Nie da się ukryć, iż wielu kierowców rezygnuje z korzystania z fabrycznej nawigacji i wybiera Mapy Google, dzięki połączenia telefonu z systemem multimediów. Aplikacja amerykańskiego giganta cieszy się dużą popularnością m.in. na szereg różnego rodzaju funkcji, które oferuje. Ma jednak pewne braki z punktu widzenia właścicieli aut elektrycznych. Nie jest w stanie wyświetlać poziomu naładowania akumulatora po dotarciu do wskazanego celu. Teraz jednak Anthony Phillips, menedżer produktu w Ford Motor Company, poinformował w portalu LinkedIn o tym, iż do elektrycznych samochodów amerykańskiego producenta wdrażane są ważne aktualizacje.Reklama
Elektryki Forda z nowymi funkcjami w Google Maps
Pierwsza i największa nowość dotyczy właśnie wyświetlania w Mapach Google szacowanego poziomu naładowania akumulatora. W efekcie po wybraniu docelowej lokalizacji w Mapach, kierowca otrzyma informację, ile energii zostanie w akumulatorze po dotarciu do wskazanej lokalizacji. Zmian jest więcej. Mapy Google w elektrykach Forda będą mogły wyświetlać również stacje ładowania, w tym Tesla Supercharger (w miejscach, gdzie jest adapter złącza dla elektryków innych marek). Ponadto wprowadzone aktualizacje pozwolą elektrykom Forda rozpocząć wstępne podgrzewanie akumulatora, jeżeli za cel w Mapach obierzemy stację szybkiego ładowania.
Jak skorzystać z nowych funkcji Google Maps w samochodach Forda?
Z nowych funkcji skorzystać będą mogli jednak tylko właściciele dwóch elektrycznych modeli Forda - Mustanga Mach-E oraz F-150 Lightning. Ponadto oba auta muszą być wyposażone w najnowszą aktualizację systemu Forda. Następnie należy pobrać na swój telefon najnowszą wersję Map Google i uruchomić ją w systemie Android Auto.
Kiedy wbudowane usługi Google w samochodach Forda?
Warto zaznaczyć, iż Ford i Google zapowiadały wprowadzenie tych zmian na początku roku. To jednak nie wszystko. Amerykański gigant technologiczny deklarował w styczniu, iż jeszcze w tym roku na rynku pojawią się samochody Forda z wbudowanymi usługami Google. Pierwszym seryjnie produkowanym autem z nowym systemem multimediów z wbudowanymi usługami Google, Ford Digital Experience, jest zmodernizowany amerykański Explorer (nie mylić z europejskim Explorerem) na rok modelowy 2025. Europejczycy prawdopodobnie będą jeszcze musieli trochę poczekać na wprowadzenie nowego systemu inforozrywki na Starym Kontynencie.
Oprócz amerykańskiej marki w 2024 roku system z wbudowanymi usługami Google miały planowo wprowadzić również Nissan i Lincoln. W autach obu producentów takie usługi można już znaleźć. Oprócz nich na liście marek, które oferują takie systemy, znajdują się Renault, Volvo, Polestar czy Cadillac.