- 13 chętnych do budowy ronda w Wieliczce
- Najtańsza i wybrana oferta wyniosła 53,08 mln zł
- DK94 przebiegnie estakadą, a rondo pod nią udrożni ruch z obu kierunków
W postępowaniu oferty złożyło 13 podmiotów, konsorcjów i firm. Główny kryterium wyboru była cena (60%). 40% można było uzyskać przedłużając gwarancję na ekrany akustyczne, instalacje zasilające czy obiekty mostowe. Najtańsze okazało się konsorcjum firm TERS (lider) i INSTBUD, które wyceniło zadanie na 53,08 mln zł.
Lista oferentów zainteresowanych budową węzła w Wieliczce
|
Nazwa (firma) wykonawcy |
Cena (mln zł) |
|
konsorcjum firm TERS (lider) i INSTBUD |
53,08 |
|
PRIMOST Południe |
58,98 |
|
konsorcjum firm ZUE (lider) i Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego ENERGOPOL |
61,95 |
|
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie |
68,75 |
|
Swietelsky Rail Polska |
70,96 |
|
Mota-Engil Central Europe |
72,91 |
|
Budimex |
73,32 |
|
Mosty Łódź |
73,47 |
|
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor |
75,14 |
|
Nowak-Mosty |
75,29 |
|
konsorcjum firm Warbud (lider) i Eurovia Polska |
75,91 |
|
Strabag Infrastruktura Południe |
78,41 |
|
PORR |
80,41 |
Koniec korków na wjeździe do Wieliczki
Wielicki węzeł znajdzie się w miejscu skrzyżowania ul. Krakowskiej (DK94) z ul. Krakowską Boczną, tzw. łącznikiem z rondem Wieliczan. Na niej często tworzą się korki, przepustowość ogranicza m.in. sygnalizacja świetlna. Zostanie ona zlikwidowana, a obiekt udrożni ruch na DK94 i wjeździe do Wieliczki.
Łatwiejsze przejazdy między Krakowem, Bochnią i Tarnowem
Węzeł umożliwi bezpieczne włączanie się do ruchu kierowców jadących z Wieliczki w kierunku Krakowa i Bochni. Droga krajowa będzie poprowadzona estakadą liczącą 70 m, pod nią powstanie rondo. Z niego kierowcy wjadą na trasę w kierunku Krakowa lub Tarnowa, stanie się także zjazdem dla pojazdów jadących od strony Bochni. Z Krakowa wjazd do Wieliczki będzie się odbywał w dotychczasowy sposób, ul. Krakowską do ronda Wieliczan.
Trasą DK94 już w latach 2020–2021 przejeżdżało średnio 22 tys. pojazdów na dobę.
Współpraca GDDKiA z samorządami
Inwestycja jest realizowana w porozumieniu między GDDKiA, gminą Wieliczka oraz powiatem wielickim. Samorządy odpowiadały za dokumentację projektową i uzyskanie niezbędnych decyzji (o środowiskowych uwarunkowaniach i zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej), a także za wykup gruntów. Dyrekcja pokryje większość kosztów budowy węzła w Wieliczce na drodze krajowej nr 94.
Przeczytaj także: Lubuskie. Pierwszy kamień milowy ułożony. Bliżej budowy obwodnicy