Mały SUV z etykietą eko trafił do polskich cenników. W Dacii już wiedzą, iż to będzie trudny rywal

5 dni temu

Kompaktowe SUV-y dziś stały się preferowanym wyborem wielu rodzin. Najlepszą opcją dla tych dużych z ograniczonym budżetem był do niedawna Jogger. Dacia nie skąpi mu praktyczności, przy zachowaniu atrakcyjności ceny oferując przestrzeń dla siedmiu pasażerów. Teraz gdy do cenników francuskiego rywala trafił odświeżony model w tym samym segmencie, Dacia wie, iż zyskała poważnego konkurenta.

Mały hybrydowy SUV Citroena to najgroźniejszy rywal Joggera

Nowy Citroen C3 Aircross może prześcignąć bestseller Dacii. Model po zmianie pokoleniowej stanie się atrakcyjniejszą opcją na kompaktowego SUV-a dla wielu rodzin. Podobnie, jak Jogger może pomieścić choćby 7 pasażerów, przez cały czas pozostając przy tym praktycznym i wygodnym wyborem bez konieczności nadwyrężania budżetu. W segmencie pojazdów dla większych rodzin staje się bardzo groźnym rywalem, choć niejedynym w tym segmencie.

Obecny Citroen C3 Aircross to całkowicie nowy samochód. Teraz jest nie tylko gustowniejszy, ale i większy, co jest ważnym kryterium przy zakupie tego typu pojazdu. Dobrze wyposażony w konkurencyjnej cenie i w dwóch opcjach nadwozia do wyboru zaczyna się już od 112 300 zł w najlepszej hybrydowej wersji. Ta zyskuje na popularności dzięki wydajności i niższemu poziomowi emisji.

Producent deklaruje, iż C3 Aircorss MHEV zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 5,6 l/100 km. jeżeli chodzi o moc, to wypada lepiej od Joggera, oferując do dyspozycji 136 KM (230 Nm). Jogger w wersji z fabryczną instalacją LPG dysponuje mocą 100 KM i zużywa nieco ponad 6 litrów paliwa na 100 km. Model Dacii wygrywa pojemnością zbiornika o całe 6 litrów, ale rozpędza się jedynie do 175 km/h. Jego rywal, hybrydowy C3 osiąga prędkość maksymalną 192 km/h. Spójrzmy zatem na cennik i poziomy wyposażenia.

Citroen C3 Aircross 2025, foto: Anatol Gottfried @ Continental Productions

Plakietka eko to niejedyna korzyść z zakupu nowego Citroena C3 Aircross MHEV

Citroen C3 Aircross, ponieważ otrzymał technologię MHEV, jest uważany za samochód hybrydowy. Korzyści, jakie się z tym wiążą są ważne, ale dla wielu wyznacznikiem atrakcyjności jest głównie relacja ceny i oferowanego wyposażenia. Specjalny cennik z okazji premiery może pokonać ofertę Dacii na konkurencyjnym rynku siedmiomiejscowych pojazdów.

Francuski producent podzielił gamę nowego C3 Aircross na następujące poziomy wyposażenia: You, You + Pack Plus i Max. Oferowana wersja MHEV związana jest z dwoma ostatnimi poziomami wykończenia. Pierwszy z nich jest więcej niż dobrze wyposażony, bo na liście funkcjonalności znajdziemy m.in.:
– system nawigacji 3D,
– automatyczną klimatyzację,
– obręcze kół 17” SYLVANITE,
– gniazdo USB-C w ostatnim rzędzie siedzeń,
– kamerę cofania,
– centralnym ekran dotykowy o przekątnej 10,25’, bezprzewodowe Android Auto i CarPlay,
– ruchomą podłogę bagażnika,
– skórzaną kierownicę i fotele Citroen Advanced Comfort.

To potwierdza, iż nowy C3 Aircross pozostaje najpoważniejszym rywalem Joggera. Zmiana pokoleniowa modelu jest znacznie bliżej oczekiwań wielu, którzy nie chcą wydawać na rodzinny samochód wielkich pieniędzy. Zwłaszcza iż można go sobie sfinansować, korzystając z atrakcyjnej oferty Citroena niezależnie od tego, czy mamy swój własny biznes, czy nie.

Citroen C3 Aircross jest świetną opcją na niedrogi rodzinny samochód, źródło: materiały prasowe producenta
źródło: materiały prasowe producenta
Idź do oryginalnego materiału