Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV – szeregowa hybryda z silnikiem Wankla

1 rok temu

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, model hybrydowy typu plug-in, który wykorzystuje silnik Wankla jako generator napędu, zadebiutował właśnie podczas Salonu Motoryzacyjnego w Brukseli. Elektryczna Mazda MX-30, wprowadzona została do sprzedaży w 2020 r. To pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny marki z napędem akumulatorowym. Na wybranych rynkach pozaeuropejskich samochód ten dostępny jest także z silnikiem spalinowym z układem miękkiej hybrydy.

Szeregowa hybryda: Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV to szeregowa hybryda typu plug-in, która przez cały czas oferuje kierowcom te same wartości, co elektryczna Mazda MX-30. Jednocześnie zapewnia nowe sposoby wykorzystania samochodu, jako pojazdu z napędem elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym. Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV ma zasięg 85 km na w pełni naładowanym akumulatorze wysokonapięciowym. To wystarcza do codziennej jazdy, ale równocześnie oferuje możliwość wykorzystania generatora energii elektrycznej do jazdy na długich dystansach. Przez całą podróż pojazd jest napędzany silnikiem elektrycznym.

Silnik Wankla

Mazda zdecydowała się na zastosowanie silnika rotorowego do zasilania generatora. Wykorzystuje wyjątkową zdolność silnika Wankla do wytwarzania wymaganej mocy przy użyciu niewielkiej jednostki napędowej. Opracowany od podstaw silnik rotorowy 8C umieszczono pod maską obok generatora i silnika elektrycznego o dużej mocy. Ten kompaktowy, elektryczny zespół napędowy sparowano z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 17,8 kWh i 50-litrowym zbiornikiem benzyny. W ten sposób stworzono unikatowy, szeregowy układ hybrydowy typu plug-in o konkurencyjnym zasięgu.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV oferuje takie funkcje, jak możliwość ładowania 2- lub 3-fazowym prądem przemiennym (AC) i szybkiego ładowania prądem stałym (DC), gniazdo o mocy 1500 W. Samochód ma trzy tryby jazdy dostosowane do różnych sytuacji na drodze: Normal, EV i Charge. Ponadto, dzięki mocnemu silnikowi elektrycznemu o mocy 125 kW, zapewnia choćby nieco lepsze osiągi niż w pełni elektryczna Mazda MX-30.

Edition R

Model zaprezentowany podczas Salonu Motoryzacyjnego w Brukseli to Edition R –wersja, która będzie dostępna w gamie Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV. Projekt Edition R charakteryzuje się wykończeniem lakierem Maroon Rouge Metallic. To nawiązanie do barwy dachu pierwszego pojazdu osobowego Mazdy – R360 Coupe. To charakterystyczny dla Mazdy kolor dla zaakcentowania słupków i krawędzi dachu. Resztę nadwozia i wnętrze samochodu wykończono w kolorze czarnym. Edition R wyróżniają także elementy stylistyczne, takie jak emblemat w kształcie wirnika rotorowego (charakterystyczna figura trójkąta z lekko zaokrąglonymi bokami) wytłoczony w zagłówkach przednich foteli i zdobiący dywaniki podłogowe.

W Polsce od 16 stycznia

Dealerzy Mazdy w Polsce rozpoczynają przyjmowanie zamówień na MX-30 e-Skyactiv R-EV w poniedziałek, 16 stycznia. Ceny samochodu w bogato wyposażonej wersji Prime-Line zaczynają się od 161 100 zł. To identyczna cena, jak w porównywalnie wyposażonej Maździe MX-30 z napędem czysto elektrycznym. W skład standardowych elementów wyposażenia Mazdy MX-30 R-EV wchodzą m.in. reflektory LED, adaptacyjny tempomat, system nawigacji satelitarnej, czy aluminiowe felgi o średnicy 18 cali.

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału