Limuzyna Hyundaia, której brakuje w Polsce. Jest hitem sprzedaży

10 miesięcy temu

Jeszcze 25 lat temu można było z pobłażaniem patrzeć na koreańskich producentów. Dziś należą jednak do ekstraklasy i skutecznie odbierają klientów zachodnim markom. Pomaga w tym naprawdę duża i dobra gama modelowa.

Oferta produktowa jest oczywiście uzależniona od konkretnego rynku i jego specyfiki. Nietrudno jednak odnieść wrażenie, iż niektóre pojazdy mogłyby trafić do sprzedaży globalnej, co w pewnym sensie wyróżniłoby klientów pozbawionych dziś szansy zakupu. Ta limuzyna Hyundaia jest tego bardzo dobrym przykładem.

Nosi nazwę Grandeur, a jego najnowsze wydanie ma dokładnie 18 miesięcy. To siódma generacja modelu, który z powodzeniem jest sprzedawany w Korei Południowej. Niektórych może zaskoczyć, iż w 2023 roku był to najlepiej sprzedający się nowy samochód na rodzimym rynku.

>Hyundai IONIQ 5 N Pikes Peak, czyli mnóstwo mocy i głośniejsze głośniki zamiast wydechu

Auto zostało wybrane przez 113 047 klientów, co jest horrendalną liczbą, biorąc pod uwagę segment i rodzaj nadwozia – patrząc z perspektywy europejskich trendów. Wydaje się jednak, iż na Starym Kontynencie też miałoby szanse na spory sukces.

Limuzyna Hyundaia po aktualizacji

Ten projekt wciąż jest świeży, ale producent postanowił wprowadzić kilka zmian, które pozwalają utrzymać nowoczesność na tle licznych konkurentów. Zacznijmy jednak od stylistyki, bo ta jest dla europejskiego klienta czymś na pewno egzotycznym.

Ten nurt designu można skojarzyć z nowym wcieleniem modelu Kona, ale w tym wydaniu prezentuje się znacznie bardziej elegancko. Limuzyna Hyundaia ma świetnie wyglądające blendy LED, które wkomponowano zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu.

Hyundai Grandeur 2025

Ciekawie prezentuje się także tylny słupek, który został przedzielony charakterystycznym, trójkątnym przeszkleniem. Atrakcyjnie wygląda też klapa bagażnika z wyraźnym przetłoczeniem, który lekko imituje spojler.

Jeżeli chodzi o aktualizację związaną z „urodą”, to limuzyna Hyundaia została wzbogacona pakietem z czarnymi elementami zdobiącymi karoserię. Aby było spójnie, we wnętrzu też pojawiły się dekory w ciemnych barwach.

Hyundai Grandeur 2025

Użytkownicy będą mieli od dzisiaj do dyspozycji funkcję Lane Keeping Assist 2 – w standardzie, bez względu na wersję. To bardziej wydajny system oparty na lepszej kamerze, która pozwala na skuteczniejsze centrowanie pasa ruchu (jazdę idealnie po środku).

Gama jednostek jest satysfakcjonująca. W Europie raczej nie zostałaby zatwierdzona. Podstawą jest wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra. Alternatywą dla niego jest jednostka 3.5 V6, która występuje również z układem LPG. Można? Można. Na tym nie koniec, bo jest także hybryda oparta na konstrukcji spalinowej o pojemności 1,6 litra.

Ciekawostkę stanowią także ceny. Limuzyna Hyundaia startuje na rodzimym rynku od 49 680 000 wonów, co oznacza wydatek około 144 tysięcy złotych (kurs 0,0029). Wydaje się to naprawdę świetną ofertą.

Idź do oryginalnego materiału