Mikołaj Duh-Imbor z salonu Harley-Davidson w Gdańsku został zwycięzcą konkursu Technician of the Year w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) organizowanego przez Harley-Davidson. Jest to coroczny konkurs organizowany dla mechaników pracujących w serwisach salonów dealerskich tej legendarnej motocyklowej marki.
Konkurs miał 5 etapów na przestrzeni roku – od quizów sprawdzających wiedzę, opowiedzenia na wideo o implementacji standardów H-D przy współpracy działu serwisu z pozostałymi działami, po zadania w wirtualnym symulatorze i finał na żywo w centrum Harley-Davidson University w Bonn. W rywalizacji wzięli udział mechanicy z całego regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) – konkurs był otwarty dla chętnych, niezależnie od już zdobytego przez nich wykształcenia na HDU. Do ścisłego finału zakwalifikowało się 5-ciu techników, po jednej osobie z UK, Francji, Hiszpanii, Norwegii i Polski.
Reprezentantem naszego kraju był Mikołaj Duh-Imbor. Jego wyjątkowe umiejętności, wiedza techniczna i zaangażowanie w dostarczanie usług na najwyższym poziomie przyniosły mu to prestiżowe wyróżnienie, prezentujące ducha doskonałości, który definiuje globalną sieć dealerską Harley-Davidson.
Konkurs Technician of the Year wyróżnia najlepszych z najlepszych spośród techników szkolonych w ramach fabrycznego programu Harley-Davidson University, którzy odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu, iż motocykle klientów H-D będą jeździć jak marzenie. Przez kilka miesięcy uczestnicy konkursu stawiali czoła rygorystycznym wyzwaniom mającym na celu sprawdzenie ich wiedzy technicznej, umiejętności diagnostycznych i zaangażowania w zadowolenie klienta.
Pan Mikołaj wyróżniał się nie tylko niezrównaną biegłością mechaniczną, ale także pasją do marki Harley-Davidson i chęcią do zapewniania motocyklistom wyjątkowych doświadczeń. Pracując w salonie Harley-Davidson w Gdańsku, Mikołaj stał się zaufaną postacią lokalnej społeczności motocyklowej i inspiracją dla swoich kolegów w całym regionie EMEA.
W finale konkursu, oprócz rozwikłania skomplikowanych problemów technicznych (diagnostyka i naprawy mechaniczne), największym wyzwaniem była ilość zadań, która z założenia była niemożliwa do wykonania w założonym czasie, aby również sprawdzić organizację pracy i umiejętność takiego priorytetowania zadań, żeby je jak najlepiej ukończyć. Polak, jako jedyny, ukończył zadania przed czasem.
„Technicy tacy jak Mikołaj są kręgosłupem naszej marki” — powiedział Kolja Rebstock, wiceprezes regionalny Harley-Davidson na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. „Jego wybitne osiągnięcie odzwierciedla niesamowity talent, poświęcenie i wiedzę specjalistyczną w naszej sieci dealerskiej. Zwycięstwo Mikołaja jest dowodem wyjątkowej obsługi, jakiej oczekują posiadacze motocykli Harley-Davidson”.
Skąd pomysł na Twój udział w konkursie?
Pracuję w Harley-Davidson Gdańsk od 7 lat, praktycznie co roku jeżdżę na zagraniczne szkolenia do centrum szkoleniowego Harley-Davidson University dla mechaników. Osiągnąłem poziom Master Technician, najwyższy w hierarchii zawodowej. Kiedy zobaczyłem na platformie szkoleniowej, iż rusza taki konkurs, było to dla mnie naturalne kolejne wyzwanie i okazja do sprawdzenia swojej wiedzy i doświadczenia.
Jaka była Twoja reakcja na wygraną?
Powiem szczerze, zakręciła mi się niejedna łezka w oku. Tę nagrodę traktuję bardzo osobiście, bo jest efektem wielu lat ciężkiej pracy, edukacji i ciągłego dążenia do bycia jak najlepszym. To że, podczas finału konkursu obserwował nas Dyrektor Harley-Davidson na region EMEA i z jego rąk otrzymałem trofeum jeszcze bardziej dodaje wyjątkowości całemu wydarzeniu.
Jak oceniasz motocykle z którymi na co dzień pracujesz?
Szczerze uważam, iż motocykle Harley-Davidson są wyjątkowe. Żeby tak samo uważali ich właściciele, żeby mogły być dla nich spełnieniem marzeń, a nie tylko pojazdami, muszą być utrzymane w idealnym stanie technicznym. Tutaj jest rola serwisu, bo nie chodzi o to, żeby tylko sprzedać motocykl, ale o to, żeby właściciel chciał na niego wsiadać, chciał na nim jeździć, żeby mógł się na nim czuć wyjątkowo, cieszyć się jazdą i żeby nie musiał zastanawiać się czy wszystko w nim jest sprawne, a w razie awarii, czy warto zaufać autoryzowanemu serwisowi. Od zawsze moim celem było, żeby wykonywać moją pracę tak, aby móc być z niej dumnym i dołożyć w ten sposób swoją cegiełkę do podtrzymania legendy H-D. Ogromne zaufanie, jakim obdarzają mnie nasi klienci powierzając mi swoje “oczka w głowie” jest dla mnie dowodem na to, iż idę w dobrym kierunku i setki godzin poświęcone na szkolenia i poszerzanie swojej wiedzy nie idą na marne.
Jako salon Harley-Davidson Gdańsk jesteśmy dumni ze zwycięstwa naszego kolegi Mikołaja – mówi Mariusz Zięba, szef salonu Harley-Davidson Gdańsk. Od samego początku rywalizacji mocno trzymaliśmy kciuki za jego wygraną. Na każdym kolejnym etapie rywalizacji wspieraliśmy Mikołaja w jego drodze do zwycięstwa. Marka Harley-Davidson daje niesamowite możliwości rozwoju osobistego swoim pracownikom. Rozbudowany system szkoleniowy w Harley-Davidson University jest jednym z najlepszych w branży. Pracownicy Harley-Davidson Gdańsk stale podnoszą swoje kwalifikacje uczestnicząc w profesjonalnych szkoleniach zarówno wyjazdowych jak i online. Inwestując w każdego pracownika poprawiamy jakość naszych usług co przekłada się na zadowolenie naszych klientów – podsumowuje.