Premiera najnowszego crossovera Maruti Suzuki India Limited, Fronx, jest tuż za rogiem. Jednak jeszcze przed oficjalnym debiutem do sieci wyciekły niektóre ważne specyfikacje samochodu. Arkusz specyfikacji nowego Fronxa ujawnia, iż samochód zapewni przebieg 21,5 kpl w manualnej skrzyni biegów i 20,01 kpl w automatycznej skrzyni biegów z 1,0-litrowym silnikiem turbo-benzynowym. Tymczasem zapewni przebieg 21,79 km/l w manualnej i 22,89 tys. w automatycznej skrzyni biegów z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra.
Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą, Maruti Suzuki Fronx będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi. Pierwszym będzie 1,0-litrowy silnik benzynowy Boosterjet, który powróci na rynek indyjski po wycofaniu go z Baleno RS. Będzie w stanie generować maksymalną moc 100,06 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 147,6 Nm. Ten silnik będzie oferowany z wyborem między 5-biegową manualną skrzynią biegów a 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Inną jednostką napędową oferowaną przez Maruti Suzuki dla Fronxa będzie wolnossący silnik serii K o pojemności 1,2 litra. Silnik ten będzie w stanie wytworzyć maksymalną moc 89,73 KM i maksymalny moment obrotowy 113 Nm. Maruti Suzuki będzie oferować wybór między 5-biegową manualną skrzynią biegów a 5-biegową przekładnią AMT z tym silnikiem.
Przeczytaj także: 10 samochodów DC Design i jak wyglądają w PRAWDZIWYM świecie: Maruti Swift do Mahindra XUV500
Pod względem wymiarów Frontx będzie miał 3995 mm długości, 1765 mm szerokości, 1550 mm wysokości i będzie miał rozstaw osi 2520 mm. Dodatkowo crossover będzie oferowany z prześwitem 190 mm. Fronx będzie miał także spory tylny bagażnik o pojemności 308 litrów, a jego zbiornik paliwa będzie miał pojemność 37 litrów.
Pod względem stylistyki, ambitny crossover indyjsko-japońskiego producenta samochodów ma znaczący wpływ na przód swojego starszego brata, średniej wielkości Grand Vitary. Jednak w rzeczywistości jest oparty na swoim bracie w wersji hatchback, platformie Baleno. Masywna osłona chłodnicy Fronxa jest otoczona długim chromowanym paskiem z przodu. Mówiąc o przodzie, ma dzieloną konfigurację reflektorów, w której zamiast konwencjonalnych reflektorów znajdują się diodowe światła do jazdy dziennej, które działają również jako kierunkowskazy, a oparte na reflektorach reflektory LED są umieszczone tam, gdzie byłyby światła przeciwmgielne.
Z boku crossover wyróżnia się wysoką linią dachu oraz grubymi okładzinami i srebrnymi dodatkami odpowiednio na błotnikach i drzwiach. Przechodząc do tyłu samochodu, posiada zestaw tylnych świateł LED, które są połączone długim paskiem diod LED. Tył jest tak samo wyprostowany, jak przód crossovera SUV.
Dwukolorowe wnętrze zupełnie nowego Fronxa ma wielofunkcyjną kierownicę, system informacyjno-rozrywkowy i zestaw wskaźników, które przypominają te z Baleno. Wraz z innymi udogodnieniami samochód otrzymuje wnętrze ze sztucznej skóry i bezprzewodową ładowarkę samochodową. 9,0-calowy swobodnie unoszący się system informacyjno-rozrywkowy SmartPlay ma funkcje łączności, w tym Apple CarPlay i Android Auto. Fronx ma również sześć poduszek powietrznych, zautomatyzowany system klimatyzacji i inne podobne funkcje do Baleno. W rzeczywistości większość funkcji Fronxa jest również dostępna w hatchbacku Baleno.
Przeczytaj także: Nadchodzące renderowanie Maruti Suzuki Vitara Brezza 2022