Marka Chery wjeżdża do Europy. Zaczyna od Polski

3 tygodni temu

Trudno uwierzyć, jak gwałtownie postępuje chińska ekspansja. W naszym kraju zadomowiło się już kilkunastu producentów z Państwa Środka. I to nie jest koniec, czego przykład stanowi marka Chery. Jej produkty trafią na polskie drogi już za kilka miesięcy. Czy osiągną sukces? Mają ku temu argumenty, ale łatwo nie będzie, bo konkurencja jest coraz mocniejsza.

Marka Chery nadjeżdża

Co ciekawe, Chery znajduje się w Polsce już od jakiegoś czasu, choć nie bezpośrednio. Pod skrzydłami tego koncernu są inne firmy, które zostały wprowadzone nieco wcześniej. Świetnym tego przykładem są Omoda i Jaecoo. Marka Chery będzie kolejnym graczem mającym szanse na zdobycie znaczących udziałów rynkowych.

Nie wszyscy wiedzą, iż to producent dysponujący 30-letnim doświadczeniem w tej branży. O jego potencjale świadczy sprzedaż w 2024 roku, która sięgnęła 2,6 miliona samochodów. Dzięki europejskim debiutom ma być jeszcze lepiej.

Warto dodać, iż to chiński lider eksportu samochodów osobowych – i to przez ponad dwie dekady. Nie mówimy więc o nowicjuszu, tylko potężnym konglomeracie, który nie zamierza osiadać na laurach. Zarówno zachodnie, jak i azjatyckie firmy muszą się z tym liczyć.

Polska jako pierwsza

To ciekawe, iż marka Chery zaczyna podbój Europy od Polski, tym bardziej iż utworzyła centrum badawcze w Niemczech. Widocznie u nas widzi korzystne okoliczności, co jest oczywiście dobrą informacją dla klientów, którzy będą mieli większy wybór.

„Polska to dla nas najważniejszy rynek w Europie. Wybraliśmy go na nasz europejski debiut, ponieważ widzimy ogromny potencjał w tutejszych klientach i rosnącym zainteresowaniu nowoczesnymi, ekologicznymi SUV-ami. Chcemy zaoferować Polskim rodzinom samochody łączące nasze najnowsze innowacje, komfort i ekologię.” – stwierdził Binbao Hong, Brand Manager CHERY.

Chery Tiggo 8

Za rozwój sieci salonów i serwisów będzie odpowiadać Omoda Auto Poland, co pozwolili na wykorzystanie już zdobytego doświadczenia do przeprowadzenia niezbędnych procesów dystrybucyjnych i sprzedażowych.

Wśród najbardziej istotnych informacji w przypadku nowych producentów zawsze są kwestie związane z infrastrukturą. Marka Chery zdaje sobie z tego sprawę, dlatego oprócz podstawowych obiektów, ma na terenie Polski swój własny magazyn części zamiennych. Dzięki temu, naprawy i wymiany mają odbywać się w rozsądnym czasie.

Marka Chery z kilkoma modelami

Aby zwrócić uwagę, a następnie przekonać polskich klientów, konieczne będzie zaoferowanie produktów posiadających bardzo korzystny stosunek ceny do wyposażenia oraz jakości. Do tego, muszą być atrakcyjne, bo konkurencja ze Wschodu nie próżnuje.

Istotny wydaje się także wachlarz koncepcji napędowych. Marka Chery nie zamierza ulegać politycznym naciskom i patrzy na potrzeby lokalnych nabywców, dlatego zamierza oferować różne warianty silnikowe. I jest to dobra strategia.

Początkowa gama oprze się na czterech modelach. ofertę otworzy Tiggo 4 wyposażony w napęd hybrydowy typu HEV (pełny, samoładujących). Nieco wyżej w ofercie będzie Tiggo 7, który dysponuje aż trzema rodzajami napędu: hybrydowym HEV, spalinowym i hybrydowym PHEV (plug-in).

Jednym z największych aut w ofercie będzie Tiggo 8. To SUV, który doczeka się wersji spalinowej i typu plug-in. Z kolei na szczycie znajdzie się Tiggo 9 – wyłącznie jako hybryda PHEV. Krótko mówiąc, zapowiada się dobrze.

Idź do oryginalnego materiału