Luxeed R7 Max: 1600 km zasięgu, silniki Huawei i śmiesznie niska cena

1 godzina temu

Chiński rynek motoryzacyjny wygląda zupełnie inaczej niż ten europejski. W Państwie środka o serca 1,4 miliarda konsumentów rywalizują ze sobą setki producentów, a innowacyjność to przymiotnik towarzyszący większości propozycji. W Chinach zadebiutowały właśnie nowe Luxeed R7 Max RWD i Ultra AWD, samochody typu EREV sprzedawane przez Chery. Ich maksymalny zasięg wynosi zdumiewające 1609 kilometrów. Jak to osiągnięto?

Luxeed R7 to auto z naprawdę dużym zasięgiem

Miłośnicy motoryzacji znają prawdopodobnie terminologię związaną z różnymi rodzajami napędów stosowanych w samochodach. EREV jest jednak pojęciem stosunkowo nowym, a oznacza rodzaj auta, gdzie zasięg na silniku spalinowym wydłużany jest dodatkowo przez specjalny moduł „extendera”. Jednym słowem: pojazdy te łączą w sobie silniki spalinowe i elektryczne, celem maksymalizacji zasięgu. Takim autem jest długi na blisko 5 metrów (4956 mm) SUV Luxeed R7 i dzięki tej kombinacji legitymuje się podobno ponadprzeciętnym zasięgiem.

W Luxeed R7 mamy do czynienia z autem wyposażonym w 4-cylindrowy 1,5-litrowy silnik z turbo. W modelu Ultra AWD spomagają go dwa silniki elektryczne Huawei DriveONE. Silniki te generują moc 208 i 304 KM dla odpowiednio przedniej i tylnej osi. Samochód z tym napędem na jednym baku paliwa (67 litrów) i z akumulatorem 53,4 kWh ma oferować zasięg 1551 kilometrów. Drugi z modelu zajedzie jeszcze dalej. Sam silnik elektryczny pozwalać ma przejechać 331 KM.

Luxeed R7 Max RWD to propozycja z napędem na tylną oś (RWD), wyposażona w silnik o mocy 304 KM oraz akumulator 53,4 kWh. Jego przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę wynosi 7,4 sekundy. Wersja z napędem na cztery koła (AWD) rozpędza się do tej prędkości w 4,9 sekund. Na samym silniku elektrycznym zasięg wynosi 360 km według standardu CLTC (chiński odpowiednik WLTP).

Szybkie ładowanie, piękne wnętrze i całkiem zwinna konstrukcja

Producent pochwalił się, iż Luxeed R7 Ultra AWD pokonuje test łosia z prędkością 82,2 km/h. To przyzwoity wynik nie tylko jak na auto elektryczne. Obie wersje auta mają 12 radarów ultrasonicznych, 192-liniowy lidar dachowy, trzy radary i 11 kamer dbających o opcje autonomiczne i bezpieczeństwo kierowców.

Wewnątrz Luxeed R7 znajduje się platforma multimedialna Huawei HarmonyOS 4. Napędza ona oprogramowanie wyświetlane na 15,6-calowym ekranie centralnym i 12,3-calowym przed kierowcą. W samochodach znalazł się dach panoramiczny, wentylowane i podgrzewane siedzenia z masażami, 18-kierunkowa regulacja foteli, a choćby wysuwana podpórka pod nogi dla pasażera.

Ładowanie Luxeed R7 w wariantach Ultra AWD i Max RWD od 20 do 80 procent trwa zaledwie 15 minut.

Ceny? Jak przystało na chińskie auta, przyzwoite:

  • Luxeed R7 Max RWD – 299800 juanów (ok. 154 500 złotych)
  • Luxeed R7 Ultra AWD – 319800 juanów (ok. 164 800 złotych)
Nowy podatek od aut elektrycznych. Ważne moc i masa
HuaweiLuxeedsamochody elektrycznesamochody hybrydowesamochody spalinowe
Idź do oryginalnego materiału