Dobiegający końca tydzień obfitował w debiuty luksusowych i szybkich SUV-ów znanych marek. Zapraszam na zestaw najciekawszych liczb tygodnia.
305
Niedawno Audi ustanowiło rekord na Nurburgringu modelem RS Q8, zostawiając w tyle wynik Mercedesa AMG GLC 63 S. W tym tygodniu niemiecki SUV w pełnej krasie zadebiutował na targach w Los Angeles. To ekstremalnie szybka maszyna i prawdziwy dominator na światłach. Przyspiesza do setki w 3,8 s, a z pakietem Dynamic mknie z prędkością 305 km/h. Wszystko dzięki 4-litrowemu, podwójnie doładowanemu silnikowi V8, który generuje 600 KM mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Na rynku niemieckim jego cena startuje od 127 000 euro.
634
Szybkiego i potężnego zaprezentował również Mercedes. Mowa o premierze GLE 63 AMG z 4-litrową podwójnie doładowaną jednostką V8 pod maską. Silnik ma wsparcie elektrycznego rozrusznika, a łączna moc układu wynosi 634 KM. Moment obrotowy jest równie imponujący – 850 Nm trafia na obie osie, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by ten mastodont zamienił się w tylnonapędowy pocisk. Osiągi? Z takimi parametrami GLE 63 AMG rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Elektronika ogranicza jego prędkość maksymalną do 280 km/h.
158 000
Aston Martin DBX jest pierwszym SUV-em brytyjskiej marki. Będzie konkurował m.in. z Maserati Levante i Bentleyem Bentaygą. Mniej z Lamborghini Urus, od którego trochę odstaje w kwestii osiągów (przyspieszenie 4,5 s). Nadrabia za to luksusowym wyposażeniem i oferowanym komfortem na pokładzie. W salonach zadebiutuje w drugim kwartale 2020 roku, a jego cena bazowa to 158 000 funtów.
730
Na tle wymienionych SUV-ów wyróżnia się Mercedes-Maybach GLS 600. Cechy charakterystyczne: dużo chromu, dwutonowe malowanie i wnętrze godne prawdziwego arystokraty, rosyjskiego oligarchy względnie arabskiego szejka.
Silnik jest mniej istotny, ale Mercedes-Maybach i tak nie ma się czego wstydzić. Wykorzystana jednostka benzynowa V8 wraz ze wsparciem niewielkiego motoru elektrycznego zapewnia 558 KM i 730 Nm. Więcej informacji na jego temat wkrótce.
800
Tesla Cybertruck to pełnowymiarowy pickup w kształcie klina i stanowi odpowiedź Tesli na konwencjonalne pojazdy Forda i GM. Oferuje wydajność nie z tego świata (3 s do setki i choćby do 800 kilometrów zasięgu w najmocniejszej wersji), kuloodporną konstrukcję ze stali nierdzewnej oraz ładowność przekraczającą 1500 kg. Elon Musk zapewnia też o jego świetnych adekwatnościach jezdnych. Czy tak rzeczywiście jest, jak mówi głównodowodzący w Tesli Motors, będzie można sprawdzić nie wcześniej niż w 2021 roku, kiedy Cybertruck trafi do sprzedaży.
Przeczytaj również: Ponad 1000 kilometrów zasięgu Tesli Roadster
Zdjęcia: motor1.com