Małopolska. Jest wykonawca węzła w Wieliczce koło Krakowa

1 dzień temu
  • 13 chętnych do budowy ronda w Wieliczce
  • Najtańsza i wybrana oferta wyniosła 53,08 mln zł
  • DK94 przebiegnie estakadą, a rondo pod nią udrożni ruch z obu kierunków

W postępowaniu oferty złożyło 13 podmiotów, konsorcjów i firm. Główny kryterium wyboru była cena (60%). 40% można było uzyskać przedłużając gwarancję na ekrany akustyczne, instalacje zasilające czy obiekty mostowe. Najtańsze okazało się konsorcjum firm TERS (lider) i INSTBUD, które wyceniło zadanie na 53,08 mln zł.

Lista oferentów zainteresowanych budową węzła w Wieliczce

Nazwa (firma) wykonawcy

Cena (mln zł)

konsorcjum firm TERS (lider) i INSTBUD

53,08

PRIMOST Południe

58,98

konsorcjum firm ZUE (lider) i Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego ENERGOPOL

61,95

Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie

68,75

Swietelsky Rail Polska

70,96

Mota-Engil Central Europe

72,91

Budimex

73,32

Mosty Łódź

73,47

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor

75,14

Nowak-Mosty

75,29

konsorcjum firm Warbud (lider) i Eurovia Polska

75,91

Strabag Infrastruktura Południe

78,41

PORR

80,41

Obwodnice, które GDDKiA otworzy w 2025 r.


Koniec korków na wjeździe do Wieliczki

Wielicki węzeł znajdzie się w miejscu skrzyżowania ul. Krakowskiej (DK94) z ul. Krakowską Boczną, tzw. łącznikiem z rondem Wieliczan. Na niej często tworzą się korki, przepustowość ogranicza m.in. sygnalizacja świetlna. Zostanie ona zlikwidowana, a obiekt udrożni ruch na DK94 i wjeździe do Wieliczki.

Łatwiejsze przejazdy między Krakowem, Bochnią i Tarnowem

Węzeł umożliwi bezpieczne włączanie się do ruchu kierowców jadących z Wieliczki w kierunku Krakowa i Bochni. Droga krajowa będzie poprowadzona estakadą liczącą 70 m, pod nią powstanie rondo. Z niego kierowcy wjadą na trasę w kierunku Krakowa lub Tarnowa, stanie się także zjazdem dla pojazdów jadących od strony Bochni. Z Krakowa wjazd do Wieliczki będzie się odbywał w dotychczasowy sposób, ul. Krakowską do ronda Wieliczan.

Trasą DK94 już w latach 2020–2021 przejeżdżało średnio 22 tys. pojazdów na dobę.

Współpraca GDDKiA z samorządami

Inwestycja jest realizowana w porozumieniu między GDDKiA, gminą Wieliczka oraz powiatem wielickim. Samorządy odpowiadały za dokumentację projektową i uzyskanie niezbędnych decyzji (o środowiskowych uwarunkowaniach i zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej), a także za wykup gruntów. Dyrekcja pokryje większość kosztów budowy węzła w Wieliczce na drodze krajowej nr 94.

Przeczytaj także: Lubuskie. Pierwszy kamień milowy ułożony. Bliżej budowy obwodnicy

Idź do oryginalnego materiału