Limitowane, 550-konne BMW M3 CS w BMW Bawaria Motors Gdańsk

10 miesięcy temu

Wyższa moc, niższa masa – taka formuła daje nowemu M3 CS fascynujące adekwatności jezdne i ekskluzywność. To limitowana seria znanej, wyczynowej limuzyny spod znaku BMW. Unikatowy egzemplarz, wyceniany na ponad 820 000 zł zaparkował w salonie BMW Bawaria Motors w Gdańsku.

Lekka konstrukcja z wieloma komponentami z karbonu, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, większa moc silnika, zmodyfikowany układ jezdny, ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenie zestawione pod kątem wyczynowej jazdy na torze wyścigowym łączą się tutaj z funkcjonalnością i przydatnością do codziennego użytkowania, jakie oferuje BMW M3 Limuzyna.

Napęd wersji CS zapewnia specjalnie zmodyfikowana wersja 3-litrowego, wysokoobrotowego 6-cylindrowego silnika rzędowego z technologią M TwinPower Turbo opracowanego do modeli M3 i M4. Beztulejowy blok silnika w zamkniętej konstrukcji charakteryzuje się niezwykle wysoką sztywnością i przystosowany jest do bardzo wysokich ciśnień spalania. Lekkie gładzie cylindrów z powłoką stalową wykonaną w technologii natryskiwania łukowego (LDS) zmniejszają straty mocy wynikające z tarcia. Bardzo wysoka sztywność skrętna lekkiego kutego wału korbowego sprzyja oddawaniu mocy i pracy silnika na wysokich obrotach. Rdzeń głowicy cylindrów wykonany jest w technologii druku 3D, co umożliwia ułożenie przebiegu kanałów chłodzenia w sposób, który nie byłby możliwy w przypadku konwencjonalnego odlewania metalu, a który zapewnia optymalne chłodzenie. Chłodzenie, podobnie jak układ smarowania, opracowane zostały z myślą o wyzwaniach związanych z jazdą na torze wyścigowym.

Silnik nowego BMW M3 CS jest konsekwentnie nastawiony na pracę z dużym obciążeniem i na maksymalne oddawanie mocy. Moc maksymalna została podniesiona o 40 KM do 550 KM w porównaniu z jednostką napędową BMW M3 Competition. Główną modyfikacją jest przy tym zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania z obu turbosprężarek mono scroll z 1,7 do 2,1 bara oraz specjalny program sterownika silnika. Również charakterystyczne dla M3 CS jest twardsze mocowanie silnika, które zapewnia bardzo sztywne połączenie jednostki napędowej z konstrukcją pojazdu. Skutkiem tego pozostało szybsza reakcja silnika i bezpośrednia transmisja napędu. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 650 Nm już od 2750 aż do 5950 obr/min. Maksymalną moc uzyskuje przy 6250 obr/min, a odcięcie obrotów następuje przy 7200 obr/min. Na przyspieszenie 0-100 km/h samochód potrzebuje tylko 3,4 sekundy.

Moc na koła przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic obsługiwaną charakterystyczną dla M dźwignią biegów na konsoli środkowej oraz karbonowymi łopatkami na kierownicy. Przycisk Drivelogic w dźwigni biegów pozwala na zmianę charakterystyki zmiany biegów. Do wyboru jest ustawienie komfortowe, sportowe oraz zoptymalizowane do jazdy na torze wyścigowym. Z kolei napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą trakcję.

Układ jezdny CS’a jest precyzyjnie dostrojony do charakterystyki silnika, koncepcji pojazdu i jego rozkładu masy na osie. Wyposażenie standardowe tego modelu specjalnego obejmuje układ hamulcowy M z pływającymi tarczami do wyboru z czerwonymi lub czarnymi zaciskami hamulcowymi. Opcjonalnie oferowany jest karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy M. Jego zaciski lakierowane są w matowym kolorze złotym lub czerwonym. Nowe BMW M3 CS jest również standardowo wyposażone w kute obręcze kół M ze stopów lekkich w ekskluzywnym wzorze V Spoke w kolorze złotobrązowym. Lekkie obręcze kół w rozmiarach 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu są standardowo wyposażone w stworzone specjalnie do tego modelu specjalnego opony torowe w rozmiarze 275/35 ZR19 z przodu i 285/30 ZR20 z tyłu. Alternatywą dla opon torowych są oferowane bez dopłaty opony High Performance w tych samych rozmiarach.

Lekka konstrukcja z szerokim zastosowaniem karbonu, sztywniejsza karoseria.

Wyczynowy i ekskluzywny charakter nowego BMW M3 CS to w znacznej mierze zasługa użytych w tym modelu licznych elementów obniżających masę pojazdu. Największą rolę odgrywa tu zastosowanie komponentów z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. Oprócz karbonowego dachu model specjalny ma również maskę, splitter przedni, przednie wloty powietrza, lusterka zewnętrzne, dyfuzor tylny i spojler tylny wykonane z tego nowoczesnego lekkiego materiału. Także konsola środkowa, łopatki zmiany biegów na kierownicy i listwy ozdobne wykonane są z karbonu. Do redukcji masy we wnętrzu przyczyniają się także oferowane standardowo karbonowe fotele kubełkowe M. Również układ wydechowy nowego BMW M3 CS jest o ponad kilogram lżejszy dzięki tytanowemu tłumikowi końcowemu. W sumie lekkie elementy konstrukcyjne obniżyły masę o około 20 kg w porównaniu z BMW M3 Competition Limuzyna z napędem M xDrive.

Lekką konstrukcję uzyskano także poprzez zastosowanie karbonu w elementach konstrukcyjnych siedzisk i oparć oraz charakterystycznych wycięć w obszarze podparć bocznych i pod zagłówkami.

Karbonowe fotele kubełkowe M w nowym BMW M3 CS mają tapicerkę ze skóry Merino i ekskluzywną czarno-czerwoną stylistykę z efektownym kontrastującym stebnowaniem. Dwukolorową stylistykę zastosowano również na obu tylnych fotelach limuzyny.

Pojawienie się BMW M3 CS w gdańskim salonie to rzadka okazja do obejrzenia tego modelu z bliska. Limitowane, drogie modele BMW rzadko goszczą w trójmiejskich salonach. Prezentowany egzemplarz wyceniony jest na 823 000 zł lub 9 245 zł miesięcznie netto (przy wpłacie 206 000 zł, na 36 miesięcy, z limitem 15 000 km rocznie).

Idź do oryginalnego materiału