Mazda MX-5 odświeżona. Ma m.in. nowe światła i multimedia

profiauto.pl 11 miesięcy temu

Mazda MX-5 jest jednym z najciekawszych roadsterów na rynku. Japończycy przeprowadzili jej kompleksowy lifting. Co dokładnie się zmieniło?

Nie ma drugiego takiego auta, jak Mazda MX-5

Przez ponad 30 lat rynkowej kariery japoński roadster zapracował na miano kultowego. Jego bezpośredni układ kierowniczy, lekkość konstrukcji i idealne wyważenie przekładają się na świetne wrażenia z jazdy. Obecna 4. już generacja dostępna jest w sprzedaży od 8 lat i w końcu przyszła pora na lifting.

Zacznijmy od wyglądu

Bo w gruncie rzeczy stylistyka zmieniła się najmniej. Nowa Mazda MX-5 może pochwalić się nowymi światłami LED z nową sygnaturą, które zintegrowano ze światłami do jazdy dziennej. Dyskretnie zmodyfikowano także lewą stronę grilla, by umieścić tak czujnik radaru tempomatu i funkcję hamownia awaryjnego. Tylne światła również zostały odświeżone – zyskały nową grafikę.

Mazda MX-5 po liftingu – wnętrze

Największą nowością, gdy zajrzymy do środka, jest nowy system multimediów. Ekran mierzy 8,8-cala i charakteryzuje się nowym interfejsem z rozbudowanymi funkcjami. Debiutuje również nowe bezramkowe lusterko wsteczne, czerwony przycisk SOS i porty USB-C.

Tradycyjnie, jak to ma miejsce w przypadku liftingu, odświeżono kolorystykę wnętrza. Do starszych modeli nawiązywać ma projekt brązowej tapicerki ze skórą Nappa, która koresponduje z beżowym dachem.

Mazda MX-5 została także usprawniona od mechanicznej strony

Inżynierowie przygotowali dla roadstera nowy asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który będzie dostępny w wersji z 6-biegową manualną przekładnią. Zapewnia on większą stabilność podczas dynamicznego przyspieszania. Poza tym poprawiono elektryczne wspomaganie kierownicy, dzięki czemu czucie auta jest bardziej naturalne. Na koniec dodano nowy tryb DSC-Track, który ogranicza wsparcie systemów wspomagających kierowcę.

W ofercie są dwa silniki, a jeden z nich ma teraz większą moc

Jednostka 1.5 generuje o 4 KM więcej niż dotychczas, czyli dokładnie 134 KM. Większy 2-litrowy motor oferuje bez zmian 184 KM, ale dzięki nowemu oprogramowaniu zapewnia lepszą reakcję na gaz.

Nowa Mazda MX-5 debiutuje na rodzimym japońskim rynku, ale efekty liftingu poznamy także w Europie, co jest bardzo dobrą wiadomością.

Zdjęcia: Mazda

Idź do oryginalnego materiału