Zarówno Cadillac Escalade 2023, jak i Lincoln Navigator 2023 mają długą historię satysfakcjonujących kierowców luksusowych SUV-ów. Nawigator pojawił się w 1998 roku; Escalade, następny rok modelowy. Od tego czasu oba pełnowymiarowe samochody sportowo-użytkowe ewoluowały od swoich korzeni opartych na ciężarówkach, aby stać się pełnoprawnymi graczami w świecie luksusu, obsługującymi zarówno usługi malarskie, jak i celebrytów.
Który z nich oferuje najlepszą kombinację doskonałych funkcji, zaawansowanej technologii, układów napędowych i użytecznej przestrzeni? Czy to Escalade z ultrapanoramicznym systemem informacyjno-rozrywkowym? A może Navigator z eleganckimi motywami wnętrza?
Ostatecznie duet uzyskał bardzo zbliżone oceny TCC, ale jeden odjechał dzięki lepszym ocenom bezpieczeństwa i większej postawie. Oto jak Escalade i Navigator zestawiają się ze sobą.
Cadillac Escalade 2022
Cena i wyposażenie Escalade vs. Navigator
Base Navigator kosztuje około 80 000 USD
Podstawowy Escalade kosztuje około 2500 USD więcej
Najlepsze typy: Navigator Black Label, Escalade Sport lub Escalade-V
Którego Lincolna Navigatora powinienem kupić? Ile kosztuje w pełni załadowany Lincoln Navigator?
Za niecałe 80 tys Nawigator 2023 oferuje bogactwo luksusowych akcentów i wyposażenia. Jest wyposażony w skórzaną tapicerkę, bezkluczykowy rozruch, fotele kapitańskie w drugim rzędzie, elektrycznie sterowaną tylną klapę, 20-calowe felgi aluminiowe oraz 14-głośnikowy system informacyjno-rozrywkowy z 13,2-calowym ekranem dotykowym i Apple CarPlay/Android Auto. Opcje obejmują od 20-głośnikowego systemu dźwiękowego po Amazon Fire TV. Wydaj nieco ponad 91 000 USD, a model Reserve zyska 22-calowe koła, panoramiczny szyberdach, system kamer z widokiem na otoczenie oraz opcje 30-kierunkowych elektrycznie regulowanych przednich foteli i 28-głośnikowy dźwięk.
Nadal bierzemy wersje Black Label: za ponad 110 000 USD otwierają one motywy wnętrza, które obejmują niebiesko-białą dekorację Yacht Club, która jest fantastyczna zarówno w standardowym Navigatorze, jak i w Navigatorze L z długim rozstawem osi. Każdy Navigator jest dostępny z 4-letnią gwarancją na 50 000 mil, ale tylko ciężarówki Black Label otrzymują usługi parkingowego z bezpłatnymi myjniami samochodowymi.
Którego Cadillaca Escalade powinienem kupić? Ile kosztuje w pełni załadowany Cadillac Escalade?
The Eskalada 2023 niesie bazową cenę to kilka tysięcy więcej niż Navigator, na $82.690. w tej chwili Cadillac wymaga, aby kupujący zdecydowali się na trzyletnią usługę telematyczną OnStar, która kosztuje 1500 USD, niezależnie od tego, czy Escalade jest z napędem na tylne lub cztery koła, standardowym SUV-em, czy ESV z długim rozstawem osi.
Escalade z napędem na tył i standardowej długości jest wyposażony w elektrycznie sterowaną klapę tylną, 22-calowe koła, elektrycznie regulowane przednie fotele w 12 kierunkach, system audio AKG – ale siedzenia ze sztucznej skóry. Panoramiczny system informacyjno-rozrywkowy obejmuje bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay.
Escalade Sport za 97 615 USD wymaga nie tylko OnStar, ale także adaptacyjnego tempomatu Super Cruise o wartości 4000 USD. Zyskuje również panoramiczny szyberdach, adaptacyjne amortyzatory i skórzaną tapicerkę.
Inne wersje przekraczają 110 000 USD, ponieważ zyskują lepszą skórę, zawieszenie pneumatyczne i 30-głośnikowy system audio. Escalade-V zaczyna się od ponad 150 000 $ – ale obejmuje hamulce Brembo, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i wykończenie Zebra Wood.
Zaleta: Navigator kosztuje mniej i jest dostarczany z bezpłatną usługą parkingowego — ale Lincoln nie ma odpowiedzi na Escalade-V.
2023 Lincoln Navigator
2023 Lincoln Navigator
2023 Lincoln Navigator
2023 Lincoln Navigator
Projekt wnętrza i nadwozia Navigator kontra Escalade
Navigator wymachuje stylem Brat Pack
Dopasowany garnitur Escalade wygląda dobrze, choć ponuro
Oba mają wnętrza z biżuterią
Czy Lincoln Navigator to dobrze wyglądający SUV?
It”s stylowy pojazd iż maskuje nieco jego masy z losami jaskrawego metalicznego wykończenia. Navigator jest długi, wysoki i szeroki, ale w jakiś sposób projektanci nadali mu smuklejszy wygląd z mnóstwem gustownych dodatków — może zbyt wielu dodatków dla niektórych oczu. Zaczyna się od masywnej osłony chłodnicy z logo Lincolna, która łączy się z delikatnie zakrzywionymi błotnikami i przeszkloną kabiną, a następnie jedzie i jedzie, i jedzie, aż tylny koniec zostaje przykryty tylnymi światłami LED.
Jednak wygląd zewnętrzny nie dorównuje ekstrawertycznemu kokpitowi. Mieszanka nowoczesnej technologii i klasycznych elementów, kabina Navigator splata to wszystko ze skórą, drewnem i wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości. Ciepła i zachęcająca przestrzeń osiąga swój szczyt w wykończeniu Yacht Club Black Label, w którym niebiesko-biała skóra nadaje styl retro z rozmachem.
Czy Cadillac Escalade to dobrze wyglądający SUV?
Escalade ma obecność, bez wątpienia. Jego niestandardowy wygląd marszczy się i pochyla wokół konstrukcji linebackera. Jest bardziej gustowny niż w przeszłości, ale nie ma nic subtelnego w jego rozmiarze – ma ponad 212 cali długości w specyfikacji podstawowej, a edycja ESV zyskuje kolejne 15 cali całkowitej długości. Modele sportowe mają nieco mniej chromu, a Escalade-V mają więcej elementów wykończeniowych w kolorze nadwozia, co skupia uwagę na dużej osłonie chłodnicy i pionowych tylnych światłach.
Wnętrze Escalade wyróżnia się 38-calowym zakrzywionym ekranem informacyjno-rozrywkowym i wyświetlaczami; to połączenie 14,2-calowego cyfrowego zestawu wskaźników oraz 16,9-calowych i 7,2-calowych wyświetlaczy w desce rozdzielczej. Rozświetlają kokpit i dobrze komponują się z deską rozdzielczą dzięki błyszczącym drewnianym wykończeniom i miękkiej skórze, która otacza większą część kokpitu Escalade.
Zaleta: Nawigator jest bardziej efektowny.
Cadillac Escalade 2022
Cadillac Escalade 2022
Cadillac Escalade 2022
Cadillac Escalade 2022
Lincoln Navigator vs. Cadillac Escalade rozmiar, komfort i ładowność
Oba Escalade są większe od Navigatorów
Oba SUV-y oferują do ośmiu miejsc
Krzesła kapitańskie w drugim rzędzie są dostępne w obu wersjach
Jak duży jest Lincoln Navigator?
Wnętrze Navigatora jest bardzo rozległe i może pomieścić choćby osiem osób, z dużą ilością miejsca na bagaż, a wszystko to wykończone wysokiej jakości tapicerką ze skórzanych siedzeń — elektrycznie i chłodzone w pierwszym rzędzie, składane fotele kapitańskie w drugim rzędzie, elektrycznie składane kanapy w trzecim rzędzie. Lincoln oferuje również elektrycznie regulowane przednie fotele w 30 kierunkach w wersji Black Label. Wszyscy w pierwszych dwóch rzędach siedzeń mają do dyspozycji wyjątkową przestrzeń nad głową i na nogi, nie wspominając już o portach USB i uchwytach na kubki.
Środkowe siedzenia przesuwają się do przodu, aby uzyskać lepszy dostęp do trzeciego rzędu, który jest odpowiedni dla pasażerów średniej wielkości – choć niewygodnie jest wchodzić z tyłu. Złóż drugi i trzeci rząd, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową Navigatora z 20,9 stopy sześciennej do 103,3 stopy sześciennej w SUV-ie o standardowej długości; ta liczba wzrasta do 120,2 stóp sześciennych w Navigatorze L.
Jak duży jest Cadillac Escalade? Czy Navigator jest większy niż Escalade?
Zarówno Navigator, jak i Escalade zdobywają najwyższe oceny za przestronność wnętrza i użyteczność, ale Escalade sprawia, iż Navigator sapie i sapie, jeżeli chodzi o ogólną głośność.
Zaczyna się od obszernej przestrzeni wokół wygodnych, szerokich kubełkowych foteli z przodu, oddzielonych szeroką konsolą środkową. Escalade może być wyposażony w podgrzewane i chłodzone elektrycznie przednie fotele oraz kanapę lub fotele kubełkowe w drugim rzędzie. Większość pasażerów zmieści się na trzecim rzędzie kanapy Escalade lub Escalade ESV, ale wsiadanie do niej może być większym utrudnieniem niż w Navigatorze, po części dlatego, iż pasażerowie muszą wdrapać się głębiej z tyłu.
Dzięki wysoko zamontowanym elektrycznie sterowanym fotelom Escalade nie ma tak wysokiego sklepienia jak Lincoln, ale jego przestrzeń pasażerska i ładunkowa z łatwością wyprzedza Navigatora. Cadillac ma 25,5 stopy sześciennej przestrzeni ładunkowej za trzecim rzędem siedzeń w standardowym Escalade, która wznosi się do ponad 121 stóp sześciennych za przednimi siedzeniami; Wydania ESV osiągają 142,8 stóp sześciennych za pierwszym rzędem. Jest ogromny w środku – i dla naszych oczu trochę bardziej stonowany i trochę mniej bogaty w środku, pomimo ogromnego ekranu informacyjno-rozrywkowego.
Zaleta: Escalade ze względu na większą przestrzeń.
2023 Lincoln Navigator
Holowanie Navigator vs. Escalade, teren i osiągi
Turbodiesel Escalade drapie po głowie
Escalade-V to… nie
Navigator jest szybki i dobrze się nim steruje
Jak szybki jest Lincoln Navigator?
Navigator jest wyposażony w mocny 3,5-litrowy silnik V-6 twin-turbo o mocy 450 KM i momencie obrotowym 510 Nm. Napędza SUV-a strumieniem mocy, który przepływa przez pewną siebie, płynnie zmieniającą biegi 10-biegową automatyczną skrzynię biegów i tylne lub wszystkie cztery koła. Jest dobry na bieg z prędkością 0-60 mil na godzinę w mniej niż siedem sekund i trzycyfrowe prędkości maksymalne – ale waży około 5500 funtów, minimum, więc cała ta moc jest nieco wyciszona.
Czy Lincoln Navigator ma napęd na 4 koła?
Dostępny układ napędu na cztery koła jest wyposażony w tryby jazdy, które zmieniają przyczepność i kontrolę stabilności, aby uzyskać lepszą moc przez błoto, deszcz ze śniegiem, piasek i tym podobne. Najwyżej oceniane holowanie kosztuje 8700 funtów.
Podsumowując, Navigator jest wyjątkowo sprawnym krążownikiem na długich dystansach, dzięki dużej mocy i adaptacyjnemu zawieszeniu, które tłumi zarówno głębokie wyboje, jak i szwy na chodniku – nie wspominając o sztywności jazdy, jaką mogą wywoływać jego 22-calowe koła. It”s cielna pojazd i niełatwo nawigować do ciasnej parkującej miejscowości, ale Lincoln”s sterowniczy ma przyjemnie lekki dotyk z dobrym sprzężeniem zwrotnym.
Jak szybki jest Cadillac Escalade?
Jest szybki, nieco bardziej niż Navigator ze standardowym 420-konnym 6,2-litrowym silnikiem V-8, który łączy się z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów w czasie od 0 do 60 mil na godzinę w ciągu około sześciu sekund – dla pojazdu ważącego zaledwie około 6000 funtów . Silnik V-8 jest tak dobry, iż trudno znaleźć zastosowanie dla dostępnego 6-cylindrowego turbodiesla o pojemności 3 litrów i mocy 277 KM, który kosztuje więcej, mniej holuje i zużywa droższe i trudne do znalezienia paliwo. jeżeli szukasz SUV-a swoich marzeń, który miażdży drogi, sprawdź doładowany V-8 Escalade-V: ma 682 KM i 653 Nm, dostarczany z chrypiącą korą, gdy rozpędza się do 60 mil na godzinę w zaledwie 4,4 sekundy dzięki, po części , do standardowego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
Escalade można wyposażyć w napęd na cztery koła, aby zapewnić bardziej rozsądną jazdę w złych warunkach pogodowych, a przy odpowiedniej konfiguracji może holować 8200 funtów – o 500 mniej niż Lincoln.
Dzięki wygodnemu zestrojeniu zawieszenia i dobrze wyważonemu układowi kierowniczemu, Escalade bardzo dobrze radzi sobie na szerokiej gamie dróg. Dostępne amortyzatory adaptacyjne jeszcze lepiej usuwają dziury w nawierzchni; w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, Escalade zapewnia przyjazną, spokojną jazdę, która nie rozpada się na kawałki dzięki twardszym oponom Escalade-V, cięższemu układowi kierowniczemu i większym hamulcom Brembo.
Zaleta: Escalade ma nosa do jazdy i prowadzenia, z większym marginesem w zakresie układów napędowych.
Cadillac Escalade 2022
Oszczędność paliwa Escalade vs. Navigator
Czy Lincoln Navigator jest dobry na benzynę?
To nie jest. EPA mówi, iż jest dobry dla miasta 16 mpg, autostrady 22, w najlepszym razie 19 połączonych, z napędem na tylne koła w swoim standardowym nadwoziu. Z napędem na cztery koła to 16/21/18 mpg, tak samo jak Navigator L z napędem na tylne koła.
Czy Cadillac Escalade jest dobry na benzynę?
Również nie. EPA taktuje podstawowe wersje na 14 mpg w mieście, 19 na autostradzie, 16 w połączeniu, podczas gdy wersja V spada do 11/16/13 mpg. Turbodiesel jest oceniany na 20/26/22 mpg, ale zużywa droższe paliwo.
Zaleta: Nawigator, tylko nieznacznie.
2023 Lincoln Navigator
Bezpieczeństwo Lincoln Navigator kontra Cadillac Escalade
Navigator zdobywa pięć gwiazdek NHTSA
Automatyczne hamowanie awaryjne jest standardem w obu
Wyniki Escalade są niewystarczające
Jak bezpieczny jest Lincoln Navigator?
NHTSA przyznaje Navigatorowi 2023 ogólnie pięć gwiazdek, ale trzygwiazdkowa ocena odporności na wywrócenie budzi pewne obawy. Wszystkie modele są wyposażone w automatyczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, monitory martwego pola i aktywną kontrolę pasa ruchu. Opcje obejmują wyświetlacz przezierny, system kamer z widokiem na otoczenie, automatyczny asystent parkowania i wspomaganie jazdy bez użycia rąk, dawniej nazywane ActiveGlide, teraz nazwane BlueCruise (podobnie jak jego kuzyni Forda). Dzięki adaptacyjnemu tempomatowi i 130 000 mil mapowanych autostrad w USA, BlueCruise utrzymuje Navigator na adekwatnej ścieżce i umożliwia krótką jazdę bez użycia rąk.
Jak bezpieczny jest Cadillac Escalade?
Dzięki systemowi GM Super Cruise, który ma doskonałe wspomaganie prowadzenia bez użycia rąk, powinien być tutaj najlepszym zdobywcą głosów – ale NHTSA przyznaje mu tylko cztery gwiazdki. Jest wyposażony w automatyczne hamowanie awaryjne i monitory martwego pola, z opcjami wyświetlacza przeziernego i noktowizora.
Zaleta: nawigator.
2023 Lincoln Navigator
Co jest lepsze: Cadillac Escalade czy Lincoln Navigator?
Dajemy Escalade 2023 ocenę TCC na poziomie 6,8 na 10. Powstrzymują go zarówno wyniki w zakresie bezpieczeństwa, jak i kiepska oszczędność paliwa, ale jest to przystojny pojazd z asem w rękawie obrzydliwej edycji V. (Czytaj więcej o jak oceniamy samochody.) Mimo to w większości sytuacji wzięlibyśmy Navigatora. Otrzymuje ocenę TCC 7,2 na 10, z dobrymi wynikami testów zderzeniowych, eleganckimi nitkami oraz wystarczająco dobrymi osiągami i przestrzenią, aby wyprzedzić Cadillaca.