MAN TGX PowerLion z silnikiem D30 zdobywa rekord wydajności

3 dni temu

MAN Truck & Bus wprowadza na rynek nową generację efektywności w transporcie dalekobieżnym dzięki układowi napędowemu D30 PowerLion w modelu MAN TGX. W ramach szeroko zakrojonej kampanii testowej z udziałem ekspertów z czołowych europejskich magazynów transportowych, nowe ciężarówki MAN PowerLion pokonały łącznie 33 500 kilometrów, co odpowiada niemal pełnemu obwodowi równika.

MAN TGX z nowym silnikiem D30

W niezależnym teście zużycia paliwa MAN TGX, wyposażony w całkowicie nowy silnik D30, zoptymalizowaną skrzynię biegów MAN TipMatic oraz ulepszenia aerodynamiczne, wykazał średnie oszczędności paliwa na poziomie około 5% w porównaniu z poprzednią wersją z silnikiem D26. Na tle konkurentów testowanych na identycznych trasach, modele MAN TGX o mocy 520 i 560 KM miały osiągnąć przewagę w zakresie efektywności sięgającą choćby 3,5 litra na 100 kilometrów.

Sercem nowego układu napędowego PowerLion jest nowy silnik MAN D30. Opracowany dzięki połączonej wiedzy i doświadczeniu Grupy TRATON, sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 13 litrów osiąga sprawność efektywności przekraczającą 50%. Zakres mocy od 380 do 560 KM (moment obrotowy od 2 100 do 2 800 Nm) sprawia, iż MAN D30 ma doskonale radzić sobie z każdym zadaniem transportowym.

Idź do oryginalnego materiału