 60 000 do 65 000 GBP, zgodnie z tym mniej niż 1000 mil 2023, ale dobrą wiadomością (w pewnym sensie) jest to, iż możesz dołączyć do bractwa CLA 45 S o mocy 415 KM za około 47 tys. Oto 54 000 mil Plus z 2019 r. Za 47 490 GBP. Wciąż dużo, ale to wciąż nowy samochód i jak mówimy, okazuje się być bardzo odporny na amortyzację.

W rzeczywistości mógłbyś spaść poniżej 45 000 funtów, gdybyś był przygotowany na przyjęcie uszkodzonego / naprawionego samochodu, takiego jak ten 2020 S Plus Shooting Brake za 44 995 funtów. W chwili pisania tego tekstu był to nie tylko najtańszy CLA 45 S w Wielkiej Brytanii, ale także jedyny CLA 45 S Shooting Brake w całej Wielkiej Brytanii. Rzadkie bestie.

Nawiguj w lewoNawiguj w prawo

1 / 10

Idź do oryginalnego materiału