Linia lotnicza rozpoczęła sprzedaż samochodów własnej marki. Planuje globalną ekspansję

4 godzin temu

Linia lotnicza JuneYao Air właśnie weszła na rynek z zupełnie nowym produktem. Jej elektryczny model auta nazywa się Air, ma 455 cm długości, aerodynamiczne nadwozie i niewygórowaną cenę. Być może zawita też do Europy.

JuneYao Air to chińska linia lotnicza, założona w 2005 roku i mająca flotę 102 samolotów, głównie Airbusów. Oprócz krajowych tras, obsługują one połączenia m.in. do Brukseli, Helsinek, Mediolanu czy Londynu.

Ponadto JuneYao Air dysponuje tanią linią lotniczą o nazwie 9 Air, latającą na trasach w Azji, i… wytwarza samochody. Do sektora motoryzacji wkroczyło ono w 2023 roku, kiedy kupiło podupadającą markę Yudo Motors.

Założona w 2015 roku, produkowała niewielkie crossovery na prąd, celujące w klientów poszukujących aut budżetowych. Co ciekawe, samochody tego wytwórcy można było kupić m.in. w Hiszpanii pod własną marką, we Włoszech jako EMC i w Grecji – jako Eurocar.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/rekordowy-udzial-chinskich-marek-samochodowych-w-polsce-ale-producenci-z-chin-dopiero-sie-rozkrecaja,aid,5183

Przejęcie producenta aut w 2023 r.

Sprzedaż Yudo utrzymywała się jednak na zbyt niskim poziomie, aby generować zyski. W związku z tym w 2022 roku ten producent samochodów stanął w obliczu upadku. Uchroniło go przed nim przejęcie przez JuneYao Air.

Następnie linie lotnicze w 2023 roku powołały do życia Juneyao Auto z zamiarem wytwarzania elektrycznych pojazdów, inspirowanych m.in. lotnictwem i przeznaczonych na globalne rynki.

JuneYao Auto Air to liftback w stylu Toyoty Prius. Tyle iż na prąd. fot. JuneYao Auto

Pierwszy model tego wytwórcy nosi nazwę Air. Początkowo oferowano go – jako JY Air – w Tajlandii, a ostatnio trafił on na rynek chiński.

Pierwszy model to elektryczny liftback

JuneYao Auto Air to elektryczny liftback mierzący 445 cm długości i dysponujący napędem na tylne koła. W podstawowej odmianie znajduje się przy nich silnik o mocy 200 KM, a w mocniejszej – 204 KM.

Prąd czerpie on z baterii LFP o pojemności, odpowiednio, 51,2 kWh oraz 64,1 kWh. W pierwszym przypadku moc ładowania wynosi 70 kW, a w drugim – 90 kW. Jest więc dość skromna.

Wnętrze Aira jest podobno inspirowane samolotową klasą biznes. Wygląda ono jednak typowo dla aktualnych produktów z Państwa Środka i ma m.in. dwa ekrany w kokpicie.

Wnętrze jest rzekomo zainspirowane lotniczą klasą biznes. fot. JuneYao Auto

JuneYao Auto zdaje sobie sprawę, iż ze względu na niezbyt wyśrubowane standardy ładowania pierwszy samochód tej marki nie ma wielkich szans na sukces w jego ojczyźnie. Dlatego cena Aira w Chinach jest raczej niewygórowana (ok. 76 tys. zł).

Sukcesu linie lotnicze upatrują jednak na innych rynkach. Po premierze w Tajlandii JuneYao Auto chce wejść do Uzbekistanu i bierze pod uwagę m.in. Europę.

1953

Idź do oryginalnego materiału